Çinlilerin 'Kuşak ve Yol' projesini herhalde, bırakın Türkiye'yi dünyada bilmeyen ilgili yok gibi.
Hatta son zamanlarda İstanbul Boğazı ve Üçüncü Köprüyü almalarından tutun da büyük gürültülere ve tepkilere yol açan 'Kanal İstanbul' için yaptıkları girişimleri de takip ediyoruz. Ama onlar da bizi yakından takip ediyor.
Örneğin; önceki gün resmen açıkladılar: 'İzmir, Kuşak ve Yol'un liman merkezi olmaya talip!' diye...
Şimdi Çinlilerin ağzından haberi biraz da keserek paylaşayım:
 
Söyledikleri ve yazdıkları...

Çin devlet radyosu CRI Türk'le bir röportaj yapan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, İzmir'in tarih boyunca Ön Asya'nın başkenti olduğunu ve eski günlerine yeniden dönebileceğini söyledi. Çin'in öncülüğünde hayata geçirilen Kuşak Yol Projesi'nin insanlık için büyük önem taşıdığına dikkat çeken Soyer, Pire Limanı'nın büyütülmemesinin İzmir için bir fırsat olduğunu belirterek 'İzmir'deki limanlar Doğu'nun Batı'ya açılan kapısı olabilir, buna talibiz' şeklinde konuştu...

Söyleşi yaptılar

Çin Halk Cumhuriyeti'nin 2019'da  88'incisi düzenlenen İzmir Enternasyonal Fuarı'nın (İEF) onur konuğu olmasının ardından İzmir ile Çin arasındaki ilişkilerde hareketlilik yaşanıyor.
Türkiye ve Çin ilişkilerinin giderek arttığı son günlerde İzmir Büyükşehir Belediyesi Belediye Başkanı Tunç Soyer, İzmir-Çin ilişkileri hakkında CRI Türk Türkiye'ye özel değerlendirmelerde bulundu.

'İnsanlık için önemli bir adım'

Tarihi İpek Yolu'nun Çin Halk Cumhuriyeti tarafından yeniden canlandırılarak, ülkeler arasında ekonomi koridorları oluşturduğuna değinen Soyer şunları kaydetti:
'Çin, Kuşak ve Yol İnisiyatifi ile insanlık tarihinin en önemli adımlarından birini atıyor. Tarihsel bir geçmişi olan inisiyatifi çağın koşullarına tekrar uyarlayarak ciddi bir girişime ev sahipliği yapıyor.
İpek Yolu güzergâhı olarak adlandırılan bu koridor üzerinde yer alan kentler ve ülkeler arasında bir bağ kurulması hedefleniyor. Bu kentler açısından çok kıymetli bir girişim.
Bakü-Tiflis-Kars Demir Yolu ve Marmaray'la birlikte Doğuyu Batı ile buluşturuyor.
 'Orta Koridor' üzerinde İzmir'de batıya açılan bir köprü rolü üstlenebilir. Bunu gerçekten arzu ediyoruz. Ayrıca iki büyük medeniyeti bir araya getirip kültürel değerlerin paylaşılmasına büyük önem veriyoruz. 2019 yılı İzmir Enternasyonal Fuarı'nda Çin'i onur konuğu ülke olarak ağırlamaktan çok büyük memnuniyet duyduk.'

'Ön Asya'nın başkenti İzmir'

'Hedefimiz, Kuşak ve Yol İnisiyatifi'nde Doğu'nun Batı'ya açılan kapısı olmaya devam etmek. Bu buluşmanın, bu hedefe ulaşabilmemiz için son derece önemli olduğuna tüm kalbimle inanıyorum' diyen Soyer, sözlerini şöyle sürdürdü: 'İzmir tarih boyunca Ön Asya'nın başkenti olarak tarif edilmiştir.
Akdeniz çanağındaki ticareti tek başına üstlenmiştir. Biz İzmir'e bir iade-i itibar yapmak istiyoruz.
Konjonktür ile çok uyumlu olan Kuşak ve Yol İnisiyatifi ile İzmir'i bir araya getirerek yeni bir rol üstlenmeye hazırız.
Bizim talebimiz orta koridorda bir kilometre taşı olmak ve Çin'in değerlerini, ürettiklerini ve ticaretini İzmir üzerinden batıya açmak istiyoruz.'

'İzmir limanları yeterli kapasiteye sahip'

Yunanistan Liman Planlama ve Geliştirme Komitesi'nin, Pire Limanı kapasitesinin 10 milyon TEU'ya (yirmi ayak eş değer birimi) çıkması için planlanan yeni konteyner terminali projesini kabul etmediği duyurmuştu. Liman işletmesinde yüzde 66'lık hisse payına sahip olan Çinli Cosco Group Limited Şirketi bu anlamda büyük zorluklar yaşamıştı.
Yüksek kapasiteye sahip limanları ile ön plana çıkan İzmir'in her türlü ihtiyaca cevap verebileceğini vurgulayan Tunç Soyer, sözlerini şöyle sürdürdü: 'İzmir Limanı olarak bildiğimiz ve tarihsel bir geçmişi olan şehrin içindeki liman işlevini körfez dışındaki Nemrut Liman'larına aktarmış vaziyette. Aslında Çandarlı Limanı olarak da projelendirilen noktaya çok yakın limanlardan bahsediyoruz. Çandarlı Limanı şu an proje aşamasında ve devletimizin bu konuda geniş adımlar atması gerekiyor. Demir yolları bağlantısı ile iç bölgelere lojistik bağı kurulduğu için hızla büyüyen bir limandan bahsediyoruz. Çandarlı Limanı tamamlanana kadar Nemrut Limanları Pire Limanı'nın tıkanan ve sıkışan hacmini büyütebilecek bir kapasiteye sahip. Bu anlamda İzmir bu ihtiyaçlara taliptir. Limanları ile güzergâh üzerinde etkin rol üstlenebilir.'

DİP EKSPRES

Avukatlara indirimli elektrik

Türkiye'nin önde gelen enerji sektörü oyuncularından Aydem Enerji kuruluşu olan Gediz Elektrik ile Türkiye Barolar Birliği (TBB) arasında 130 bin avukatı kapsayan bir iş birliğine imza atıldı.
Bu iş birliği uyarınca TBB çatısı altındaki 80 baro ve 130 bin avukat fiyat artışlarından etkilenmeden 12 ay sabit birim bedelli ve indirimli elektrik kullanma hakkına kavuştu.

ESBAŞ, 30. yıl kutlamaları sürüyor

EFQM Mükemmellik Modeli ile yönetilen Ege Serbest Bölge Kurucu ve İşleticisi A.Ş.(ESBAŞ), kuruluşunun 30. yılını kutlama etkinlikleri kapsamında, şirkette 5, 10, 15, 20 ve 25 yılı dolduran toplam 68 çalışanına plaket ve hizmet ödülleri verdi.
Onurlandırma Törenine ESBAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Mary Tuncer, Yönetim Kurulu üyeleri Deniz Tuncer, Ed Mills, Hakan Kilitçioğlu, ESBAŞ CEO'su Dr. Faruk Güler, şirket yöneticileri ve çalışanları katıldı.
Mary Tuncer, Ege Serbest Bölgesi ve gelişme alanındaki gelişmeleri görmekten mutluluk duyduğunu belirterek, 'Bölgeye her gelişimde; 30 yıl önce henüz yapılaşmadan önceki hali ve prefabrik yapılar aklıma geliyor. Yıllar içerisinde burada sağlanan başarıdan dolayı, her biriniz kendinizle gurur duymalısınız' dedi.