Ali Budak- Mercedes-Benz Türk olarak hızlı büyümemizi sürdüren inşaat sektörü temsilcileriyle verdiği hizmeti güçlendirmek amacıyla bir araya geldiklerini belirten Mercedes-Benz Türk Kamyon Satış ve Pazarlama Direktörü Bahadır Özbayır, 'İnşaat ürün gamı içerisinde ön plana çıkan Mercedes-Benz Arocs 4142 B, Arocs 4142 K ve Arocs 1842 LS araçlarını farklı çözümlere yönelik ihtiyaçlarını karşılayacak ürünlerin üretimine önem gösteriyoruz. Sektörün ihtiyaçlarına çözüm noktasında üretimlerimizi gerçekleştiriyoruz' dedi

 


Uzun yıllardır Türkiye'de hizmet veriyorsunuz. Bu süreçteki yatırımlarınız hakkında bilgi alabilir miyiz?

Yarım asrı aşkın süredir Türkiye'de hizmet veriyoruz ve bugüne kadar Anadolu'nun bağrında, Aksaray Kamyon Fabrikasında 470 milyon Euro yatırım yaptık. Mercedes-Benz Türk olarak Türkiye'deki her 3 kamyondan 2'sini biz üretiyoruz. Mercedes-Benz Türk Aksaray Kamyon Fabrikamızda 250 bininci kamyonumuzu banttan indirdik. Araçlarımızı Türkiye pazarı dışında başta Avrupa olmak üzere 5 kıtada 70'in üzerinde ülkeye ihraç ediyoruz; ihracat rakamımız fabrikamızın kurulduğu 1986 yılından bu yana 45 bin adedi aştı.

15 yıldır pazar lideriyiz

Mercedes-Benz olarak sektörde lider konumdasınız. Özellikle son 15 yıldır inşaat ağırlıklı yatırımların yoğun olduğu Türkiye genelinde üretim ve satış anlamında konumuz hakkında neler söyleyeceksiniz?

Türkiye'nin en büyük kamyon üreticisiyiz ve 15 yıldır da pazar liderliğini kimseye bırakmıyoruz. 2017 yılında 9 bin adedin üzerinde satış gerçekleştirdik. Geçen yıl ilk defa hem pazar hem de bizim satışımız inşaat ağırlıklı oldu. Çekiciden fazla inşaat kamyonu satılmış. Bu da Türkiye'deki inşaat bazlı büyümeyi gösteriyor. Bu yıl biraz daha normale döndü ve çekici satışları arttı. İnşaat düşmüyor, üstüne çekici geliyor bu da pazarın büyüyeceğini gösteriyor. Mercedes olarak hem üretimimiz var hem de ithalatımız var ancak ithalatımız çok az. Mikserde inşaat kamyonu dendiğinde ilk akla gelen markayız. Damperde gücümüz daha çok ortaya çıkıyor. Çünkü nerede şartlar zorluysa bizim kalitemiz orada ortaya çıkıyor.

İzmir'de ağır sanayi artmalı

İzmir'de düzenlenen Beton Fuarı'na ciddi ilgi gösterdiniz. Özellikle emlak ve inşaat piyasasını baz aldığımızda İzmir'in konumu hakkında neler söyleyeceksiniz? İnşaat sektörü son yıllarda Türkiye genelinde çok büyüdü. Peki, İzmir'deki son durum nedir?

Beton Fuarı denince aslında ilk akla gelen şehir Ankara. Ancak bu yıl ilk kez İzmir'de düzenlenen beton fuarında ciddi taleple karşılaştık. İnşaat firmalarının merkezi ise genellikle Ankara. İstanbul ile dönüşümlü, ancak Ankara ağırlıklı. Fuarın İzmir'de yapılması da ayrıca güzel bir şey. Bu fuar buraya da bir canlılık getirecek. İzmir'in dünya çapında Berlin'den sonra emlak fiyatlarındaki artışta yüzde 18,5'la ikinci sırada olduğu açıklandı. Dolayısıyla herkes İzmir'le ilgileniyor. Emlak piyasası ve inşaat piyasası canlı ve çok kaliteli konutlar yapılıyor. Dolayısıyla inşaat kamyonu, beton mikseri, beton pompası, bütün bu işler için cazip hale geliyor. İzmir'de böyle bir fuar başarılı olur mu olmaz mı diye düşünürken, fuarın ilk kez olmasına rağmen oldukça yoğun ilgi var. Gönlümüz İzmir'in hak ettiği yerde olması. Fuarın pazara da daha çok hareket getirmesini diliyoruz. Bunun yanında İzmir-İstanbul Otoyolu'nun yapılması ile İstanbul'dan İzmir'e 3,5 saatte gelme imkanı olacak. İzmir bugün baktığımız zaman önemli bir şehir. Limanı ve hinterlandı ve kültürel dokusu ile bir cazibe merkezi ancak aldığı yatırımlar itibariyle hak ettiği yerde değil. Özellikle sanayi yatırımları açısından zayıf. Torbalı'da bir otomobil markası vardı ancak onlar da gitti. Sadece yan sanayi ile olmuyor. Pınarbaşı'ndaki diğer araç fabrikasının dışında İzmir'de ağır sanayi yok. Bunun gelişmesi lazım. Bu tür fuarlar da İzmir'e bu şeklide katkı sunabilir.

Yediğimizden kestik, yatırımdan kesmedik

İzmir özellikle otomotiv sanayinde yan sanayi noktasında ciddi bir cazibe merkezi. Mercedes Benz'in İzmir'de ya da Türkiye genelinde farklı bir şehirde yeni yatırımları olacak mı? Olacaksa ne kadarlık bir projeden söz ediyoruz?

Yatırımlarımızı Mercedes-Benz olarak tam gaz sürdürüyoruz. 34 yıldır şirketteyim ne krizler gördük ama bütün bu krizler sırasında biz Mercedes-Benz olarak yediğimizden içtiğimizden kestik ancak yatırımlardan kesmedik. Aksaray'a Türkiye'nin geçirdiği kriz dönemlerinde bugüne kadar yarım milyar avro yatırım yaptık. Türkiye maalesef istikrarlı bir pazar değil ama yatırımları keselim durduralım dememek gerekiyor. Kapasitemizi 17 binden 34 bin adede çıkarıyoruz ve büyüme stratejileri güdüyoruz. Memleketteki her türlü karışıklığa rağmen işler yürüyor. Kur olsun diğer konular olsun bizleri zorluyor ancak işlerin yürümesi de Türkiye'nin gücünü gösteriyor. Üretim üssü olarak Aksaray'ı seçtik ama keşke İzmir'i düşünebilseydik. O zamanın koşulları bizi Aksaray'da yatırım yaptırdı. Çünkü askeri üretimlerimiz de oldu. 10 bin Unimog askeri araç üretip sattık. Askeri ve stratejik olarak korunaklı yerde olmamız gerekiyordu bu yüzden Aksaray'a yatırım yaptık. Bunun yanı sıra İzmir'de çalıştığımız yerli tedarikçiler de var. Ana sanayi burada olmasa da yan sanayi burada.


Araç standartlarını tekrar belirledik

Mercedes-Benz'in önümüzdeki süreçte de özellikle inşaata dayalı araç ve ekipman üretimi sürdüreceğini söyleyebilir miyiz?

Tüm satış rakamlarımızı daha da yukarıya taşımak için çalışmalarımıza devam ediyoruz. Mercedes-Benz, Arocs kamyon ve çekicilerimize her koşulda işinin uzmanı diyoruz. Bu araçlarımızda gücü, sağlamlılığı ve verimliliği harmanlayarak inşaat sektöründeki araç standartlarını tekrar belirledik. Beton sektörünü önemsiyoruz, bu alanda uzun yıllardır Türkiye Hazır Beton Birliği ile işbirliğimizi ve onlara desteğimizi sürdürüyoruz. Sektörün tüm ihtiyaçlarına yanıt veren ürün gamımızla liderliğimizi korumayı hedefliyoruz. Geleneksel bir pazar liderliğimiz var. Mercedes denince kalite, dayanıklılık ve güç akla geliyor. Doğru işe doğru ürün veriyoruz. Yetkili servis ve satış sonrası hizmetler de müşteri memnuniyeti oldukça yüksek diyebilirim. Bu noktada da pazarın ihtiyacı olan ürünlerimizi üretmeyi sürdüreceğiz.

Beton transmikser şoförlerini Mercedes-Benz Türk eğitiyor

Beton transmikser şoförlerini Mercedes-Benz olarak kendilerinin ürettiğini belirten Özbayır, şöyle konutu: Mercedes-Benz Türk ve Türkiye Hazır Beton Birliği'nin 13 yıllık işbirliği, 2018 yılında da sürüyor. Yıl boyu her ay, başta büyük şehirler olmak üzere Türkiye'nin farklı kentlerinde transmikser şoförleri için Mercedes-Benz Türk sponsorluğunda eğitimler gerçekleştiriyoruz. Türkiye Hazır Beton Birliği, mesleki bir kuruluş olarak hazır beton sektörünü her yönden geliştirerek, uluslararası standartlara uygun, kalite bilinci yüksek bir sektör haline getirmek amacıyla eğitim faaliyetlerine özel ve kamu kuruluşları desteğini alıyor. Bu hedefi destekleyen Mercedes-Benz Türk, 2005 yılından beri kesintisiz olarak transmikser şoförleri kursunun sponsorluğunu üstleniyor. Mercedes-Benz Türk'ün yılların tecrübesine sahip kadrolu uzman eğitmenleri tarafından hazırlanan ve sürekli güncellenen eğitim içeriği ile teorinin yanında pratik eğitimlerle katılımcıların gerçek senaryolar için en iyi şekilde hazırlanması sağlanıyor. Transmikser şoförlerini mesleki anlamda bilinçlendirmek ve ehliyetli operatörlerin istihdamını teşvik etmek amacıyla bu desteği sağlayan Mercedes-Benz Türk, eğitim içeriğinde araç bakımı, ekonomik ve güvenli sürüş teknikleri, transmikser kullanım kuralları, iş güvenliği gibi birçok farklı ve temel konuyu ele alıyor. Eğitim amacıyla THBB'ne tahsis edilen bir adet Mercedes-Benz mikser üstyapılı eğitim aracı ile kursiyerler teoride edindikleri bilgileri trafiğe kapalı bir alanda sürüş sırasında pratiğe dönüştürme fırsatına sahip oluyorlar. Eğitim aracı üzerinde devrilmeme eğitimi, aracın offroad ve onroad olmak üzere farklı zemin ve şartlarda kullanımına ilişkin bilgiler, uygulamalı olarak veriliyor. Yılda yaklaşık bin kişiye verilen bu eğitimlerin sonunda sınavlar yapılarak, başarılı olanlara Milli Eğitim Bakanlığı ve Türkiye İş Kurumu'nun onayının da bulunduğu sertifikalar veriliyor.

Mercedes-Benz Arocs: Güçlü, sağlam ve ekonomik  

Sağlamlığı, gücü ve üstün yakıt ekonomisiyle 120 yıllık tecrübenin ürünü olan Arocs'u en zorlu koşullar için ürettiklerini söyleyen Özbayır, 'Türkiye pazarına kamyon ve çekici olarak sunulan Arocs, yüksek beygir gücünde Euro 6 motor ve standart Powershift otomatik şanzıman ile donatıldı. İnşaat grubu kamyonlar; damper, mikser ve pompa üstyapıları ile şantiye ve dekapaj alanlarında ve hazır beton taşımacılığında müşterilerin beklentilerini en iyi şekilde karşılıyor. Ayrıca Arocs inşaat çekicileri, damper ve mikser römorklarına uygun olarak, zorlu arazi koşullarda kullanılmak üzere tasarlandı. Bu haliyle Mercedes-Benz Arocs ürün portföyü, inşaat kullanımında en zorlu koşulların üstesinden geliyor. Arocs kamyon ve çekicilerde kullanılan Mercedes-Benz marka otomatik şanzıman ve akslar, motorla uyum içerisinde çalışarak optimum çalışma şartları ve maksimum verimliliği sağlıyor. Arocs'larda standart olarak sunulan ABS'li ve ASR'li elektronik fren sistemi (EBS) ve standart olarak sunulan üç kademeli güçlü motor freni, inşaat sahalarında fren performansını zirveye taşıyor. Arocs 3332 B, 3342 B, 4142 B ve hafif mikser 3236 B araçları ile müşterilerin farklı hacimdeki beton mikser talepleri her anlamda karşılanıyor. Ayrıca mikser ve silobas uygulamalarına uygun olarak tasarlanmış olan Arocs 1842 LS inşaat çekicisi de, inşaat sahalarında güç, sağlamlık ve ekonomikliği ile öne çıkıyor' diye konuştu.