Ocak ayında doğalgaz tüketimi yüzde 11,24 artışla tüm zamanların en yüksek düzeyine çıktı. Tüketimin artmasıyla birlikte ithalatta yüzde 10 artış gösterdi.
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) verilerinden derlenen bilgilere göre, ocak ayı Türkiye'de en çok doğalgaz tüketilen ve ithal edilen ay olarak kayıtlara geçti.

Türkiye'nin doğalgaz tüketimi soğuk hava şartlarının da etkisiyle ocakta, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 11,24 artarak 6 milyar 379 milyon metreküpe çıktı. Türkiye, Ocak 2016'da 5 milyar 783 milyon metreküple tüm zamanların aylık doğalgaz tüketim rekorunu kırmıştı. Ocak 2017 hem bu tüketim değerinin, hem de aylık 6 milyar metreküp tüketim sınırının aşıldığı ilk ay oldu.

Tüketim rekorunda aslan payı konutların

Ocak ayında konutlardaki doğalgaz tüketimi, geçen yılın aynı ayına kıyasla yüzde 19,19 artarak 2 milyar 946 milyon metreküpe yükseldi. Bu ayda en çok doğalgaz konutlar tarafından tüketilirken, tüm zamanların en yüksek aylık konut tüketimine de yine ocak ayında erişildi.
Söz konusu dönemde, toplam 596 milyon metreküplük artışın 474 milyon metreküpü konutlardaki ısınma amaçlı ekstra tüketimden kaynaklandı. Böylece doğalgazda geçen yılın ocak ayına kıyasla görülen artışın yaklaşık yüzde 80'i konutlardaki tüketimle gerçekleşti. Ocakta konutlardaki tüketimi ise 1 milyar 321 milyon metreküple elektrik santralleri izledi.

Enerjisa ikiye ayrılıyor

Sabancı Holding ve Alman E.ON, yüzde 50'şer payla sahip olduğu Enerjisa Enerji ve iştiraklerinin yeniden yapılanması konusunda anlaştı.
Enerjisa'nın hissedarları Sabancı Holding ve E.ON, Dağıtım ve Satış iş kolunu, üretim ve ticaret faaliyetlerinden ayırarak, iki ayrı şirket halinde yönetmeye karar verdi. Gelecekte bu iki şirket için ayrı halka arz süreçleri de yönetilebilecek.


Bankacılık 2016 kârlılığını yakalayamayabilir

İlk çeyrekte kredi taleplerinde canlanma olduğunu belirten TEB Genel Müdürü Leblebici, bankacılığın kâr artışında geçtiğimiz yılı yakalayamayabileceğini söyledi. Leblebici, 'Geçen yıl yaşanan zorlukların ardından birinci çeyrek itibariyle atılan adımların da desteğiyle kredi taleplerinde canlanma var; bu canlanma diğer çeyreklerde de artarak devam edecek' dedi.
TCMB'nin fiyat istikrarına odaklanan politikalarının doğru politikalar olduğunu söyleyen Leblebici, yaşanan son siyasi gelişmelere ilişkin ise şunları söyledi: 'Son dönemde Avrupa Birliği ile yaşananlar ticaretle ekonomide bugüne kadar etki yaratmadı; önümüzdeki dönemde de kesinlikle etki beklemiyoruz.'

Bonibon, Hollanda pazarında

24 milyon dolarlık hat yatırımının ardından 2016'da ABD'ye ihracatını artıran Mondelez International, Türk markası Bonibon'la Hollanda pazarına girdi. Gebze'deki üretim tesislerine yapılan 24 milyon dolarlık şeker hattı yatırımının ardından ABD pazarına has markaların üretiminin Türkiye'ye kaydırıldığını söyleyen Mondelez International Türkiye Genel Müdürü İhsan Karagöz, 'Son 5 yılda toplam 180 milyon TL yatırım yaptığımız Gebze tesisleri sakız üretiminde bir numara olan Fransa fabrikasıyla rekabet halinde. 2016'da eklediğimiz tatlandırıcı hattıyla dünyadaki bütün Mondelez tesislerinde kullanılacak tatlandırıcı ihtiyacı Türkiye'den karşılanacak' diyor.

EBRD, gayrimenkul sektörüne girdi

Daha önce Türkiye'de, başta büyük altyapı yatırımları olmak üzere verdiği çeşitli kredilerle gündeme gelen Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) ilk defa gayrimenkul sektörüne adım attı. Nef ile EBRD'nin ortak şirketi hem konut hem de öğrenci yurdu inşa edecek. Gayrimenkul firması Nef, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) ile güç birliğine gitti. 120 milyon dolarlık sermaye ile Nef EBRD Gayrimenkul Geliştirme A.Ş.'yi kuran Nef ve EBRD, ilk etapta 600 milyon dolar yatırımla 5 bin üniteli konut projeleri ve 6 bin yatak kapasiteli akademik rezidans (öğrenci yurtları) projeleri geliştirecek. Ortaklığın yönetimini ise Nef'in bir iştiraki olan Intus Capital Danışmanlık yapacak. Nef ve EBRD, bu ortaklıkla Türkiye'de modern, depreme dayanıklı ve enerji tasarruflu gayrimenkul projeleri geliştirme kararı aldı. İlk 5 yıllık planda 5 bin üniteli konut projeleri ve 6 bin yatak kapasiteli akademik rezidans projeleri geliştirmeyi planlayan ortaklık, ağırlıklı konut üretmeyi hedefliyor.


Kaçak ve sahte ürün maliyeti 7,2 milyar dolar

Marka Koruma Grubu (MKG), Türkiye'de kaçak, sahte ve taklit ürün ticaretinin ulaştığı boyuta ilişkin raporu açıkladı. Raporda kaçak, sahte ve taklit üründe Çin'in ardından dünya 2 ncisi olan Türkiye'nin yıllık vergi kaybının 7,2 milyar dolar olduğu bildirildi. Rapora göre Türkiye, dünyada en çok sahte ürün ele geçirilen ülkeler sıralamasında Çin'in ardından ikinci sırada yer alıyor. Taklit ve sahte ürün piyasasında ilaçta Hindistan, gıdada Mısır, parfüm ve kozmetikte Türkiye'nin adı öne çıkıyor. Kaçak, sahte veya taklit ürün kullananların yüzde 78'i, sahte ürün sitesinde buldukları ürünler yüzünden markayı suçluyor. G20 ülkelerinde her yıl sahte ürünler yüzünden 3 bin kişi hayatını kaybediyor.