Uzun süredir yetkili kişilere Alsancak Stadı'nın akibetini soruyoruz. Fakat maalesef  alabildiğimiz tek cevap alanın spor alanı olarak kalacağının ve AVM olmayacağının açıklanması. İzmir taraftar dernekleri ve sivil toplum kuruluşlarının gayretleri bu sorunun cevabını almamıza yetmiyor. Üzülerek görüyorum ki, İzmirliyim diyen insanların birçoğu Alsancak Stadı'nın durumu hakkında bunca çabaya rağmen bilgisiz ve hatta daha da üzücü, ilgisiz. Bu mücadelede İzmir Kulüplerini sevenlerinin, tribünlerde birçok zaman olduğu gibi; yalnız olduğunu söyleyebilirim.

Dün okuduğum bir haber beni biraz umutlandırdı. Hayali beklentiler ve hayali statlar yerine somut bir proje yerel basının bir kısmında kendine yer buldu. Eski Büyükşehir Meclis Üyesi ve aynı zamanda İzmir'de trafik sorununa çözüm getirmeyi amaçlayan alt geçit ve üst geçit projeleriyle, İzmir mezarlıklarının modernizasyonunu amaçlayan projeleriyle bilinen Mimar Erkut Tamay, hem Alsancak Stadı için hem de Atatürk Stadı için teknik ve mimari bir proje hazırlamış. Mimar Erkut Tamay İzmirlilerin elinden alınmak ve yok edilmek istenen Alsancak Stadı için Atletico Madrid'in stadına benzer bir proje ortaya attı. Tamay; adeta yıllardır bizlerin haykırdığının bir kez daha altını çizmiş. "Aylardır boşuna kayıkçı kavgası yapılıyor. Çünkü yeni stat yeri aramaya da, tartışmalarına da gerek yok. Ülkemizin teknolojisine, mimarlarına, mühendislerine güvenelim yeter. Mevcut stadların yerine Türk mimarisi ve teknolojisiyle kısa zamanda yeniden yapılacak akıllı stadyumlarla sorun çözülür. Yeter ki, erkler bu sorunu kalıcı çözmek istesin yeter" ifadelerini kullanarak projesini basın mensupları ile paylaşmış.



Projede stat sorununa çevre ve insan odaklı çözümler getiriliyor. Alsancak Stadı'na kale arkaları tribünleri ilave edilerek yeniden projelendiriliyor ve projede ilave edilen bu tribünler ile eski stat yıkılıp yeni deprem yönetmeliğine göre inşaatı yapılması öngörülüyor. Şu anki kullanılışı ile idari binanın bulunduğu liman tarafına bakan kale arkası tribünlerin olduğu yerdeki yol, planda ve mevcutta olduğu hali ile korunarak; bu kısma gelen kale arkası tribünlerin bir bölümü kolonlar üzerinde yükselerek, 3 boyutlu çizimlerde de görüldüğü üzere alttan yolun akışına imkan sağlanması planlanmış. Yeni stadın kapasitesi de kale arkası tribünlerin ilavesi ile 35 bin kişi olması arzulanıyor. Bu şekilde yeni stat simgesel bir özellik kazanarak İzmir'in "altından yol geçen stadı" olarak da anılması hedefleniyor. Projelenen bu stat yapımı bittikten sonra ulaşım olarak bölgenin trafik yükünü arttırmak bir yana mevcut yolun korunması ve İzban bağlantısı sayesinde İzmir'in bütün bölgelerinden maç izlemeye gelen futbolseverler özel araçlarına ihtiyaç duymadan stada ulaşımlarını sağlayacaklardır'

Yerel yöneticiler ve merkezi hükümete böylesi detaylı ve somut projenin hayata geçirilebilmesi için dileklerimizi iletmek bizlere düşüyor. Umarım bizi anlar ve kulak verirler.
Not: Proje ile ilgili 3 boyutlu resim ekte.