Şirket ayrıca 2023 hedefleri kapsamında geliştirilecek olan demiryolu taşımacılığında da ihtiyaç duyulacak binlerce vagonu soğutmaya talip olurken, bu talepleri karşılamak adına 2.5 kat büyümek için düğmeye bastı.

Ticari araç klimaları, hafif raylı sistem klimaları, demiryolu araçları, frigorifik soğutucularda geniş bir ürün yelpazesiyle üretim yapan Ege Soğutmacılık Klima ve Soğuk Hava Tesisleri A.Ş’nin markası Safkar, yeni Ar-Ge tesisi ve askeri araçlar için de ürettiği yeni ürünleriyle sektördeki iddiasını korumaya devam ediyor. 2009 yılında ABAŞ Grubu bünyesine katılan Safkar, Avrupa’da da en önemli mobil iklimlendirme sistemleri tasarlayıcısı ve üreticisi olmayı devam ettirmek için yeni bir yatırım hamlesi başlattı.

'ÖZEL UYGULAMALAR'


Şirketin son durumu ve gelecek yatırımları ile ilgili bilgi veren Safkar Genel Müdürü Nuri Ünver, 62 kişilik Ar-Ge ekibi ve TÜBİTAK onaylı Ar-Ge ve Test Merkezi ile dünya çapında 336 bayi ile hizmet verdiklerini, 33 ülkeye de ihracat yaptıklarını kaydetti. Şirket olarak sürekli gelişim anlayışını esas aldıklarını dile getiren Ünver, klima sistemlerinin yanı sıra 'özel uygulamalar' adıyla ambulans, askeri araç ve iş makineleri için de özel klimalar tasarlayıp üreterek rakiplerinden bir adım öne geçtiklerini belirtti.

Ünver, 1988 yılında gerçekleştirilen ilk otobüs klimasının tasarım ve üretiminden bu yana geçen zamanda ürünleri sürekli olarak çeşitlendirdiklerini, son yıllarda da önemli referanslar edinmeye devam ettiklerini söyledi. Şirket olarak İstanbul metrosu ile birlikte ilk demiryolu aracı klimasını ürettiklerini kaydeden Ünver, “Aynı yıl, yani 1998’de ilk zırhlı araç kliması da üretildi. Daha sonraki yıllarda Sağlık Bakanlığı’nın ülke genelindeki ambulanslarını klimatize eden şirketimiz, 2000’li yıllarda da banliyö trenleri ve şehirlerarası yolcu vagonları için yerli soğutma sistemleri üretti. İstanbul’un özel halk otobüslerinden İzmir’deki Universiade için hazırlanan belediye otobüslerine kadar pek çok aracın kliması da bize ait oldu” dedi.

“KRİZ SÖYLENTİSİNE RAĞMEN YATIRIM KARARI ALDIK”

Ünver, 2008 yılında ise Türkiye’deki Ar-Ge merkezi belgesini alan ilk 7 firmadan biri olduklarına dikkat çekerek, 2009’da Ege Soğutmacılık A.Ş’nin ABAŞ Grubu bünyesine katılması sonrası ise yeni bir yatırım ve Ar-Ge hamlesi başlatıldığını dile getirdi. Bu gelişmeler sayesinde ve pek çok segmentte üretim yapmanın avantajıyla krizlerden daha az etkilendiklerini ifade eden Ünver, “Ürün çeşitliliği aynı zamanda pazar çeşitliliği yaratıyor. Bu yüzden ikinci bir kriz söylentisinin yayıldığı şu dönemde bile yatırım kararı alabiliyoruz” diye konuştu.

HEDEF BİNLERCE VAGONU SOĞUTMAK

Sektördeki gelişmeleri ve ihtiyaçları yakından izlediklerini, gelecek planını da buna göre çizdiklerini aktaran Ünver, “Örneğin Türkiye’nin 2023 hedefleri kapsamında demiryolu ağını genişleteceğini biliyoruz. Sadece İstanbul’da 4 bin 500 ilave vagona ihtiyaç olacak. Biz bu binlerce vagonu ustalıkla klimatize edecek en iddialı firmayız. Yüzde 100 yerli üretici olduğumuz için de katma değerin yurt içinde kalmasını sağlayacağız. Şimdi yoğunlaştığımız konulardan biri bu” bilgisini verdi.

BÜYÜME 2.5 KAT OLACAK, İSTİHDAM DA ARTACAK


Ünver, ticari araç klimalarında da Safkar’ın yeni dünya devi müşteriler edinmeye çalıştığını, öte yandan askeri araç ürünü geliştirmek konusunda çalışmaların tüm hızıyla sürdüğünü de anlattı. Ünver, bütün bunlar toplandığında iş hacminde en az yüzde 30-40 artış beklediklerini, bu ihtiyacı karşılamak için de yeniden yapılanmaya giderek şirketi 2.5 kat büyütmeyi kararlaştırdıklarını söyledi. Bu büyümenin istihdamı da yüzde 35’ler civarında artıracağını tahmin ettiklerini dile getiren Ünver, sahip oldukları kalite belgeleriyle de çevreye duyarlı bir üretim gerçekleştirdiklerini sözlerine ekledi.