Cumhuriyetimizin 92'ncı yıldönümü görkemli törenlerle kutlandı.
Birçok kuruluş Bayram ve iki gün sonra 1 Kasım'da yapılacak seçimlerle ilgili önemli mesajlar yayınladı. Örneğin; 'Bugün değerlerine saldırılan; Bugün kazanımları yok edilen, Bugün birlik ve bütünlüğü tehdit edilen, Bugün 'Türk' adı silinmek istenen, Bugün vatandaşları arasına ayrılık tohumları serpilen ve bugün Milli Egemenliğe dayalı yapısından koparılarak 'tek adamcılık'a çevrilmek istenen Cumhuriyetimizin İlanının 92. Yılını Kutluyoruz...' denildi.
Bizler 'Cumhuriyet' adı verilen hazineyi tüm mukaddeslerimizle birlikte geleceğe taşımaya ve korumaya söz verenlerdeniz. Ne pahasına olursa olsun, sözümüzü tutacağız!
Cumhuriyetimizi inandığımız değerlerler ile birlikte sonsuza dek yaşatacağız!

Açılış tarihi belli oldu

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü yaklaşık 5 ay sonra 2016 yılının Mart ayında açılacak. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin'in 2016'nın Mart ayında, yaklaşık 5 ay sonra açılacağı bilgisini verdiği GEBZE-Orhangazi-İzmir otoyol projesinin en önemli bölümü olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü inşaatı tüm hızıyla sürüyor. Ana taşıyıcı kablonun döşenme işleminde sona yaklaşılırken Aralık ayı başında tabliyeler döşenmeye başlanacak. Toplam 433 kilometre uzunluğundaki projenin yüzde 50'lik kısmın tamamlandığı belirtildi. İstanbul-İzmir arasının 3,5 saate inmesini sağlayacak dev projeyle, yılda 650 milyon dolarlık bir tasarruf sağlanması planlanıyor. Belirlenen geçiş ücreti ise 35 dolar artı kdv karşılığı Türk lirası.
Bu proje gerçekten çok önemli...
Ancak benim merak ettiğim, karayolunda kaç kilometre hız yapacağız da kilometrelerce yolu 3,5 saatte alacağız?
Yoksa trafik polislerine 'Sakın dokunmayın!' gibi yasa dışı bir talimat mı verilecek?
Verilen bilgi şu: İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü 1.1 milyar dolarlık yatırımla gerçekleştiriliyor. Proje tamamlandığında halen 8-10 saat süren İstanbul-İzmir yolunun 3,5 saatte inmesi ve yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlanması öngörülüyor.

Günün şartlarına uymuyor

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Işık, 1950'li yıllarda kurulan sanayi sitelerinin artık günün şartlarına cevap veremediğini söyledi. Türkiye'de yeni nesil sanayi sitelerinin kurulması gerektiğini ifade eden Işık, bu nedenle bakanlık olarak küçük sanayiden yeşil sanayiye geçiş projesini başlattıklarını kaydetti. Işık, şehir içinde kalan, çağın ihtiyaçlarına cevap vermeyen sanayinin kente uzak olmayan bir yere taşınmasının önemine değinerek, küçük sanayileri modern hale getireceklerini bildirdi.

Rahatsız olanlar var!

Türkiye'de yerli işlerden rahatsız olan 2 kesim bulunduğunu belirten Bakan, 'Birincisi ithalat lobileri, 'Ne güzel getirip satıyoruz bizim ekmeğimizle neden oynuyorsunuz.' İki, 'Bu adam başımıza bela olur, oturduğumuz koltuğu altımızdan alır' diyen ufuksuz, kapasitesiz siyasetçiler. Tarih aynen akıyor.
Bugün yerli otomobile karşı çıkanlarla o gün Nuri Demirağ'ın uçak üretmesine karşı çıkanlar aynı kafa" ifadelerini kullandı.

Yerli otoda hedef: 100 km'de 2 litre yakıt

Bildiğimiz gibi; Şimdi en iyi araba 100 kilometrede 5 litre yakıyor, bazıları 9-10 litreye kadar çıkıyor. Şimdi Türkiye'nin yaşama geçirmeye çalıştığı yeni araçta hedefin, 100 kilometrelik bir yolu 2 litre benzinle gitmek veya mazotla gitmek olduğu açıklandı.
Birkaç sene sonra belki yollarda Apple'ın arabasını göreceğiz. Google insansız çalışan araç yaptı. Herkes yaparken Türkiye niye yapmasın, sorusunun yanıtı olarak bunlar söyleniyor.

İş sağlığı ve güvenliği semineri

Cam sektörünün öncü kuruluşları arasında yer alan Cam Merkezi, eğitim ve sosyal sorumluluk projeleri ile de örnek oluyor.
Çalışanları ve bayileri için eğitim çalışmaları gerçekleştirmek için Yorsan Akademi'yi kuran Cam Merkezi, bu yıl Çeşme Boyalık Otel'de ikincisini düzenlediği seminer ile Soma ve Ermenek facialarından ders alarak bayilerini Dünyada en çok iş kazası gerçekleşen 3. ülke olan Türkiye'de iş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilendirdi. Türkiye'nin her noktasından 200'e yakın Cam Merkezi Bayisinin katıldığı seminer büyük ilgi görürken, finans ve sigorta konularında da bayilere sunum yapıldı.

Rant uğruna ağaç kesenler

1 Kasım seçim çalışmaları kapsamında halkla buluşmaya devam eden Milliyetçi Hareket Partisi(MHP) İzmir 2. Bölge Milletvekili adayı Ahmet Kenan Tanrıkulu, İzmir'den oy almak uğruna İzmir'i proje çöplüğü haline getiren partilere tepki gösterdi.
Ayağı yere basmayan projeler ile İzmirli vatandaşların gözünün boyanmaya çalışıldığını dile getiren Tanrıkulu, 'İzmirli vatandaşlarımız bu oyunu bozarak proje hayalcisi partilere gereken cevabı 1 Kasım'da verecektir' dedi.
Tanrıkulu, 'Şimdi bakıyoruz. İzmir 5'inci İdare Mahkemesi yine hükümete yakın olan bir firmanın RES projesini iptal etti. Sebep doğal yaşam var orada. Orada çok değerli ağaçlar var. Bunlar rant uğruna ağaç kesmeye alışkın. Buna izin vermeyen mahkeme rantçılara bir kez daha gereken dersi vermiştir' şeklinde açıklamalarda bulundu.

Milli ekonomi vurgusu

Torbalı'da iş dünyası ile bir araya gelen Saadet Partisi milletvekili adayları Torbalı Ticaret Odası ve Esnaf odalarını ziyaret ederek, esnaf ve iş dünyasının sorunlarını dinledi. Eski Çevre Bakanı 26. Dönem İzmir milletvekili adayı Mehmet Ziyattin Tokar, Türkiye'nin geçmişte yaşadığı sıkıntılara değinerek Milli Görüş'ün ülke ekonomisine sağladığı kazanımları anlattı.
Milli Görüş Lideri Erbakan'ın Türkiye'nin en sıkıntılı zamanlarında Edirne'den Ardahan'a fabrikalar kurduğunu belirterek şu görüşlere yer verdi: 2002'den bu yana Türkiye'de benzinli motor üretilmiyor. Dışarıdan getiriyorlar. Hükmet kendi ülkesinde üretim yapan yabancı sermayeye belirli oranda da olsa yerli üretim için şartı koymalıdır. Bugün Pakistan bile yabancı sermayeye bir ürünün yüzde 80'nini kendi ülkesinde üretme şartlarını öne sürüyor. OSB'lerin dünyada örneği yok. Ülkemizin her bölgesinde OSB'ler kuruldu. Ama bunu yaparken erozyona uğramış, geri kazanımı mümkün görünmeyen, tarıma elverişli olmayan bölgeleri tercih etmemiz gerekirdi. Türkiye'nin birçok yerinde bu yapıldı. Ama birçok noktada da verimli arazilere OSB'ler kuruldu. Bunlar çok yanlıştı. OSB'ler Türkiye'nin kalkınmasında çok önemli bir yere sahip.'

Altın fiyatları Fed sonrası düşüşte

Önceki günkü Fed kararı ve gelen açıklamaların ardından altın fiyatları düşüşünü sürdürdü. Fed'in, ekonomoninin ılımlı büyüme kaydettiğini açıklaması ve Aralık'ta faiz artışı yapmak için açık kapı bırakmasıyla altın fiyatları geriledi.
Külçe altının onsu 1.162 dolardan işlem görüyor. Altın Fed'in açıklamasının ardından yüzde 1.2 kadar düşerek 30 Eylül'den bu yana en büyük güniçi düşüşü kaydetti. Geçen yıl altın fiyatları ABD ekonomisinin ivmelenmesinin faizlerin 2006'dan beri ilk kez artacağı beklentisi yaratmasıyla yüzde 5 değer kaybetmişti. Fed'in ekonomideki iyileşmeye olan güveni doları desteklerken güvenli liman altın talebini ise azaltıyor. Goldman Sachs 21 Ekim'deki bir raporunda Fed'in Aralık ayında bir adım atmasını beklediklerini belirtmişti. Banka altının üç ay içinde 1.100, bir yılda 1.000 dolara ineceğini öngörüyor.
Altın 2011'deki rekor yüksek seviyenin yüzde 40 altında seyrediyor.
New York'taki BMO Capital Markets'ten Tai Wong 'Beklenenden daha az güvercin olan FOMC faiz için Aralık'ı işaret ederek altının yükselişinin sonlanmasına neden oluyor. Bazı yatırımcılar faiz artışı olasılığından endişeli' dedi.

Dolar Fed sonrası yükseliyor

29 Ekim tatili nedeniyle yurtiçi piyasalarda işlem yapılmazken dolar uluslararası piyasalarda yükseliyor. Dolar uluslararası piyasalarda 2.92 TL'ye yaklaşırken çıkarken çarşamba akşamı en yükse 2.9298 TL'yi gördü. Fed, politika faizini yüzde 0-0,25 aralığında bıraktı. Ekonomik aktivitenin ılımlı bir hızla iyileştiği belirtilen açıklamada 'İstihdam ve enflasyon hedeflerindeki ilerleme Aralık'ta değerlendirecek' denildi.
**

DİP EKSPRES

Geri çağırma yerine takas


Volkswagen Grubu, Avrupa'da azot oksit miktarını düşük gösteren yazılımla satışa sunulmuş olan 2.4 milyon araç için, yazılım ve parça değişikliğinin yanı sıra takas teşviki de vermenin yollarını arıyor.
Volkswagen, dünya çapında büyük sıkıntıya soran, hatta varlığını sürdürmesini tehdit eden emisyon skandalının etkilerini yazılım ve donanım değişikliğinin yanı sıra, müşterilerine cazip takas teklifleri de sunarak azaltmayı tartışıyor. Alman haber Ajansı DPA'nın ismini vermediği grup yöneticilerinden birine dayandırdığı haberine göre, şirket özellikle 1.6 litre hacimli dizel araçların cazip takas teklifleri ve çok düşük faizli ödeme kolaylıklarıyla takasa almanın hesaplarını yapıyor.
Şimdilik sadece 1.6 litrelik dizel araçlar için düşünülen bu formül, müşterilerin de kârlı çıkacağı biçimde oluşturulmaya çalışılıyor. Bu yöntemin, özellikle çok kilometre yapmış olan araç sahipleri tarafından çekici bulunabileceği, ancak şimdilik sadece 'fikir' aşamasında olduğu da gelen bilgiler arasında.
Ocak ayında başlayacak

İlk araçlar servislere ocak ayında girmeye başlayacak. Ancak 1.6 litrelik araçların çağrılmasına 2016'nın sonbaharından önce başlanamayacak. Çünkü bu araçlar için yazılımın yanı sıra bazı parça değişiklikleri de yapmak gerekecek. Yapılan hesaplamalar bu araçların serviste en az 90 dakika kalacağını, bunun da servislerin rutin işlerini önemli ölçüde aksatacağını ortaya koyuyor.