Türkiye marka değerini yüzde 20 artırarak en değerli ülke markaları arasında bu yıl 24'üncü sıraya yükseldi. Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance tarafından ülkelerin marka değerlerinin belirlendiği 'Nation Brands 2017' raporu yayımlandı. Rapora göre, dünyanın en değerli ülke markası 21 trilyon 55 milyar dolarlık marka değeriyle ABD oldu.
Marka değerini geçen seneye göre yüzde 44 artıran Çin, 10 trilyon 209 milyar dolarlık marka değeriyle listenin ikinci sırasında yer alırken, bu ülkeyi 4 trilyon 21 milyar dolarlık marka değeriyle Almanya takip etti.
Güney Kıbrıs Rum Kesimi ise geçen yıla göre marka değerini yüzde 57 artırarak en iyi performas gösteren ikinci ülke olmasına rağmen listenin sonunda yer aldı. En iyi performans gösteren ülke yüzde 83'lük marka değeri artışıyla İzlanda oldu.
Türkiye ise bu yıl 570 milyar dolarlık marka değeriyle dünyanın en değerli 24'üncü ülke markası oldu. Geçen yıl listede 26'ncı sırada yer alan Türkiye, marka değerini yüzde 20 artırdı.

Türkiye'nin yatırımı

Raporda, Türkiye'nin markalaşma programı Turquality'den de bahsedildi. Programın 500 milyar dolarlık ihracat hedefine işaret edilen raporda, 'Türk hükümeti, hedefe ulaşma kapsamında küresel rekabet kabiliyetini ve ihracatı artırmak için Ar-Ge, inovasyon, tasarım ve markalaşmaya yatırım yapıyor.' ifadeleri kullanıldı.

'Türkiye daha değerli bir marka olabilir'

Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, yaptığı açıklamada, çalışmada bir ülkenin elde ettiği gayri safi milli hasılanın tıpkı bir şirketin elde ettiği hasılat gibi kabul gördüğünü belirterek, ham madde, imalat ve hizmet sektörlerinin ayrı ayrı hesaba dahil edildiğini söyledi. Çalışmanın ülkelerin markalaşmadaki farkındalığını artırmayı amaçladığını ifade eden İlgüner, ayrıca üretilen ürün ve hizmetlerle ülke markasına katkıda bulunarak ülkelerin refah ve itibarının artırılmasının da hedeflendiğini dile getirdi.

Özbekistan ile ekonomik işbirliğini geliştirilecek

Özbekistan Cumhurbaşkanı Şavkat Mirziyoyev'le ev sahibi Türk Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, iki ülke ilişkilerinde özellikle ekonomik bağları güçlendirme kararı aldı ve karşılıklı sıcak mesajlar verdi. Ekonomi, sağlık, savunma sanayii, eğitim, kültür ve tarım gibi pek çok alanda işbirliği imkanlarını ele aldıklarını belirten Erdoğan, Özbekistan'ın 31,5 milyonluk nüfusu ve çok zengin yeraltı ve yerüstü kaynaklarıyla çok stratejik bir ülke olduğunu vurguladı. Özbekistan'ın dünyada 7'nci doğalgaz, 4'ncü uranyum, 6'ncı pamuk üreticisi olduğunu anlatan Erdoğan, bu rakamlara rağmen Özbekistan ile Türkiye'nin ticari ilişkilerinin arzu edilen seviyede olmadığını söyledi.

İzmir'den başladı

İletişim çağının hızla ilerlediği günümüzde, bebek bakımı konusunda gerek sosyal gerekse geleneksel medyada bir çok bilgi yer alıyor. Son dönemlerde artan doğru yanlış birçok bilgi anne ve anne adaylarının kafasını karıştırıyor. Biocodex Türkiye ticari beklenti olmaksızın hazırladığı 'Anne Biliyor musun?' isimli sosyal sorumluk projesinde, anneler kafalarındaki soruların yanıtlarını, uygulamalarıyla buldular. Anne bebek sağlığı toplantısına İzmirli annelerin yanında babalarda büyük ilgi gösterdi.
 
Ertelenen prim borçlarının ödeme vakti geldi

İzmir Sosyal Güvenlik İl  Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada, ertelenen prim borçlarıyla ilgili ödeme zamanının geldiği duyuruldu. İşveren üzerindeki işçilik maliyetini azaltmak amacıyla getirilen asgari ücret desteğinin ertelenen sigorta primlerinin ilkinin ödeme süresinin geldiği bildirildi.
 
Bodrum'dan sonra Marmaris ve Fethiye'de

Marmaris Kuyumcular Derneği öncülüğünde kuruluş çalışmasına başlanılan Muğla Kuyumcular Odası için ilk toplantı Bodrum'da yapıldı. Bodrum merkezde bulunan yaklaşık 20 kuyumcu meslektaşı ile bire bir görüşen Marmaris Kuyumcular Derneği (MKD) Başkanı Erol Sandıkçıoğlu; aynı gün akşamında da  OASİS AVM Nurol Kültür Merkezinde  geniş katılımlı bir bilgilendirme toplantısı yaptı. Önümüzdeki günlerde Marmaris ve Fethiye'deki  kuyumcular da bir araya gelecek.
 
 
DİP EKSPRES

Sisus Hotel'den 2018 yılı için dev yatırım

 
2017 yaz sezonunda gerçekleştirdiği farklı etkinlik ve hizmetlerle Çeşme'de ses getiren Sisus Hotel, 2018 yılında ısıtmalı havuz ve kapsamlı toplantı salonu yatırımları ile fark yaratmaya hazırlanıyor.
Çeşme Dalyan'da faaliyet gösteren Sisus Hotel, 2017 yazında, gerek etkinlikleri gerekse sunduğu hizmetlerle 30 bin kişinin tercih noktası oldu. 2017 kışını da yine farklı etkinliklerle hareketli geçiren Sisus Hotel, 2018 yılında 40 bin geceleme hedefliyor.