Bu durum, birçok markayı büyük cezalarla karşı karşıya bırakırken, sektörde elektrikli araçlara geçişi hızlandırıyor.

Avrupa Birliği'nde (AB), 2025 yılında devreye girecek yeni emisyon ölçüm metodu, otomotiv sektörünü salladı. Daha katı sınırlamalar, araç üreticilerine rekor cezalar ödettiriyor. Volkswagen Grubu ve Stellantis gibi devler, hedeflerin gözden geçirilmesini talep ediyor.

Yeni Renault Duster Türkiye'de Tanıtıldı! Özellikler ve Fiyat Listesi Yeni Renault Duster Türkiye'de Tanıtıldı! Özellikler ve Fiyat Listesi

Mevcut düzenlemede, AB ülkelerinde satılan araçların ortalama CO2 emisyonu 95 g/km'yi geçmemeli. Bu sınırı aşan her gram için, satılan araç sayısıyla çarpılarak ceza hesaplanıyor. 2020'de Volkswagen Grubu, 0,75 g/km'lik hedefi aştığı için 100 milyon Avro, Jaguar Land Rover ise 3 g/km aştığı için 40 milyon Avro ceza ödedi.

Cezalardan kurtulmak için üreticiler, emisyon havuzları kurdu. Bu sistemde, düşük emisyonlu araç üretenler, fazla emisyonu olanlarla ticaret yapabiliyor. Jaguar Land Rover ve Honda, Tesla ile, VW Grubu MG ile, Toyota, Subaru, Suzuki ve Mazda ise kendi aralarında anlaşmalar yaptı. Bu sayede 2021'de sadece Ferrari ve Bugatti ceza ödedi.

Ancak elektrikli araç satışlarının artması ve teşviklerin azalması, 2025'teki yeni sınırlamalar için endişe yaratıyor. VW Grubu CEO'su Oliver Blume, farklı pazarlardaki koşullar göz önüne alınarak hedeflerin daha gerçekçi olması gerektiğini savunuyor. Stellantis CEO'su Carlos Tavares ise ulaşılabilir elektrikli araç üretiminin maliyetli olduğunu ve acele edilmesinin tehlikeli sonuçlar doğurabileceğini söylüyor.

AB'nin emisyon azaltma çabaları otomotiv sektöründe gerginliğe yol açıyor. Üreticiler, daha makul hedefler ve elektrikli araçlara geçişte kademeli bir plan talep ediyor. Bu durum, önümüzdeki yıllarda otomotiv sektöründe önemli değişikliklere yol açabilir.

Editör: Nurican ALBAYRAK