Teknoloji mağazasında 'kontrat' başlıyor

Cep telefonu satışında sona erecek taksit uygulaması, operatörler ile teknoloji mağazalarını yakınlaştırıyor. Yeni dönemde tüketiciler teknoloji mağazalarında yer alacak operatörlerden kontratlı telefon satın alabilecek

Teknoloji mağazasında 'kontrat' başlıyor
07 Ocak 2014 Salı 16:27

Şubat ayında başlayacak cep telefonlarına yönelik taksitlerin kaldırılmasına yönelik düzenleme, operatörlerin yeni iş modelleri üzerine çalışmalarını hızlandırdı. Bu düzenlemeyle özellikle Türkiye'deki cep telefonu pazarında yeni bir döneme giriliyor. Hemen hemen pazardaki cep telefonu satışının yarısını gerçekleştiren operatörler, teknoloji perakendecileriyle anlaşarak kullanıcıların 'ayak izi'ni takip etmeyi planlıyor.

Mağazalara girecekler

Şubat ayında hayata geçecek olan cep telefonlarında taksitin kaldırılmasına yönelik düzenleme henüz kesinleşmiş durumda değil. Ancak Türkiye'deki teknoloji perakendecileri değişikliklerin yapılmasını beklese de operatörler cep telefonu satışlarına yönelik çalışmalarını artırdı. Firmalardan aldığımız bilgilere göre kullanıcıların taksitli olarak cep telefonlarına ulaşabilmesi için teknoloji perakendecileriyle yeni bir model üzerine çalışılacak. Avrupa ülkelerinde şu anda kullanılan modelde, tüketiciler teknoloji marketlerinden operatörler aracılığıyla taksitli 'cep' alabilecek. Yani teknoloji marketinde Türkiye'deki operatörlerin bayileri bulunacak.

Tüketiciye yarayacak

12, 24 veya 36 ay taksit ile cep telefonu satın almak isteyenler mağazaların içindeki bu bayilere giderek operatör üzerinden telefon satın alabilecek. Ancak bu noktada cep telefonu satın almak isteyen kullanıcıları bazı kriterler bekleyecek. Örneğin, düzenli fatura yatırmış olması, kontratının bulunmaması ve abonelik gibi şartlar aranacak. Tüketici kendi operatörü ya da diğer operatörü telefon alarken seçebilecek. Operatörler de müşterilere cihaz fiyatlarında avantajlar ve fırsatlar sunacak. Ancak burada abonesi olunan operatöre herhangi bir kontratı olmaması şartı aranacak. Böylece hem operatör kanalları hem de teknoloji mağazaları akıllı telefon satışlarındaki payını arttırabilecek. Ancak en önemlisi ise elektronik mağazalarıyla anlaşan operatörler arasında rekabetin artması bekleniyor. Tüketiciler, operatörler arasında tercih yapabilecek ve pazarlık gücü artacak.

Satışlar düşmeyecek

Öte yandan teknoloji mağazaları söz konusu düzenlemeyle birlikte cep telefonu satışlarının düşeceğini belirmişti. Ancak kontratlı operatör cep telefonlarının teknoloji mağazalarında satılmaya başlanmasıyla mevcut iş hacminin korunması planlanıyor. Özellikle cihaz başı 120 liraya yükseltilmiş olan ÖTV'ye rağmen yeni taksitlendirme modeliyle cihaz satışlarının artmasa bile düşmeyeceği hesaplamalar arasında bulunuyor. Yani hem operatörlerin hem de teknoloji mağazalarının söz konusu modelden kârlı çıkması bekleniyor.

Müşterinin ayak izi takip edilecek

Yeni dönemde operatörlerle elektronik perakendicileri arasındaki arkadaşlığın daha sıkı olması bekleniyor. Çünkü en fazla cep telefonu modeli teknoloji marketlerinde bulunuyor. Teknoloji marketlerinin raflarında bulunan cep telefonları zincir mağaza tarafından gönderiliyor. Ancak operatörlerin bayileri ise kendi alım gücüne göre cep telefonu modellerini arttırabiliyor. Cep telefonu modeli teknoloji marketlerinde daha fazla olduğu için de tüketiciler cihaz almak için teknoloji marketlerine yöneliyor. Teknoloji marketlerinde satılacak telefonların ücreti ise mobil operatörlere ödenecek. Yeni dönemde de teknoloji marketleri ve operatörlerin ortak satışıyla bera ber tüketicilerin de alışkanlıklarının değişmemesi bekleniyor. Yani
yaratılacak yeni model ile müşterinin ayak izi takip edilecek ve müşteri neredeyse oraya hizmet götürülecek.
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.