Toplantıda, 27 sektörden 3 en önceliğe sahip konu, tespit, sorun ve çözüm önerisi başta olmak üzere, 90 başlık ihracatçı birlikleri ve sektör temsilcisi başkanları tarafından, Bakan Pekcan ve Ticaret Bakan Yardımcısı Gonca Yılmaz Batur'a aktarıldı.
İhracatçıların dile getirdiği taleplerde; sigorta prim teşviki, asgari ücret desteği, dahilde işleme izin belgeleri, finansman konuları, KGF ve Eximbank, gümrüklerde elektronik işlemler, elektrik ve doğalgaz indirimleri ile yeşil pasaport konuları öne çıktı.

Sigaraya yeni vergi

Cumhurbaşkanı Kararı ile, sigara, puro, enfiye ve çiğneme tütünler için uygulanan vergi oranı yüzde 63'ten yüzde 67'ye yükseltilirken, asgari maktu vergi oranı sıfıra çekildi.
Bazı Mallara Uygulanacak Özel Tüketim Vergisi Oran ve Tutarlarının Yeniden Belirlenmesi Hakkında Karar (Karar Sayısı: 554), 5 Ocak 2019 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

25 milyon Dolar cironun yarısı ihracattan gelecek

Regülatif ve finansal teknolojiler alanında Türkiye'de öncü rol üstlenen Foriba, e-Dönüşüm ürünleri geliştirmeye devam ederek ülkemizde üstlendiği misyonu yurt dışına da taşıyor. Foriba, 2019'da büyüklüğü 200 milyon TL'ye ulaşması beklenen e-Dönüşüm pazarındaki liderliğini şirket satın alımlarıyla daha da ileri taşıyor. Türkiye'deki e-Faturaların %70'ini sistemleri üzerinden geçiren Foriba, 2020'de cirosunu 25 milyon dolara çıkarmayı hedefliyor. Söz konusu cironun yarısını ihracattan elde etmek istediklerini ve çalışmalarını bu yönde yoğunlaştırdıklarını belirten Foriba CEO'su Koray Gültekin Bahar, ülkemizdeki e-Dönüşüm sektörünün güncel rakamlarını ve 2019 beklentilerini açıkladı.
Bahar, "Foriba olarak bir yandan e-Dönüşüm süreçlerindeki bilgi liderliğimizi devam ettirirken bir yandan da inovatif ürünlerimizle yeni e-Dönüşüm çözümleri geliştirmeye devam ediyoruz. Mevcut ciromuz 75 milyon TL, 2019'u 110 milyon TL ciro ile kapatmayı planlıyoruz. 2019'da 200 milyon TL'ye ulaşması beklenen e-Dönüşüm pazarının yüzde 40'ına hizmet vermek amaçlarımız arasında yer alıyor" diyor.

Dip Ekspres

Qashqai ve X-Trail lider

Nissan Türkiye Genel Müdürü Sinan Özkök, 'Değişmeyen lideri olduğumuz SUV segmentinde başarımızın altını bir kez daha çizmek gerekirse 2018'de gerçekleştirdiğimiz 20 binden fazla SUV satışıyla bir numarayız. Bu gelişen pazardaki payımız yüzde 19'a çıktı. Satılan her beş araçtan biri NISSAN. Kendi yarattığı segmentin değişmeyen lideri Qashqai, bu sene de %21'lik segment payıyla ve 15 bin adete yaklaşan satışıyla lider konumunu güçlendirdi. Yine aynı şekilde X-Trail 2018'deki 4 bin 306 adetlik satışla segmentte %32'lik bir paya ulaştı. Bu da X-Trail'e D-SUV segmentindeki liderliği getirdi."