GÜNCEL

İZBAN'da butonlu kapı dönemi başlıyor

İZBAN, pandemi döneminde kaldırılan butonlu kapı sistemini 1 Temmuz itibarıyla yeniden devreye alacak. Yeni uygulamayla enerji tasarrufu sağlanması ve vagon içi serinliğin korunması hedefleniyor.

Abone Ol

İzmir Banliyö Sistemi (İZBAN), pandemi döneminde bulaş riskini azaltmak amacıyla geçici olarak kaldırılan butonlu kapı uygulamasını yeniden hayata geçiriyor. Yeni sistem 1 Temmuz 2026 tarihinde yürürlüğe girecek.

Uygulama kapsamında trenler istasyonlarda durduğunda kapılar otomatik olarak açılmayacak. Yolcular, kapı üzerindeki butonun yeşil ışık vermesinin ardından düğmeye basarak kapıyı açabilecek.

İZBAN yetkilileri, sistem değişikliğiyle birlikte özellikle yaz aylarında vagon içindeki serin havanın korunmasının ve enerji tüketiminin azaltılmasının hedeflendiğini belirtiyor. Mevcut uygulamada kullanılmayan kapıların da açılması nedeniyle klima sistemlerinin daha fazla enerji harcadığı ifade ediliyor.

Avrupa'daki birçok raylı sistemde kullanılan butonlu kapı uygulaması sayesinde yalnızca ihtiyaç duyulan kapılar açılacak. Böylece hem yolcu konforunun artırılması hem de enerji tasarrufu sağlanması amaçlanıyor.

Sistemin devreye girmesiyle birlikte istasyonlarda ve trenlerde yolcuları bilgilendiren anonslar yapılacağı bildirildi.

Öte yandan sosyal medyada bazı kullanıcılar, uygulamanın özellikle görme engelli ve tekerlekli sandalye kullanan yolcular açısından erişilebilirlik konusunda çeşitli zorluklar oluşturabileceğini dile getiriyor. Konuyla ilgili İZBAN tarafından yapılmış resmi bir açıklama ise bulunmuyor.