İlk kayıt, işsizlik maaşı başvurusu ve kişi bilgilerinin güncellenmesinin yapılabildiği İŞKUR Aliağa hizmet noktasından 2,5 yılda 5 bin 708 kişi yararlandı.

Oğuz; "Yurttaşlarımızın hayatını kolaylaştırıyoruz"


Alışılagelmiş belediyecilik hizmetlerinin yanında kentte yaşayan her yurttaşın hayatını kolaylaştırmak, sorunlarına çözüm bulmak gibi görevleri olduğunu belirten Aliağa Belediye Başkanı Turgut Oğuz; "2010 yılı Mart ayında Türkiye İş Kurumu İzmir İl Müdürlüğü ile yaptığımız protokol ile yurttaşlarımıza önemli bir hizmet sunmaya başladık. İmzaladığımız protokol çerçevesinde; iş arayanların kaydını alabiliyor ve bilgilerini güncelleyebiliyoruz. Ayrıca iş arayanların profiline uygun açık işleri ve işyerlerini sorgulayabiliyor, işsizlik sigortası başvurusunu alabiliyor, ödeme planını sorgulayabiliyor ve mesleki eğitim kurslarına başvuru yapmasını sağlıyoruz.  Yurttaşlarımızın İzmir'e gitmesine gerek kalmadan İŞKUR'la ilgili işlemlerini gerçekleştiriyoruz." dedi.

CV bankası

İŞKUR'la ilgili verilen hizmetlerin yanı sıra aynı noktada CV bankası oluşturarak sanayi kuruluşlarının talepleri doğrultusunda işgücü ihtiyacını karşılamaya çalıştıklarını belirten Başkan Oğuz; "CV bankamız vasıtasıyla sanayi kuruluşlarının istediği özelliklerde elemanları ilgili kuruluşlara yönlendiriyoruz. İlçemiz sanayi kenti olmasına rağmen yetişmiş ara eleman olmaması en önemli sorun. Bu sorunu da kurum ve kuruluşlarla birlikte düzenlediğimiz mesleki eğitim ve sertifika programlarıyla aşmaya çalışıyoruz" dedi. Belediye hizmet binası zemin katında, Halk Danışma Merkezi bünyesinde hizmet veren İŞKUR Aliağa hizmet noktasından bugüne kadar 2 Bin 703 kişi kaydını kaptırmak, Bin 797 kişi işsizlik maaşı başvurusu yapmak, bin 208 kişi de bilgilerini güncellemek için başvurduğu, 2,5 yıllık süreçte toplam 5 bin 708 kişiye hizmet verdiği ayrıca bu süreçte sanayi kuruluşlarından gelen eleman talepleri doğrultusunda CV bankası aracılığı ile de yaklaşık 950 kişinin sanayi kuruluşlarına yönlendirildiği belirtildi. 
Editör: Haber Merkezi