Ağustos ayında 1,2 milyar dolar makine ihracatı gerçekleşti, yılın 8 ayında sektörün toplam ihracatı 11 milyar dolara ulaştı. İlk 8 ayda geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 16,6 ihracat artışı yaşandığını belirten Makine İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Kutlu Karavelioğlu makine ihracatında kilogram başına fiyatlarda yüzde 8.8 artış sağladıklarını kaydederek, "Kur farkını bahane ederek Türk malını değerinin altında ithal edebileceğini düşünenler yanılıyorlar" dedi.

Dimes ihracatı 3'e katlayacak

Uluslararası pazarlarında büyümesini sürdüren Dimes, 2017 yılında yüzde 10 oranında büyüyen yurt dışı satışlarını, 2018 yılında yüzde 30 büyüterek, ihracat büyümesini üçe katlamayı hedefliyor. Kendi markasıyla yüze yakın ülkeye, 32 milyon TL'nin üzerine ihracat gerçekleştiren Dimes, 86 ülkeden 65 bin alıcının ziyaret edeceği CNR FOOD Istanbul Fuarı'na da ihracat ürünleriyle katılıyor.
Dimes'in katkısız yüzde 100 meyve suyu ürünleri ve fidandan ürüne kaliteyi güvence altına alan dikey entegre üretim sistemiyle ihracat pazarlarında rekabet avantajı kazandığını vurgulayan DİMES Pazarlama Direktörü Duygu Süleymanoğlu, "2017 yılında bir önceki yıla oranla ihracat büyümemiz, yüzde 10 olarak gerçekleşti. 2018 yılında ise bunu üçe katlamayı ve ihracatta yüzde 30 ihracat büyümeyi hedefliyoruz. Sektörün en önemli küresel buluşmalarından biri olan CNR FOOD Istanbul'a katılımımızın ve burada gerçekleştireceğimiz bağlantıların, ihracat gücümüze büyük katkı yapacağına güveniyoruz" şeklinde konuştu.


    
İzmir'de oyuncak alışverişinde Bornova zirvede

Türkiye'nin lider e-ticaret platformu Hepsiburada, çocukların eğlenceli oyunlar oynarken aynı zamanda zihinsel gelişim ve yaratıcılıklarını da desteklemek amacıyla farklı yaş gruplarına yönelik eğlendirici, eğitici oyun ve oyuncakları cazip fırsatlarla müşterilerine sunuyor. İzmir'in oyuncak alışverişi verilerini inceleyen Hepsiburada, en çok talebin Bornova'dan geldiğini ortaya koydu. İzmir'in Anne, Bebek ve Oyuncak kategorisindeki alışveriş alışkanlıklarını inceleyen Hepsiburada, en çok 25-35 yaş aralığının alışveriş yaptığının altını çizdi. En çok alışveriş yapan ilçeleri ise sırasıyla Bornova, Karşıyaka, Buca, Konak, Bayraklı, Karabağlar, Çiğli, Aliağa olarak açıkladı. Türkiye'nin alışveriş verilerini de paylaşan Hepsiburada, internet üzerinden yapılan oyuncak alışverişinin geçtiğimiz yıla göre %89 arttığını vurguladı. Hepsiburada'dan en çok alışveriş yapan iller İstanbul, Aydın, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya olarak sıralandı. Anne Bebek ve Oyuncak kategorisinde, öğretici oyuncaklardan oyun hamurları, legolar ve puzzle'lar, bilim oyuncakları ve kutu oyunları en çok tercih edilen ürünler oldu    

Dip Ekspres

Bayındır 87. İzmir Enternasyonal Fuarı'nda

Bayındır'ın tarihi, kültürü, doğası, ekonomik ve coğrafi özelliklerini daha geniş bir kitleye duyurmayı hedefleyen Bayındır Belediyesi ilçenin tanıtımının yapılacağı dolu dolu bir stantla 87. İzmir Enternasyonal Fuarı'na katılıyor.
Bayındır Belediye Başkanı Dr. Ufuk Sesli şunları söyledi: "Bayındır her bakımdan potansiyeli çok yüksek bir ilçe. Biz sürekli olarak bunu ortaya çıkarmaya ve ilçemizin tanıtımını yapmaya çalışıyoruz. Bu sebeple biz de İzmir Enternasyonal Fuarı'nda yerimizi aldık."