Osmanlı'dan ilham aldı, İsviçre'de tasarladı

Abone Ol

Mesleğimdeki en büyük arzularımdan biriydi
Bedros Tanışman, İznik çini sanatının kullanıldığı bir koleksiyon hazırlamanın, mesleğindeki en büyük arzularından biri olduğunu söylüyor. Tabii böyle bir çalışma için uzun bir araştırma süreci olmuş kendisinin. Akademisyenlerden çok, İznik çiniciliğini yaşatan zanaatkârlardan görüşler almış. İznik çiniciliğinde kullanılan hammadde olan kuvars hamuru yerine beyaz altın kullanılmış. Dolayısıyla zaten zor olan mineleme, fırınlama ve sırlama işçiliği biraz daha zor hale gelmiş. Tanışman, birçok denemede bekledikleri mükemmeliyete hemen ulaşamadıklarını söylüyor ve "Amacımız, kesin bir kusursuzluğa ulaşmaktı." diyor. İstediği kusursuzluğa ulaştıktan sonra ise nasıl bir desen kullanılacağı düşüncesi başlamış. "Modern desenler mi olacak, tarihsel bir anlam mı yüklü olacak? Eğer tarihsel olacaksa kimlerin hangi eserleri minyatürize edilecek?" Bunun cevabını bulmak için ise Lizbon'daki Gülbenkyan Müzesi, Topkapı Sarayı, Yavuz Sultan Selim Camii ve Türbesi, Süleymaniye Camii, Sokullu Mehmed Camii, İstanbul Piyalepaşa Camii, Edirne Selimiye Camii, Üsküdar'da Atik Valide Camii'ndeki çini örneklerini incelemişler. Şu ana kadar 80 eser seçilmiş ve bunların üretimine başlanmış.
Koleksiyondaki her saatin, farklı desenleri, her motifin özel bir adı, anlamı ve tarihsel hikâyesi olacak. Tanışman her saatin üretimi belirli bir süre aldığından, Carrousel İznik koleksiyonunun tamamlanmasının bir yıldan uzun bir zaman alacağını söylüyor.