Lezita, Türkiye Kalite Derneği tarafından düzenlenen KalDer 26. Mükemmelliği Arayış Sempozyumu kapsamında “Analitik Enerji Yönetimi Projesi” ile Altın Ödül’e layık görüldü. Proje, “Yılın Başarılı Ekibi Altın Ödül” kategorisinde başarı elde etti.
Sürdürülebilirlik ve verimlilik odağı
Lezita tarafından geliştirilen Analitik Enerji Yönetimi Projesi, tesis genelinde enerji ve su tüketiminin gerçek zamanlı izlenmesini sağladı. Mevcut ekipmanların değerlendirilmesiyle oluşturulan sistem, yüksek maliyetli yatırımlara ihtiyaç duymadan dijital altyapı sundu.
Enerji ve kaynak kullanımında iyileştirme
Proje kapsamında tesis içerisindeki 15 kritik noktada su takibi yapılırken olası kaçakların hızlı tespit edilmesi sağlandı. Sistemle birlikte birim ürün başına elektrik tüketiminde yüzde 5 iyileştirme hedeflenirken yıllık yaklaşık 3 bin ton karbon emisyonu azaltımı öngörüldü.
Şirketten sürdürülebilirlik vurgusu
KalDer tarafından verilen ödül sonrası Lezita Genel Müdürü Mesut Ergül, sürdürülebilir projelerin şirket kültürünün ayrılmaz bir parçası olduğunu belirtti.
Ergül, verimlilik ve çevresel etkiyi azaltan projelerin iş yapış biçimlerinin temelini oluşturduğunu ifade ederek sürekli iyileştirme yaklaşımıyla çalıştıklarını söyledi.
tirme yaklaşımıyla çalıştıklarını söyledi.


