Davulcuoğlu, Türk mobilya üreticilerinin son üç yıla küresel çapta damga vurduğunu belirterek, “Bu sene ihracatımız 2 milyar doları bulacak, dünya mobilya pazarında 12. sıraya yerleşeceğiz. Bundan üç yıl önce 21. sıradaydık, dokuz basamak birden yükseldik. 2003’teki ihracat rakamımız ise sadece 300 milyon dolardı. Böyle devam ederse bir süre sonra 3 milyar dolar ihracatla altıncı sırada yer alan ABD’yi zorlarız.” dedi. Bu başarıda en büyük payın, konsept mağazacılık ve ileri teknolojiyi kullanmak olduğunu dile getirerek, “Şu an Panama’dan İngiltere’ye, Irak’tan Venezuela’ya dünyanın dört bir yanında konsept mağazalarımız var. İzmir, İstanbul ve Ankara’dakinin aynısını bu ülkelerde de görebilirsiniz. Türk mobilya markaları, global ölçekte önemli bir inovasyona imza attı. Pazar liderlerinden İtalyanlar, bizi şaşkınlıkla izliyor, ‘Türkler geliyor, ne yapacağız?’ diyor, bizimle ortaklık kurmaya çalışıyorlar. Üretim tesislerimizin Avrupa’dakilerden üstün olduğunu, marka ve satış yönetiminde farka imza attığımızı, iş planlamada benzersizliğimizi artık tüm dünya biliyor. Zorlukları aşarak bu noktaya geldik, yıldızımız daha da parlayacak.” şeklinde konuştu.

Ramazan Davulcuoğlu, öğrencilere şu tavsiyelerde bulundu: “Girişimciliğin birinci kuralı, her şartta iç motivasyonu yüksek tutmak. Başarılı girişimcilerin ortak özelliği, en zorlu koşullarda bile motivasyonlarını korumaları. Fırsatları farkedebilmek, aksiyoner olmak, kritik zamanlarda doğru karar alabilmek de önemli. Israrcı ve sabırlı olmak, hedefe ulaşmak için yorulmak bilmemek ve asla ümitsizliğe kapılmamak da gerekiyor. Hiçbir başarı tesadüf değil. Her başarının ardında mücadele, azim ve fedakârlıklar var.”