Alman otomotiv devi Volkswagen, elektrikli sedan modeli ID.7’nin Çin’deki satışlarında büyük bir çöküş yaşadı. 2024 yılı Ocak ayında 2.269 adet satılan model, 2025’in aynı döneminde sadece 9 adet satılarak %99,6’lık inanılmaz bir düşüşe imza attı.
Volkswagen Çin'de kan kaybediyor
Çin’de elektrikli otomobil pazarındaki yoğun rekabet, Volkswagen’in genel satışlarını da derinden etkiliyor. Markanın toplam elektrikli araç satışları bir yıl içinde %71 oranında düşerek, Ocak 2024’teki 15.828 adetlik satıştan, Ocak 2025’te 4.552 adede geriledi.
Volkswagen’in diğer ID. modellerindeki düşüşler:
ID.3: %65,5 düşüşle 2.623 adet
ID.4 X: %70 düşüşle 1.020 adet
ID.4 Cross: %59,3 düşüş
Volkswagen’in ID. serisi, SAIC, FAW ve JAC gibi Çinli ortaklarla üretiliyor. Ancak bu ortaklıklar, markanın ülkedeki satışlarını artırmasına pek yardımcı olamıyor.
Tesla ve Çinli rakipler karşısında zorlanıyor
Volkswagen’in ID.7 modeli, pazarda doğrudan Tesla Model 3 ile rekabet ediyor. Ancak Tesla’nın yanı sıra, BYD Seal, Xpeng P7i, Nio ET5, Xiaomi SU7 ve Zeekr 007 gibi yerli üreticilerin güçlü modelleri karşısında VW adeta çaresiz kaldı.
Özellikle yazılım sorunlarıyla uzun süre mücadele eden Volkswagen, Çinli ortaklardan aldığı destekle bu sorunları çözse de rakipler çoktan büyük bir avantaj elde etti. Çinli markalar, daha yenilikçi yazılım entegrasyonları, daha uygun fiyat politikaları ve yüksek teknolojili araçlarıyla pazarı domine ediyor.
Avrupa'da da zor günler: 30 bin kişi işten çıkarılacak
Volkswagen, sadece Çin’de değil, küresel çapta da zor bir süreçten geçiyor. Elektrikli araç talebindeki düşüş nedeniyle Almanya'da üç fabrikasını kapatma kararı alan şirket, 30 bin çalışanını işten çıkaracağını açıklamıştı.
Volkswagen’in Çin’deki elektrikli araç satışlarında yaşadığı bu dramatik düşüş, markanın bölgedeki stratejisini gözden geçirmesine neden olabilir. Çin’de giderek azalan rekabet gücü, VW’nin fiyatlandırma, donanım ve yazılım alanlarında radikal değişikliklere gitmesini zorunlu kılabilir.