LİFE EKSPRES

Dâhilere eğitim yok

Abone Ol


Türkiye Özel Okullar Birliği Derneği’nce düzenlenen Beyin ve Öğrenme Sürecinde Okul Öncesi Eğitimi Sempozyumu Sonuç Bildirgesi’nde, üstün yeteneklilerin beyin işlevselliğini de ölçen çağdaş tekniklerle tanılanması; bu grup için geliştirilmiş bir model uyarınca eğitilmesi; bu grupla çalışacak eğitimci ve destek personelin yetiştirilmesi ve bütün bunların sürdürülebilirlik kazanmasını sağlayacak yasal düzenlemelerin yapılmasının önemine dikkat çekildi.

Eğitim yeterli değil

Sempozyumda, “Üstün Yetenek Nedir, Ne Değildir” başlıklı bir sunum yapan Hacettepe Üniversitesi Psikoloji Bölümü öğretim üyesi, Nöropsikoloji ve Nöropsikoloji Derneği Başkanı Prof. Dr. Sirel Karakaş, üstün yetenekli çocukların beyinlerini farklı kullandıklarını söyledi. Üstün yeteneğin çok yönlü, bilimsel ve çağdaş etkinliklerle ölçülmesi gerektiğini vurgulayan Prof. Dr. Karataş, ülkemizde üstün yetenekli çocuklar için uygulanan eğitim modellerinin yeterli olmadığını vurguladı. Prof. Dr. Sirel Karataş, “Ayrı eğitim ayrıcalıktır deniliyor. Bunlar zaten ayrıcalıklı çocuklar. Üstün yetenek sadece bu bireylere bahşedilmiş. Ülkemizde çok üstün zekâlı 627 bin 480 kişi var. Bunlardan eğitim çağında olanları ülkeye kazandırmalıyız” dedi. (Cumhuriyet)