İZMİR EKSPRES

Duyguları artık emoji ile ifade ediyoruz

Abone Ol


DUYGULARI EMOJİLERLE İFADE EDİYORLAR

Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Ebru Gökaliler ve doktora öğrencisi Ezgi Satcioğlu, 13-59 yaş arasındaki 412 kişiyle yaptıkları anketle, emoji kullanımı, reklamlarda emoji kullanımı, emoji içerikli reklamlara yönelik tüketicilerin tutumlarını araştırdı. Ankete katılanların yüzde 48.2'si her zaman, yüzde 24.1'i de sıklıkla, toplamda yüzde 99.5'i ise herhangi bir dönemde mesajlaşırken emoji kullandıklarını belirtti. Katılımcıların yüzde 86.4'ü emoji kullanmayı eğlenceli bulduğunu, yüzde 73.8'i de mesajlaşırken emoji içerikli bir metin geldiğinde karşısındakinin duygularını daha iyi anlayabildiğini belirtti. Katılımcıların yüzde 73.4'ü de emojinin günümüzde "duyguları ifade etme yolu" olduğu, cevabını verdi. 

REKLAMLARDA EMOJİ KULLANIMI

Reklam tutumları açısından anket değerlendirildiğinde ise emoji kullanımının katılımcılar tarafından 'eğlenceli bulunduğu' ortaya çıktı. Katılımcıların yüzde 64.4'ü reklamlarda emoji kullanımını eğlenceli bulduğunu ifade etti. Emoji içerikli reklamlarla ilgili 'Yaratıcı içerikte bir emoji kullanılan reklam dikkatimi çeker' cevabını verenler yüzde 67.6, 'Emoji içerikli reklam dikkatimi çeker' yanıtını verenler yüzde 55.2 oldu. Yüzde 50'si de emoji içerikli reklamların markalarını ve diğer içerikli reklamlara göre daha iyi hatırladıklarını kaydetti. Araştırmanın temel bulgularına göre; bireylerin emoji kullanımları arttıkça emoji içerikli reklamlara yönelik tutumlarının da olumlu yönde arttığı, bu gibi reklamlara daha fazla dikkat ettikleri de ortaya çıktı. 

Yrd. Doç. Dr. Ebru Gökaliler, "Araştırma kapsamında en düşük ortalama ise emoji içerikli reklamlarda görülen ürünü satın almada çıktı. Bu bağlamda, reklamlarda kullanılan emojilerin, markaların ürünlerine yönlenme sürecinde olumlu bir güce sahip olmadığı da ankette ortaya çıktı" dedi. 

REKLAMINDA EMOJİ KULLAN, AKILDA KAL

Markalara, emoji kullanımını sadece tek bir reklam ile sınırlandırmak yerine marka stratejisinin bir unsuru olarak değerlendirerek uzun dönemli kampanyalarda ve iletişim çalışmalarında kullanmalarını öneren Yrd. Doç. Dr. Gökaliler, "Markalar emoji içerikli reklamlarla tüketicilerin duygularına seslenip hedef kitlenin zihninde rakiplerinden farklı bir yere sahip olmaya çalışıyor. Popüler kültürün de etkisiyle bu tür reklamların artacağı ve tüketicilerin markaya ait reklam tutumlarında olumlu bir yere sahip olabileceğini düşünüyoruz. Anket sonuçları da günlük yaşamda etkin bir şekilde kullanılan emojilerin reklam tutumlarına da olumlu bir etkisi olduğu saptandı. Örneğin, reklam kampanyasının yanı sıra ambalaj çalışmalarında, markaya ait emoji yaratımında bütünsel olarak emojilerden yararlanmaları faydalı olacaktır" dedi.