Türkiye alyans üretiminin yüzde 70'ini karşılayan İzmir'deki kuyumcular, yurtdışı pazarlarını da genişletmeyi hedefliyor. Sektör temsilcileri, ABD, AB ve Arap ülkelerinin ardından yeni dönemde kendilerine Rusya'yı ve Türki Cumhuriyetleri hedef seçti

Son 15 yılda özellikle tasarıma verdiği önem sayesinde alyans üretiminde Türkiye ihtiyacının yüzde 70'ini karşılar hale gelen İzmirli kuyumcular, ayrıca başta AB ülkeleri olmak üzere ABD ve Arap ülkelerine de yoğun olarak ihracat yapıyor. Alyansta 2011'in moda trendlerini bugün İzmir'de sona erecek Jawex Fuarı'nda sergileyen sektör temsilcileri yeni dönemde Rusya ve Türki Cumhuriyetler'e açılmak amacında.
İzmir Kuyumcular Odası Başkanı Yılmaz Uça, sektörün önümüzdeki dönem hedef pazarlar olarak Rusya ve Türk Cumhuriyetleri'ni belirlediğini dile getirdi. Türkiye'de hemen her sektörün olduğu gibi kuyumculuğun merkezinin de İstanbul olduğunu dile getiren Uça, "Sektörümüz açısından üretim ve pazarlamanın yüzde 90'ı İstanbul'da gerçekleşiyor. Son 15 yılda İstanbul'daki kuyumculuk firmaları markalaşma, kapasite, sermaye, erişilebilirlik açısından çok fazla yol aldılar. Özellikle ucuz altın kiralama yöntemiyle ciddi miktarlarda hammaddeye sahip oldular ve en son teknolojileri kullanarak üretimlerini de büyük boyutlara çıkardılar" dedi.

İzmir'deki kuyumcular olarak kaynaklarının daha sınırlı olduğunu vurgulayan Uça, "Bizler de spesifik, kendimize has model arayışlarına girdik, daha niş alanlar aradık. Bu da alyans konusuna eğilmemize yaradı. İstanbul moda trendlerinde, makine ve tasarımda ilerlerken, hem makine hem el işçiliği gerektiren konularda geride kaldı. Yani rekabeti üretim miktarı ile sağladılar. El işçiliğinin girdiği başlıca kuyumculuk dalı olan alyansta oluşan boşluğu İzmir doldurdu. Şu an Türkiye'deki alyans üretiminin yüzde 70'i İzmir'de yapılıyor. Buradan dünyanın hemen her yerine alyans satılıyor. Yurtdışında mağaza açan üreticiler var" diye konuştu.

Türkiye'de yılda 600 bin çiftin evlendiğini ifade eden Uça, "Dünyanın hemen her yerinde alyans evliliğin simgesi. Bu yüzden çok geniş bir pazarı var. Bu pazarda çok fazla daralma da meydana gelmiyor. Bizler yurtiçinde yakaladığımız başarıyı yurtdışına da taşımak için yoğun çaba içindeyiz"dedi.


İhracat artışı


Geçmişte sektörde ihracatın önemli bir kısmını turistlere yapılan satışların oluşturduğunu vurgulayan Uça, "Son dönemde direkt ihracatta ciddi bir artış var. Bunun en önemli nedenlerinden biri katıldığımız fuarlar. Yurtiçi ve yurtdışındaki fuarlar yoluyla hem pazarlama hem de sektördeki yeni trendleri görme fırsatı buluyoruz" dedi. Alyansta İzmir'deki üreticilerin en önemli pazarlarının Avrupa Birliği ve Ortadoğu ülkeleri olduğunu söyleyen Uça, şöyle konuştu: "Bunların yanında Rusya ve Türk Cumhuriyetleri'ne de ihracat yapıyoruz. Fakat buralara yaptığımız satışlar potansiyelin çok küçük bir kısmını oluşturuyor. Bunun nedeni de sözkonusu ülkelerde ticari hayatın tam olarak kurumsallaşmaması. Fakat bu yönde ciddi adımlar atıyorlar. Gelecekte Rusya, Türkmenistan, Kazakistan, Özbekistan, Kırgızistan, Tacikistan alyans ihracatçıları için çok önemli pazarlar haline gelecek."

Editör: Haber Merkezi