Saran Holding, sosyal medyada yer alan ve La Liga ile Serie A maçlarındaki yasa dışı bahis reklamlarının, grup bünyesindeki S Sport kanalında engellenebileceği iddialarına ilişkin bir açıklama yaptı. Holding, söz konusu reklamların içerik ve yayın haklarının tamamen İspanya ve İtalya liglerine ait olduğunu, Türkiye’deki yayıncı kuruluşların bu reklamlara müdahale etme yetkisi olmadığını duyurdu.
Reklam hakları İtalya ve İspanya Liginin
Grubun yaptığı açıklamaya göre, La Liga ve Serie A maçlarında saha kenarındaki reklamların yerleşimi, süresi ve içeriği tamamen bu liglere ait. Türkiye’deki yayıncı kuruluşlar, yabancı liglerin maçlarını yayımlarken, bu reklamlara müdahale etme haklarına sahip değiller. Saran Grubu, bu durumu spor yayıncılığı sektöründe genel bir sorun olarak nitelendiriyor.
Spor yayıncıları için ortak sorun
Saran Holding, daha önce bu durumu çözmek adına Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), Spor Toto Teşkilat Başkanlığı ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü’ne yazılı izahname sunduklarını belirterek, bu sorunun çözümü için iş birliğine açık olduklarını ifade etti. Grubun açıklamasına göre, yabancı liglerden alınan sinyallerdeki reklamlar, Türkiye'de yasa dışı olarak kabul edilmelidir. Ancak, spor yayın hakları sözleşmeleri gereği, yayıncı kuruluşların “yayını olduğu gibi aktarma” yükümlülüğü nedeniyle bu reklamların engellenmesi hukuki açıdan mümkün değildir.
Şampiyonlar Ligi ve Avrupa Ligi örneği
Açıklamada, Şampiyonlar Ligi ve Avrupa Ligi maçlarında yer alan alkol firması reklamlarının yıllardır yasak olmasına rağmen yayınlandığına dikkat çekildi. Bu örnek, Saran Holding’in iddiasını güçlendiren bir argüman olarak sunuldu.
Saran Holding, kamuoyunun doğru bir şekilde bilgilendirilmesi amacıyla çalışmalarına devam edeceğini ve hukuki haklarını saklı tutacağını belirtti. Grup, bu konuda daha fazla gelişme yaşandıkça açıklamalarını sürdüreceklerini de vurguladı.