Aykut Polatlı-Taksi plakası almakla işlerinin bitmediğini belirten taksiciler 'Biz bu taksi plakası yüzünden belirlenen standartlara uyan en ucuz otomobili almak zorunda kalıyoruz' dedi.

Taksiciler aldıkları arabayla ne kadar süre içinde taksi plakası masrafının altından kalkıp kara geçerim derdinde. Bir taksici araç alırkan parçası en bol, masrafı en az olan ve en az yakan otomobili tercih etmeye çalışıyor. Az yakan, bol parçalı otomobiller ise güvenlik ve konfor açısından müşterileri tatmin etmiyor
Taksicilerin ucuz otomobile yönelmesinin birinci nedeni, araç parçası ucuz ve bol ve piyasada bulunuyorsa servise girdiği anda günlük 200 ve 300 lira masraf çıkıyor. İki gün ve daha fazla serviste kalsa bir o kadar daha masraf ekleyip tamiri gerçekleştirilebiliyor. Yine taksicilerin söylediklerine göre 'Aşağı yukarı ayda bir ya da iki ayda 10 bin kilometre kadar yol gidiyoruz. Yağ bakımı ve parça değişimi için servise girdiğimizde 200 lira bir masraf çıkıyor daha iyi bir arabada ise bu masraf 500 lira. Bu arabaları almamızın sebebi bu yüzden. Bizim için önemli ve ön planda olan ekonomik olması' diyor.

Kaçak taksiler engellensin

Taksicilerin bir şikayeti de sivil araçların kaçak taksi olarak çalışması. Bazı otellerin önünde bu tür araçları görmek mümkün. Özellikle lüks otellerin önünü mesken tutan bu araçlar taksicilerin günlük olarak kazançlarını da azalmasına neden oluyor. Taksiciler trafik, emniyet ve odayı konu hakkında bilgilendirdiklerini söyleyip kendileriyle ilgilenilmediğini belirtiyorlar. Taksiciler, 'Biz vergi veriyoruz ama bu araçların hiç böyle yükümlülükleri yok. Böyle olunca da bizim kilometre başına 2 liraya götürdüğümüz bir yere onlar 1 liraya götürüyorlar. Bu haksız bir rekabet ve bizim günlük kazancımızı da etkiliyor' diyor.
Editör: Haber Merkezi