Facebook sürekli kullanıcı kaybediyor

Sanal dünyanın en büyük sosyal paylaşım sitelerinden Facebook, sürekli olarak kullanıcı kaybetmeye başladı

Facebook sürekli kullanıcı kaybediyor
08 Mayıs 2013 Çarşamba 09:12

Amerika, İngiltere, Almanya, İspanya ve Fransa gibi ana pazar ülkelerde internet kullanıcıları artık bu sosyal paylaşım sitesine sırtlarını dönüyor. Uzmanlar ise, Facebook için kayıpların devam edeceği ve bir gün MySpace’in akıbetine uğrayabileceği yorumunu yapıyor.

Path, Instagram, Pinteres, Google+, Whatsapp, JustMe, gibi Facebook’un rakiplerine her geçen gün yerileri eklenirken, Amerikalı internet devini kullananların sayısı da azalıyor.

İngiliz Guardian gazetesinin haberine göre, sayılar Facebook için alarm verici duruma geldi. Gazete sadece geçen birkaç hafta içinde söz konusu sosyal paylaşım sitesinin milyonlarca kullanıcı kaybettiğini yazdı.

Gazeteye göre, kayıplar Facebook’un ‘ana pazar’ olarak gördüğü Amerika, İngiltere, Almanya, İspanya ve Fransa gibi ülkelerde yaşanıyor.

SADECE AMERİKA’DA 6 MİLYON KAYIP


SocialBakers adlı bağımsız istatistik kuruluşundan verileri aktaran Guardian, Facebook’un sadece Amerika’da birkaç hafta içinde 6 milyon kullanıcısını kaybettiğini ve bu kayıp oranının yüzde 4 olduğunu bildirdi.

İngiltere’de 1,3 milyon, kişinin de Facebook’u artık ayda bir bile kullanmadığını belirten İngiliz gazete, Facebook’ta online olanların sayısının giderek azaldığı bilgisini verdi.

SocialBakers adlı kurum, kullanıcı kaybını aylık olarak hesaplarken, ayda en az bir kez Facebook’a giren ve girmeyenler olarak sınıflandırdı.

Buna göre, Almanya’da da aylık kullanıcı sayısı 24 milyon 950 bin olan Facebook sadece Mart ayı içinde 81 bin 780 kullancısını kaybetti.

FACEBOOK’TA DAHA AZ VAKİT HARCIYORLAR


Öte yandan Facebook kullanıcılarının önceki aylara göre, bu sitede daha az vakit harcadıkları da gelen haberler arasında.

SocialBakers’ın verdiği rakamlara göre, özellikle Amerika’daki genç kullanıcılar Facebook’ta şubat ayında ortalama 121 dakika online kalırken, mart ayında bu rakam 115 dakikaya düştü.

Konuyu Alman Focus dergisinin internet sayfasına değerlendiren uzmanlar ise Facebook’un ‘popülarite kaybının’ devam edeceği yorumunu yaptılar.

Kaynak: Cihan
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.