Önümüzde Ramazan Bayramı var!

Yani küçük işletmeler için 'Bayram' bir nefes alma ya da 'cansuyu' olabilir. Çünkü piyasada tabiriyle yaprak bile kıpırdamıyor. Beklenen olmadı...
İşte bu arada bazı uzmanlar, küçük işletmelerin bayramlara hazırlanması için bazı ipuçlarını paylaşıyor. Küçük işletmelere bayrama hazırlık için çok geç ya da çok erken olmadığını hatırlatan uzmanlar, planlama yapmalarına yardımcı olacak ipuçlarını veriyor. Ramazan Bayramı yaklaşırken hazır hissetmeyen küçük işletmelerin pazarlama çalışmalarını aceleye getirmemesinin önemli olduğu belirtiliyor. Şunu da unutmamak gerekir; Ramazan Bayramı için hazır olmayanların önünde de daha nice bayram ve özel günler var; acele etmeden, dikkatlice planlama yaparak pazarlama faaliyetlerini hazırlayabilirler.
Yani moral bozulmamalı ve son trenin kaçırılmadığını bilmemiz gerekiyor.

Oldukça önemli dönemler

Satışlarını artırmak söz konusu olduğunda bayram dönemleri Türkiye'deki her sektörden şirket için oldukça önemli dönemler. Örneğin ikinci el otomotiv firmaları Ramazan Bayramı öncesinde ikinci el araba satışlarında artış bekliyor. Geçtiğimiz yıl, Şekerli Mamül Sanayicileri Derneği yöneticeleri ise sektörleri için bayram dönemlerinin daha canlı olduğunu dile getirirken, Türkiye Otobüsçüler Federasyonu Başkanı Birol Özcan, tatilin 10 güne uzatılmasının otobüs bileti satışlarında ciddi artışa neden olduğunu açıkladı. Bunlar, bayramların getirdiği potansiyelin birkaç örneği ve küçük işletmeler de bu avantajlardan faydalanabilir. Bunu, bir sonraki bayram dönemi için şimdiden hazırlanmaya başlayarak yapabilirler.

Dijital öneriler

Dijital varlıklarını bayramlara hazırlamak isteyen küçük işletmeler için derlenen ipuçları ise şöyle:
Web sitenizi bayramda artacak trafiğe uygun hale getirin:
Web sitenizin artan trafiği kaldırabilmesi büyük önem taşıyor. Öncelikle, web sitenizdeki telefon numaranız, adresiniz, çalışma saatleriniz gibi temel bilgilerin güncel olduğundan emin olun.
Sonrasında, web sitenizin tasarımını kontrol ederek, profesyonel ve güvenilir göründüğünden emin olun. Bundan sonra ise zaman zaman yüklenme testleri yaparak, ziyaretçilerinize mümkün olan en hızlı deneyimi sunmaya odaklanın. Özellikle bir e-ticaret siteniz olması durumunda SSL Sertifikası gibi güvenlik önlemlerini almanız ve sepetten ödemeye giden yolda kusursuz bir deneyim sunmanız büyük önem taşıyor.
SEO optimizasyonu yapın: Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) söz konusu olduğunda unutulmaması gereken en önemli nokta, sonuç elde etmenin zaman aldığı. Bayramlarda en fazla aranan anahtar kelimelerin hangileri olduğuna dair araştırma yapın ve bunları web sitenize entegre etmeye şimdiden başlayın.
Örneğin, Google Trends'e göz attığınız zaman Türkiye'deki kullanıcıların yıl boyunca en fazla aradığı kelimeler arasında 'hediye'nin olduğunu göreceksiniz.
Bu tür anahtar kelimeler web sitenizin trafiğini artırmanızı ve pazarlama faaliyetlerinizi optimize etmenizi sağlayacak, değerli içgörüler elde etmenize yardımcı olabilir.
Sosyal medya faaliyetlerinizi elden geçirin:
Pek çok kişi, hediye önerileri için Instagram ve Pinterest gibi sosyal medya platformlarına başvuruyor. Güçlü bir sosyal medya varlığına ek olarak, ürün ve hizmetlerinizin reklamını yaparken ziyaretçilerinize onlara değer katacak içerikler de sunun. Sosyal medya reklamlarını test etmeye bayramdan önce başlayın ki ne tür görsellerin, metinlerin, vs. en iyi sonuçları getirdiğini değerlendirmek ve çalışmalarınızı buna göre uyarlamak için zamanınız olsun.

Pazarlama stratejileri

Pazarlama stratejinizi planlayın:
Bir bayram ve özel günler takvimi oluşturun ve Anneler Günü ve Babalar Günü gibi işletmeniz için uygun olacak tüm özel günleri işaretleyin. Listenizi farklı segmentlere ayırarak, e-posta pazarlama faaliyetlerinizi de optimize edebilirsiniz. Bu sayede farklı gruplara onlara özel mesajlar gönderebilir, böylece dönüşümleri artırabilirsiniz.

DİP EKSPRES

Sonuç getirmesi için

E-posta listenizi oluşturmanıza yardımcı olacak bazı öneriler şöyle: Sonuçları izlemenize ve mesajlarınızı kişiselleştirmenize yardımcı olacak bir e-posta pazarlama programı kullandığınızdan emin olun. Web sitenize 'abonelik' seçeneği ekleyin ve ilgili bağlantıyı sosyal medya hesaplarınızda paylaşın.
İşletmeniz, promosyonlarınız, satışlarınız, indirim kuponları ve özel teklifler gibi bilgileri içeren bültenlerinizi düzenli bir şekilde gönderin.
E-posta tasarımlarınızı hem masaüstü, hem de mobil cihazlara uygun bir şekilde yaptığınızdan emin olun.
E-posta mesajlarınızı alıcının adını kullanarak kişiselleştirin.
Bu ipuçlarını uygulayan küçük işletmelerin pek de sonuç getirmeyecek son dakika promosyonlarından kaçınabileceğini; zaman, para ve enerji tasarrufu yapabileceği belirtiliyor.