Yeni yıla az kaldı...
Aynen 'Anneler Günü', 'Babalar Günü' öncesindeki gibi çarşı pazarlar süslendi, konuklarını beklemeye başladı...
Aynen lüks oteller ya da restoranlar gibi. Daha düne kadar 'seftah yapmadık!' diye sıkıntılarını dile getiren esnafımız da haftaya umutla başlıyor. Tüketiciyi, yani bizleri bekliyor...
Bizlerin, yeni yıla girerken sevdiklerimizi mutlu edeceğimizi biliyor...
'Sona kalan dona kalır!' diye düşünenler, seçici olanlar bu haftayı büyük olasılıkla çarşıda geçirecekler. Bu arada her yıl yazdığımız gibi, SOUVENIR Hediyelik Eşya Günleri İzmir'de başladı. Yeni yıla girerken sevdiklerini bir hediye ile mutlu etmek isteyenlerin tercih edeceği organizasyona, Bayraklı Tepekule Kongre Merkezi'nde  ziyaret edilebiliyor. SOUVENIR'ın bu yıl 16 gün süreceğini  vurgulayan Gençiz Fuarcılık Genel Müdürü Osman Gençer, 'SOUVENIR tüm İzmir'e indirimli şok fiyatlarla mutluluk dağıtacak' dedi.
İzmirlilerin yüzlerce hediye seçeneği arasından kolayca istediği hediyeye ulaşabildiği SOUVENIR Hediyelik Eşya Günleri törenle açıldı.
Bu arada belirteyim;
Stantlarda; ahşap aksesuarlar, antika hediyelik eşyalar, bijuteri, çiçek, deri ve tekstil aksesuarları, elektronik eşyalar, ev tekstili, gıda, gümüş aksesuarlar, kırtasiye ürünleri, kitap, kozmetik, kristal ürünleri, ofis aksesuarları, oyuncak, saat, seramik ürünleri, tekstil ürünleri, yılbaşı süs eşyaları ve zücaciye gibi hediyelikler görücüye çıktı.
Hafta içinde; 'Altın ve Pırlanta Fırsat Günleri ' de başlayacak. Her çeşit muhtelif ayarda Altın takı, Elmas, Pırlanta ürünler, Tek taş yüzükler,  Setler, Kolyeler, Bilezikler, Küpeler, İncili ürünler, Yakut, Safir, Yeşim gibi değerli taşlı takılar büyük indirimlerle satılacak. Bu arada yeni yılla ilgili bir temennimi de paylaşmak istiyorum:

Güzel bir örnek!

Ülkemizdeki ve dünyadaki temiz enerji yatırımları hızla artıyor. Türkiye'deki güneş enerjisi santrali kurulu gücü bu sene sonunda 2.5GW sınırına yaklaşacak. Dünyada güneş enerjisinin farklı alanlardaki kullanımına güzel bir örnek de kendi elektriğini üreten seralar. Son zamanlarda ülkemizde birçok çatı üstü GES (güneş enerjisi santrali) kurulmaya başladı, bu uygulamaların 2018 ve sonrasında artarak devam etmesini ümit ediyorum.

Deri'nin Oscarları verildi

İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği bünyesinde, Ekonomi Bakanlığı'nın destekleriyle, deri sektöründe tasarım ve inovasyona katkıda bulunmak ve ihracatı artırmak amacıyla düzenlenen 4. Detay Deri Ürünleri Tasarım Yarışması'nın ödülleri sahiplerini buldu. Deri Konfeksiyon kategorisinde ilk üçe giren sırasıyla Esra Ayşe Akkaya, Fatih Uğur, Furkan Erdoğan, saraciye kategorisinde ise ilk üçe giren sırasıyla Berk Gümüşterazili, Sena İlkyaz ve Bektaş Şahin'e eğitim ve para ödülü verilecek. Her kategorinin birincisi aynı zamanda yurt dışı eğitim ve fuarlara katılım hakkı ile ödüllendirilecek.

Para sonra gelir!

İstanbul'da belli kişilerin davetli olduğu sözde 'Marka' nın ele alındığı ama derinliğine inilince bazı kişi ve firmaların kazanç elde etmesi için tertiplenen konferanslarda bildiklerimiz dillendirilirken ilk kez Ankara önemli bir atak yaptı. Ankara Ticaret Odası'nın bu yıl üçüncüsünü düzenlediği Ankara Marka Festivali sona erdi. LİMAK Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, bizim aklımızdan geçeni dillendirdi. 'İşe başlarken birinci hedef para kazanmak olmamalıdır' dedi.
Bu arada bir hatırlatma yapayım:
Limak Holding Türkiye'nin en küçük barajı olan Geyik Barajı'nı inşa ederek işe başlamış, projeyi 18 ayda tamamlayarak teslim ettikleri için, DSİ tarihinde ilk defa 'erken bitirme primi' kazanmıştı. Şu anda dünyanın en büyük üçüncü barajı olan Yusufeli Barajı'nı yapıyorlar. Yani bazıları gibi pompalanmadan, sahte raklamlarla değil...
Bir proje ne kadar kısa zamanda yaşama geçirilirse, hem ülkemize, hem de yükleniciye yarar sağlar.
 
'Dikkat, kriz var!'

İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Esra Şengülen Ünsür, 'Dikkat, kriz var!' başlıklı oturumda, itibar yönetimi hakkında bilgiler verdi. İtibar kaybının, markaya doğrudan para kaybettiren bir risk olduğunu söyleyen Ünsür, 'İtibar yönetimi krizlerin kalkanıdır' diye konuştu. Tüketicilerin markalardan iyi kalpli ve çevreye duyarlı olmalarını beklediğini belirten Ünsür, kriz durumunda yapılması gerekenleri de 'Kabullenin. Hızlı olun. İç iletişime önem verin. İnsanca davranın. Unutturun. Hazırlıklı olun' şeklinde özetledi. Yaratıcı Yönetmen Arda Erdik ise ısrarla propaganda reklamcılığı yapılarak marka olunamayacağını vurguladı. Özete gelinin noktada; yandaş medyaya verilen reklam sadece kandırmaca...
Artık güç tüketicide.
Artık güç; doğru, dürüst, duyarlı, dost gazetelerde...

DİP EKSPRES

Poyraz'da yılın son kampanyası


Türkiye ticari araç pazarının lideri Fiat, 2018 yılında da ticaretin yükünü çekecek. 2017 yılını ticari araçlarda kampanya ile kapatan Poyraz Otomotiv, uygun fiyatlarla işletmelere kolaylık sağlayacak. 2017 yılı sona ererken ardı ardına kampanyalar düzenleyen Poyraz Otomotiv, yılın son kampanyasını ticaretin yükünü çeken Fiorino, Doblo, Ducato ve Pratico'da gerçekleştirdi.