Cumhurbaşkanlığı seçimi dedik, bekledik. Başbakan belirlenecek dedik, bekledik. Herhalde şimdi de önümüzdeki yıl yapılacak milletvekili seçimleri diye beklemeyiz.
Şu 'ödüllü soru!' diyerek halkı kandıranlardan söz etmek istiyorum...
Adam nereden sizi bulduysa telefonla mesaj gönderiyor, 'dev fırsat!' diye...
Sonra şunları yazıyorlar: 'Kahve tortusuna ne denir?
Fal diyorsan A, telve diyorsan B yaz.
Bu mesajı hemen cevapla ve anında kazan.
Cevaplama bedeli 3,5 TL'dir.
Yanlış cevaplardan ücret alınmamaktadır.
Doğru cevaplar; çekilişsiz kurasız kazandırır.'

Bitmek bilmiyor


Bir başka mesaj ise şu şekildedir:
'Saç sakal kesen kişiye ne denir?
Manav diyorsan A, Berber diyorsan B yaz!
Mesajı hemen cevapla kazan!'
Bir ara 'Ödüllü bilgi yarışması devam ediyor' diye bir mesaj alıyorsunuz...
Hatta sizi meraklandırmak için, 'Az sonra gelecek soruyu doğru yanıtla anında bilmem ne kazan!' diyorlar...

TEKNOSA harekete geçti


Biliyorsunuz son zamanlarda TEKNOSA'nın ya da önemli şirketlerin isimlerini kullanarak, facebook'ta adresinizi ele geçirerek halkı, daha doğrusu isme güvenenleri aldatanların sayısı oldukça arttı.
Zaten dikkat edin hep bu işi yapanlar da dev firmalar...
Ve de bakanlarla, politikacılarla, bürokratlarla sıkı fıkılar...
Bakalım yeni dönemde, yeni bakanlarla, yeni bir anlayışla da kumpas kurma yoluna gidecekler mi?
Ama bu arada önemli bir konuya değinmek istiyorum:
TEKNOSA, adını kullanarak dolandırıcılık yapanlara karşı hukuki mücadele başlatıyor.

Tam zamanında

Bu arada, TÜİK Türkiye İstatistik Kurumu, Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması'nın sonucunu açıkladı.
Araştırmaya göre; İnternet kullanan bireylerin oranı %53,8 oldu. Tabii bu da dolandırıcıların yeni metotları bulmasına yardımcı oluyor. Cep telefonlarını kandırmaca amacı olarak kullananlar internet kullananları da kolayca avlıyorlar.
Çünkü işleri bu!

Erkekler önde


TÜİK'in açıklamasına göre; Bilgisayar ve internet kullanım oranları 16-74 yaş grubundaki bireylerde sırasıyla %53,5 ve %53,8 oldu. Bu oranlar erkeklerde %62,7 ve %63,5 iken, kadınlarda %44,3 ve %44,1'dir. Bilgisayar ve internet kullanım oranları, 2013 yılında %49,9 ve %48,9'du. Bilgisayar ve İnternet kullanım oranlarının en yüksek olduğu yaş grubu 16-24. Bilgisayar ve internet kullanımı tüm yaş gruplarında erkeklerde daha yüksek.

Düzenli internet kullanıcısı arttı


İnterneti 2014 yılının ilk üç ayında hemen her gün veya haftada en az bir defa kullanan 16-74 yaş grubu düzenli internet kullanıcılarının oranı %44,9 oldu. Bu oran, 2013 yılının aynı döneminde %39,5'ti.

İnternet erişimi olan hane oranı %60,2 oldu


Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması sonuçlarına göre 2014 yılı Nisan ayında Türkiye genelinde internet erişim imkanına sahip hanelerin oranı %60,2 oldu. Bu oran 2013 yılının aynı ayında %49,1'di. Evden internete erişimi olmayan hanelerin %42,8'i evden internete bağlanmama nedeni olarak internet kullanımına ihtiyaç duymadıklarını belirtti. Bunu %31,9 ile internet bağlantı ücretlerinin yüksekliği takip etti.
Genişbant internet erişim imkanına sahip hanelerin oranı %57,2 oldu. Buna göre hanelerin %37,9'u sabit genişbant bağlantı (ADSL, kablo TV altyapısı üzerinden kablolu internet, fiber vb.) ile internete erişim sağlarken, %37'si mobil genişbant bağlantı ile internete erişim sağladı. Darbant bağlantı ise hanelerin %6'sında internet erişimi için kullanıldı.

İnternet en çok evde kullanıldı

İnterneti 2014 yılının ilk üç ayında kullanan 16-74 yaş grubu bireylerin %79,1'i evde kullandı. Bunu %38,7 ile işyeri, %30,2 ile akraba, arkadaş evleri, %23,3 ile alışveriş merkezi, havaalanı, vb. kablosuz bağlantının yapılabildiği yerler ve %14,3 ile internet kafe takip etti.

Sosyal medya ilk sırada yer aldı


İnternet kullanım amaçları dikkate alındığında, 2014 yılının ilk üç ayında internet kullanan bireylerin %78,8'i sosyal paylaşım sitelerine katılım sağlarken, bunu %74,2 ile online haber, gazete ya da dergi okuma, %67,2 ile mal ve hizmetler hakkında bilgi arama, %58,7 ile oyun, müzik, film, görüntü indirme veya oynatma, %53,9 ile e-posta gönderme-alma takip etti.

İnternet üzerinden alışveriş arttı


İnternet kullanan bireylerin internet üzerinden kişisel kullanım amacıyla mal veya hizmet siparişi verme ya da satın alma oranı %30,8 oldu. Önceki yıl İnternet üzerinden alışveriş yapanların oranı ise %24,1'di.
İnternet üzerinden alışveriş yapan bireylerin 2013 yılı Nisan ile 2014 yılı Mart aylarını kapsayan on iki aylık dönemde %51,9'u giyim ve spor malzemesi, %27'si ev eşyası (Mobilya, oyuncak, beyaz eşya vb), %26,8'i seyahat bileti, araç kiralama vb., %24,9'u elektronik araçlar (Cep telefonu, kamera, radyo, TV, DVD oynatıcı vb.), %15,9'u kitap, dergi, gazete (e-kitap dahil) aldı.

DİP EKSPRES

Zamlar durmak bilmiyor


Gıda fiyatları 2008'deki kriz yılından bu yana en yüksek seviyesinde. Son bir yılda ücretlere yapılan ortalama yüzde 10 zam ise ancak bulgurdaki fiyat artışını yakalayabildi. Ama işte temmuz ayı enflasyonu öyle ciddi bir sinyal verdi ki, önümüzdeki aylarda ekonomi analizleri 'yüksek iktisattan' market raflarına, pazar tezgâhlarına doğru inmek zorunda kalacak.

Yetkililerde çıt yok

Tüm mal ve hizmetlerin fiyatı bir yılda yüzde 9,32 zamlandı. En yüksek artış yüzde 13,74 ile lokanta ve otel hizmetlerinde gerçekleşti. Ancak bu gruptaki zamlar, tatil sezonunun da bir sonucu. Asıl tehlike sinyali ise gıdadan geliyor. Gıda fiyatları bir yılda 12,56 arttı. Gıdanın hayat pahalılığını ölçerken kullanılan kriterlerdeki ağırlığı yüzde 24,45. En yakın rakibi yüzde 16,41 ile konut. Bu yüzden buradaki artış vatandaşın reel ekonomisi için çok önemli bir gösterge sayılıyor.