Ailesinin inşaat şirketindeki eski kamyon ve çekicilerle koleksiyon oluşturmaya başlayan Engin Turhan, hurdalığa ya da boş bir arazide çürümeye terk edilen araçlara yeniden "can vererek", az sayıda kalmış araçların bulunduğu klasik araç koleksiyonu oluşturdu. Mat İnşaat Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Turhan, kamyon ve çekiciler arasında büyüdüğünü belirterek, bir kaç eski kamyon ve çekiciyi saklayarak başladığı koleksiyonunu, otomobil ve motosikletlerle genişletip 37 araçlık bir filoya dönüştürdüğünü anlattı.

Türkiye'de klasik araçların değerlerinin bilinmediğini kaydeden Turhan, 1945 model kamyonların hurdalıklarda demiri için eritilmesinin ya da boş bir arazide çürümeye terk edilmesinin üzücü olduğunu söyledi. Turhan, eski ama çalışır vaziyetteki araçları değerlendirmeye çalıştığını ifade ederek, "Araçları orijinallerine uygun olarak yeniliyoruz. Parçaları eksikse, yurt dışından orijinal parçalarını getirtiyoruz. Böylece 'hurda' diye ayrılan araca yeni bir hayat hakkı veriyoruz. Ömrü 30-40 yıl uzuyor. Yaptığımız şey, onları hurda olmaktan çıkarıp, milli servete dönüştürmek. Az bulunan araçları Türkiye'ye kazandırmış oluyoruz. Araç Alman yapımı bile olsa klasik olarak Türkiye'de korunduğundan milli servete katkı oluyor" diye konuştu.


Hepsinin bir hikayesi var


Turhan, kullanım ömrünü doldurmuş araçların bakım ve saklanmasının çok maliyetli olmadığını vurgulayarak, ancak zaman zaman aracın orijinaline uygun yenilenmesinin, alım fiyatının 5-6 katına mal olduğunu belirtti.

Koleksiyonundaki araçların her birinin bir hikayesi olduğunu belirten Turhan, eşinin doğum gününde kendisine hediye ettiği 1971 model Mercedes Benz 280 SEL'in kendisi için çok değerli olduğunu söyledi.

Turhan, 1956 model Mercedes Benz/311-42 kamyonun da Türkiye'de tek olduğunu bildiğini ifade ederek, kamyonun Karayolları Genel Müdürlüğü'nce yol çalışmalarında kullanılmak üzere ithal edildiğini öğrendiklerini, orijinal halde sakladıklarını söyledi.

Editör: Haber Merkezi