E-tebligat zorunluluğu genişledi: Kimler kayıt yaptıracak?

Hazine ve Maliye Bakanlığının Resmî Gazete’de yayımladığı yeni tebliğle elektronik tebligat sisteminin kapsamı genişletildi. Düzenleme kapsamında kurumlar vergisi mükellefleri, ticari, zirai ve mesleki kazançları nedeniyle gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri ile belirli şirket türlerinin elektronik tebligat sistemine dahil olması zorunlu hale getirildi.

11 Ekim 2026 tarihli düzenlemeye göre, daha önce sisteme kaydolmamış ve kayıt zorunluluğu bulunan bazı mükelleflerin tebliğin yayımlandığı ayı izleyen ayın sonuna kadar başvuru yapması gerekiyor. Bu kapsamda belirtilen mükellefler için son tarih 30 Kasım 2026 olarak hesaplanıyor.

E-tebligat zorunluluğu kimleri kapsıyor?

Tebliğde elektronik tebligat sistemini kullanmak zorunda olan mükellefler ve kişiler şöyle sıralandı:

  • Kurumlar vergisi mükellefleri.

  • Ticari, zirai ve mesleki kazançları dolayısıyla gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri.

  • Kollektif şirketler.

  • Adi komandit şirketler.

  • Özel Tüketim Vergisi Kanunu’na ekli (II) sayılı listedeki mallardan kayıt ve tescile tabi olanların ilk iktisabında adına tescil yapılan gerçek kişiler, tüzel kişiler ve tüzel kişiliği olmayan teşekküller.

Düzenleme, kapsamına giren mükelleflerin belirlenen sürelerde bildirimde bulunarak elektronik tebligat sistemine dahil olmasını ve sistemi kullanmasını öngörüyor.

Sisteme kayıt için son tarih ne zaman?

Tebliğin yayımlanmasından önce elektronik tebligat sistemine dahil olan mükelleflerin yeniden başvuru yapması gerekmiyor.

Henüz sisteme kayıt yaptırmamış kurumlar vergisi mükellefleri, ticari, zirai ve mesleki kazançları nedeniyle gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri ile kollektif ve adi komandit şirketlerin, tebliğin yayımlandığı ayı izleyen ayın sonuna kadar sisteme dahil olması gerekiyor.

Tebliğ 11 Ekim 2026 tarihinde yayımlandığı için bu gruplar açısından son tarih 30 Kasım 2026 oluyor.

Düzenlemede, özel tüketim vergisi kapsamındaki belirli araçların ilk iktisabında adına tescil yapılan kişiler için de elektronik tebligat yükümlülüğü belirtiliyor. Ancak paylaşılan metinde bu grup için ayrı bir başvuru tarihi açıklanmıyor.

Serkan Acar’dan Cemil Tugay’ın siyasi tercihine değerlendirme
Serkan Acar’dan Cemil Tugay’ın siyasi tercihine değerlendirme
İçeriği Görüntüle

Başvurular nereden yapılabilecek?

Elektronik tebligat sistemine dahil olması gereken mükellefler, başvurularını vergi dairelerine giderek yapabilecek. İşlemler Dijital Vergi Dairesi üzerinden elektronik ortamda da gerçekleştirilebilecek.

Tebliğde dijital başvuru süreciyle ilgili şu ifadeler yer aldı:

“Dijital Vergi Dairesi üzerinden elektronik ortamda yapılan başvurularda başvuru sahibi tarafından e-posta ve/veya kısa mesaj (SMS) doğrulaması yapılarak elektronik tebligat aktivasyon işlemi tamamlanır.”

Buna göre dijital ortamdan başvuru yapanların aktivasyon işlemini tamamlamak için e-posta ve/veya SMS doğrulamasını gerçekleştirmesi gerekiyor.

E-tebligatlara e-Devlet üzerinden erişilebilecek

Yeni düzenlemeyle mükellefler, kendilerine gönderilen elektronik tebligatlara Dijital Vergi Dairesi veya e-Devlet Kapısı üzerinden ulaşabilecek.

Dijital Vergi Dairesi şifresi bulunan gerçek ve tüzel kişiler; T.C. kimlik numarası, vergi numarası veya kullanıcı kodu ile şifrelerini kullanarak tebligatlarını görüntüleyebilecek.

Dijital Vergi Dairesi şifresi bulunmayan gerçek kişiler ise e-Devlet şifreleriyle sisteme giriş yapabilecek. Bu kişiler, e-Devlet aracılığıyla oluşturacakları yeni şifreyi kullanarak da elektronik tebligatlarına erişebilecek.

Mükellefler ayrıca e-Devlet Kapısı üzerinden kimlik doğrulaması yaparak Gelir İdaresi Başkanlığının elektronik tebligat sistemine doğrudan erişim sağlayabilecek.

Kaynak: Haber Merkezi