Dünyada gençler tarafından en fazla tercih edilen markalardan Amerikan casual (rahat spor) giyim markası Abercrombie&Fitch'in (A&F) Türkiye distribütörü Meridian Tekstil'in ortaklarından Kamil Yıldız, markayı Anadolu ve Doğu illerinde büyütmek için bu yıl harekete geçeceklerini söyledi. E-ticaret sitelerinde yaptıkları satışın yüzde 45'e yakınını doğu illerinden yapıldığını dile getiren Yıldız, "Doğu'da gelir seviyesi yükseldikçe insanlar daha fazla markalı ürüne yöneliyor. Abercrombie& Fitch de özellikle trendleri takip eden Doğulu gençlerin en sevdiği markalardan biri" dedi. Abercrombie&Fitch için özellikle Batman ve Gaziantep'ten talep aldıklarını ifade eden Yıldız, e-ticaret siteleri üzerinden 3 günde 10 bin A&F ürün sattıklarını belirterek, "Siparişin büyük bir bölümü Doğu ve Anadolu'dan. En çok polo yaka tişört, kareli gömlek ve chino pantolon sattık" dedi. 2009 Mayıs ayından beri marka ürünlerin sanal ortamda satışını gerçekleştiren Limango'nun Direktörü Gülfem Toygar, Doğulu tüketicilerin her şeyden önce trendleri çok yakından takip ettiklerini söyledi.
Büyükşehirleri geçiyorlar
"O sene moda kırmızıysa kırmızı ürünler tükeniyor. Babet modası varsa talebe yetişemiyoruz. Açıldığımız yıldan beri Doğu'dan çok ciddi talep alıyoruz" diyen Toygar, o yılın trend markasını da bu doğrultuda çok tercih ettiklerini söyledi. Limango üzerinde satışa çıkan Miami merkezli Oye isimli bikini markasının Doğu illerine satışının kendilerini şaşırttığını dile getiren Toygar, "Oye bikiniler Doğu'nun üç illerinde, İstanbul, Ankara ve İzmir'in toplamından daha fazla sattı" dedi.
Editör: Haber Merkezi