Yıllık 160 milyar dolar gıda ithalatıyla dünyanın en büyük gıda ithalatçısı olan ABD’de Türk gıda ürünlerinin daha fazla tercih edilmesi amacıyla Ege İhracatçı Birlikleri(EİB) çatısı altındaki 6 gıda ihracatçı birliğinin katılımıyla, Ticaret Bakanlığı’nca desteklenen “Turkish Tastes-TURQUALITY Projesi” kapsamında Türkiye'ye gelen ABD’li Şef Reimund Pitz, üretim alanları, işletmeler ve restoranlara gerçekleştirdiği ziyaretlere ilişkin değerlendirmelerde bulundu.


AMERİKALI ŞEF TÜRK ÜRÜNLERİNİ ÖVDÜ


EİB düzenlenen basın toplantısında konuşan Şef Reimund Pitz, Türkiye’deki ürünleri ve lezzetlerini dengeli ve lezzetli bulduğunu belirterek, ülkesinde bu ürünlerin tanıtımı için çalışmalar yapacağının altını çizdi. Öte yandan projeye de övgülerini sıralayan Pitz, “ABD Aşçılar Federasyonu, Türk ürünlerini tanıtmak istiyor. Bu federasyonun bir üyesi olarak 18 milyon üyemiz var. Uluslararası yarışmalar olabiliyor. Bunun farkındasınız” dedi. Pitz, genç aşçılara da federasyon olarak büyük önem verdiklerinin altını çizerek, onlar için oluşturdukları eğitim ve burs programlarını anlattı.

 

ÇALIŞMALARIN MEYVESİ ALINIYOR

Ege İhracatçı Birlikleri adına projenin koordinasyonundan sorumlu olan Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Kazım Gürel ise EİB olarak, dünyanın en önemli tüketici pazarı olan ABD’de, Türk gıda ürünlerim tanıtımının sağlamak amacıyla TURQUALITY projesi kapsamında 2018’den itibaren çeşitli faaliyetler gerçekleştirdiklerini söyledi. Türk gıda ürünlerini tanıtmak için dört yıllık bir tanıtım stratejisi oluşturduklarını kaydeden Gürel, yapılan çalışmalar sonusunda ciddi bir mesafe kat edildiğini kaydetti. Gürel, "Artık yavaş yavaş yürüttüğümüz çalışmaların ABD’ye olan ihracatımızın hem ihraç edilen ürün çeşitliliği hem de değer olarak artmasına yönelik adımlar atmaya başladık" dedi.

Altın ve Döviz güne nasıl başladı? 30 Nisan 2024 altın ve döviz fiyatları Altın ve Döviz güne nasıl başladı? 30 Nisan 2024 altın ve döviz fiyatları

"TÜRKİYE'DEN GELDİĞİ BİLİNMİYOR"

ABD pazarında yaşanan en önemli sorunun farkındalıkla ilgili olduğunu da kaydeden Gürel, "Birçok firmamız hemen hemen tüm alt sektörler bazında ABD’ye ihracat gerçekleştirmekte fakat gerek aracılar gerekse son tüketiciler nezdinde tüketilen ürünlerin Türkiye’den geldiği maalesef bilinmemektedir. Biz öncelikle bu farkındalık sorununu çözmek ardından güçlü bir markalaşma sürecine girmek için çalışıyoruz. Seçilen firmalarımıza bu doğrultuda büyük bir görev düşüyor.  Firmalarımızın katılımı ile yürüttüğümüz tanıtım faaliyetlerin etkisinin sonuç almaya önemli katkılar sunacağına inanıyoruz" ifadelerini kullandı.
 

Kaynak: FATİH ÖZKILINÇ