Yumurta Kafalar

Abone Ol


Ünlülerin hemen hemen hepsinin “dummy” takipçileri var. Bunların profil fotografları dahi yok, mesela twitter’da fotografları bir yumurta resmi. Dolayısıyla isimler de, “yumurta  takipçi”. Hangisinin ne kadar sahte takipçisi olduğunu görmenin ne yazık ki, kolay bir yolu da yok. Raporlamalardan biraz bilgi sahibi olabiliyorsunuz. Mesela Klout bu şirketlerden biri. Sizin sosyal medyada yaptığınız paylaşımın etkisini ölçüyor. Ama bu ölçüm ne kadar sağlıklı o da tartışılır. Çünkü siz casper takipçilerinize para döktükçe onlar beğenmeye ve paylaşmaya devam ediyorlar. Dolayısıyla ölçülen şey yine hayal olarak kalıyor.

Gelin bazı isimlerin sizin beğenmeniz sayesinde ne kadar kazandığına bakalım:   
Eda Taşpınar 1 instagram paylaşımı için 10 bin TL artı KDV alıyor. Moda tutkusu adıyla instagramda bulabileceğiniz Ayşegül ve Yasemin 1 instagram paylaşımı için yine 10 bin TL artı KDV alıyorlar. Oyuncu Ahu Yağtu 1 Youtube videosu ve 1 instagram yönlendirmesi için 7 bin 500 TL alıyor. Didem Soydan’a ödeyeceğiniz fiyat 50 bin TL. Sebile Ölmez diye adını ilk kez bugün duyduğum hanımefendi 1 youtube videosu ve 1 instagram paylaşımı için 15 bin TL alıyor. İşte benim stilim yarışmasıyla isimlerini duyuran Aycan ve Nurcan Şencan kardeşler ise 1500 TL’ye paylaşım yapıyorlar.  Bu yeni sektörün  vergilendirmesi de net değil.

Peki, sizce yapılan bu paylaşımların geri dönüşü ne kadar etkili oluyor?  Falanca isim bugün en iyi kozmetik kremi şudur derken 1 hafta sonra budur diyor. Ya da falanca markanın kıyafetleri için daha dün muhteşemdir diyen bugün onun rakibinin tekstillerini yere göğe sığdıramıyor. Reklamcılıkta bir markanın yüzü olursanız en az 3 sene sizi başka markanın yüzü yapmazlar. Oysa burada markadan markaya zıplayan arkadaşlar var. Sayfasından para karşılığı paylaşım yapanları ben takip etmiyorum. Çünkü benim sırtımdan para kazanmalarını istemiyorum. En azından kazandırıyorsam, arada sırada bana da bir çay ısmarlasınlar öyle değil mi?