Alman otomotiv devi Volkswagen, elektrikli sedan modeli ID.7’nin Çin’deki satışlarında büyük bir çöküş yaşadı. 2024 yılı Ocak ayında 2.269 adet satılan model, 2025’in aynı döneminde sadece 9 adet satılarak %99,6’lık inanılmaz bir düşüşe imza attı.

Volkswagen Çin'de kan kaybediyor

Çin’de elektrikli otomobil pazarındaki yoğun rekabet, Volkswagen’in genel satışlarını da derinden etkiliyor. Markanın toplam elektrikli araç satışları bir yıl içinde %71 oranında düşerek, Ocak 2024’teki 15.828 adetlik satıştan, Ocak 2025’te 4.552 adede geriledi.

Volkswagen’in diğer ID. modellerindeki düşüşler:

ID.3: %65,5 düşüşle 2.623 adet

ID.4 X: %70 düşüşle 1.020 adet

ID.4 Cross: %59,3 düşüş

Volkswagen’in ID. serisi, SAIC, FAW ve JAC gibi Çinli ortaklarla üretiliyor. Ancak bu ortaklıklar, markanın ülkedeki satışlarını artırmasına pek yardımcı olamıyor.

Volkswagen Id.7 Çin'de Kriz Yaşıyor1

Tesla ve Çinli rakipler karşısında zorlanıyor

Volkswagen’in ID.7 modeli, pazarda doğrudan Tesla Model 3 ile rekabet ediyor. Ancak Tesla’nın yanı sıra, BYD Seal, Xpeng P7i, Nio ET5, Xiaomi SU7 ve Zeekr 007 gibi yerli üreticilerin güçlü modelleri karşısında VW adeta çaresiz kaldı.

Özellikle yazılım sorunlarıyla uzun süre mücadele eden Volkswagen, Çinli ortaklardan aldığı destekle bu sorunları çözse de rakipler çoktan büyük bir avantaj elde etti. Çinli markalar, daha yenilikçi yazılım entegrasyonları, daha uygun fiyat politikaları ve yüksek teknolojili araçlarıyla pazarı domine ediyor.

Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, Hamas heyetiyle görüştü Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, Hamas heyetiyle görüştü

Avrupa'da da zor günler: 30 bin kişi işten çıkarılacak

Volkswagen, sadece Çin’de değil, küresel çapta da zor bir süreçten geçiyor. Elektrikli araç talebindeki düşüş nedeniyle Almanya'da üç fabrikasını kapatma kararı alan şirket, 30 bin çalışanını işten çıkaracağını açıklamıştı.

Volkswagen’in Çin’deki elektrikli araç satışlarında yaşadığı bu dramatik düşüş, markanın bölgedeki stratejisini gözden geçirmesine neden olabilir. Çin’de giderek azalan rekabet gücü, VW’nin fiyatlandırma, donanım ve yazılım alanlarında radikal değişikliklere gitmesini zorunlu kılabilir.

Kaynak: HABER MERKEZİ