Teknoloji devi Google, online alışverişte devrim yaratacak yeni yapay zeka aracını tanıttı. Kullanıcıların beğendikleri kıyafetlerin farklı bedenlerde nasıl durduğunu gösteren bu yenilik, fiziksel olarak mağazaya giderek kıyafet deneme dönemine son vermeyi amaçlıyor.

Modellerle ileri düzey yapay zeka entegrasyonu

Google'ın 14 Haziran'da duyurduğu yeni alışveriş aracı, Anthropologie, Everlane, H&M ve Loft gibi önde gelen moda markaları tarafından kullanılmaya başlanacak. Yapay zeka, giysilerin farklı bedenlerde gerçek insanlarda nasıl durduğunu resmetmek için geliştirildi.

Google'ın yeni özelliğinden sorumlu ürün müdürü Shyam Sunder, sistemin gerçekçiliğini artırmak adına 40'ı erkek, 40'ı kadın olmak üzere toplam 80 modelin kullanıldığını belirtti.

Tek bir fotoğraf yetiyor

Google’ın yapay zeka aracı, bir kıyafetin farklı vücut tiplerinde nasıl görüneceğini belirlemek için sadece tek bir ürün fotoğrafına ihtiyaç duyuyor. Sistem, kıyafetleri modellerin üzerine yerleştirerek gerçekçi bir sunum oluşturuyor. Kumaşın vücut üzerindeki katlanmaları, kırışıklıklar ve gölgeler bile yapay zeka tarafından detaylı bir şekilde modelleniyor.

Bu özellikle kadınlar için tasarlanan üss giyim ürünlerinde çok daha etkili sonuçlar elde ediliyor. Ancak Google, bu özelliği zamanla tüm giyim ürünlerine yaymayı planlıyor.

Rakipler de sanal kıyafet deneme teknolojilerine yöneliyor

Google’ın sanal kıyafet deneme teknolojisi, sektördeki tek yenilik değil. 2023 yılında Walmart, benzer bir özellik olan "Modelimi Seç" uygulamasını tanıtmıştı. Bu uygulama, kullanıcıların farklı vücut tipleri, ten renkleri ve bedenlere sahip 50 model arasından seçim yaparak kıyafetlerin nasıl görüneceğini görebilmesine olanak tanıyor.

Ege Üniversitesi'nde romatizmal hastalıklar için termal eldiven geliştirildi Ege Üniversitesi'nde romatizmal hastalıklar için termal eldiven geliştirildi

Amazon da ayakkabılar için sanal deneme özelliğini duyurarak online alışverişteki yeniliklere öncülük etmişti.

Kaynak: HABER MERKEZİ