Türkiye’de Doritos, Lay’s, Cheetos, Ruffles ve Çerezza markalarıyla faaliyet gösteren Frito Lay Gıda Sanayi ve Ticaret AŞ, Rekabet Kurulu tarafından 1 milyar 300 milyon lira idari para cezasına çarptırıldı.
Rekabet ihlali tespit edildi
Rekabet Kurumu’nun internet sitesinde yer alan açıklamaya göre, Frito Lay’in paketlenmiş cips sektöründe rakip firmaların satışlarını engellediği ve pazardaki rekabeti bozduğu tespit edildi. Kurul tarafından yürütülen soruşturma kapsamında, firmanın küçük ölçekli satış noktalarında (bakkal, market, büfe) rakiplerini dışlayıcı uygulamalarda bulunduğu belirlendi.
Cips reyonlarına yeni düzenleme
Kararla birlikte, 200 metrekareden küçük satış noktaları için bazı yükümlülükler getirildi. Buna göre:
Rakip stant bulunmayan satış noktalarında, Frito Lay stantlarının yüzde 30’luk bölümü rakip ürünlere ayrılacak.
Ayrılan bölüm, seperatör ile bölünecek ve üzerinde “Bu bölüm rakip cips ürünleri için ayrılmıştır” etiketi yer alacak.
Rakip ürünler tükendiğinde veya satış noktasında bulunmadığında, bu alan boş bırakılacak ve Frito Lay ürünleri ile doldurulmayacak.
Frito Lay, her satış noktasına en fazla bir cips standı yerleştirebilecek ve ekstra finansal teşvikler sunamayacak.