İZMİR EKSPRES

Eğitim-Sen'den 'nitelikli okul' tepkisi

Abone Ol


'ÖĞRENCİLERİMİZİN GELECEKLERİNİN KARARTILMASINA İZİN VERMEYECEĞİZ'

Milli Eğitim Bakanlığı yetkililerine seslenen Vardal, öğrencilerin geleceklerinin karartılmasına izin vermeyeceklerini belirterek, "Öğretmenler, öğrencilerimiz ve velilerimiz topluma örtülmek istenen karanlık perdenin farkındalar. Öğrencilerimizin geleceklerinin karartılmasına izin vermeyeceğiz. Öğrencilerimiz; çocuklarımız çevreye saygılı, üretken, aydın ve ayakları bu topraklarda kafası evrensel bireyler olacaklar" diye konuştu.

Bakanlığın, parası olana özel okulları adres gösterdiğini belirten Vardal, yoksul aile çocuklarına ise 'nitelikli okullar' kavramı dışında kalan 'niteliksiz okullar'ın düştüğünü savundu. Tabloya bakınca 2 temel sonuca vardıklarına değinen Başkan Vardal, şunları söyledi:

"Karma eğitim veren okulların oranı azalıyor. 'Nitelikli lise' diye tanımladıkları okulların büyük bir kısmı üniversitelere öğrenci gönderme başarısı çok düşük olan imam hatip liselerinden oluşuyor. Başarı oranı yüksek anadolu liseleri ise liste dışına itiliyor. MEB'in ortaöğretime geçiş sistemini yeniden yapılandırmasındaki temel amacı, resmi istatistiklerle de kanıtlanmış olan ve öğrencilerin tercih etmek etmedikleri imam hatip ve meslek liselerine gitmek zorunda bırakılmasıdır. Haliyle velilere bu sistemden çıkış yolu olarak da özel liseler işaret edilmekte ve bu nedenle de özel liselere erken tercih imkanı tanınmakta. Yeni sistemin özellikle büyükşehirlerde ve lise bulunmayan ilçelerde neden olacağı sorunların boyutları dahi tahmin edilememekte. Bakanlığın bu soruna bulduğu tek çözüm il ve ilçe milli eğitim müdürlüğü ile okulun bağlı olduğu genel müdürlük tarafından yerleştirmenin yapılmasıdır. Yani öğrencinin ve velinin iradesi, eninde sonunda bakanlığın vereceği kararlara teslim edilmekte. Bizler, eğitim emekçileri ve veliler olarak çocuklarımızın ve öğrencilerimizin geri dönülemeyecek bir yola sokulmasını kabul etmiyoruz. Her çocuğun, hükümetin siyasi arzularının ötesinde bir önemi, değeri olduğunu düşünüyoruz. Öğrencilerimizin ve çocuklarımızın hayatlarını böylesine olumsuz etkileyecek bir sisteme karşı çıkıyoruz."