Mehmet Akif Çakmak-Türk Hava Yolları ve Lufthansa'nın ortak kuruluşu olan SunExpress, 286 tarifeli ve direkt uçuş düzenlediği İzmir'i, Türkiye ve Avrupa arasındaki diğer uçuşları için aktarma merkezi haline getirecek. SuneExpress'in Adana, Antalya, Diyarbakır, Erzincan, Erzurum, Gaziantep, İstanbul Sabiha Gökçen, Kayseri, Trabzon, Malatya, Samsun, Trabzon ve Van'dan gelen yolcuları, İzmir'den aktarma yaparak Amsterdam, Basel, Berlin-Tegel, Düsseldorf, Dortmund, Frankurt, Hannover, Hamburg, Köln, Münih, Stuttgart, Viyana, ve Zürih seferlerine devam edebilecek. İzmir'i İstanbul gibi bir aktarma merkezi haline getirmek istediklerini ifade eden SunExpress Genel Müdür Yardımcısı Hacı Say, "Yurtdışına gitmek isteyenler İstanbul'dan aktarma yaparak gidiyor. Biz, İstanbul'dan aktarma yaparak gidenleri İzmir'den göndermek istiyoruz" şeklinde konuştu.


Aktarma merkezi


SunExpress'in önümüzdeki yıl yaz tarifesine iki destinasyon ekleyeceğini belirten Hacı Say, "İzmir'den Elazığ'a ve KKTC Ercan Havalimanı'na uçacağız. Ercan uçuşlarımız haftada 3, Elazığ uçuşlarımız ise 4 sefer olacak. 2013 yaz tarifesine eklediğimiz hatlarla birlikte İzmir merkezli 258 iç hat uçuşu gerçekleştireceğiz. 2012 yılının Ocak ve Eylül ayları arasında dış hatlarda yüzde 33'lük payımız ile liderliği sürdüyoruz. İzmir merkezli dış hat uçuşlarımızı 150'ye çıkaracağız" dedi. Türkiye'den Avrupa'ya İzmir üzerinden haftada 219 bağlantılı sefer düzenleyeceklerini dile getiren Say, "2006 yılından bu yana 70 bine yakış uçuşla 9,5 milyon yolcu taşıdık. Yaz tarifesinde toplam 35 destinasyona İzmir'den direkt uçuş düzenleyeceğiz. Türkiye'nin diğer illerindeki yolcularımıza İzmir'den aktarma yaparak Avrupa'ya ulaşım imkanı da tanıyoruz. Yurtdışına gidenler İstanbul'dan aktarma yaparak gidiyor. Biz, İstanbul'dan aktrama yaparak gidenleri İzmir'i aktarma merkezi yaparak, buradan göndermek istiyoruz" diye konuştu.


Yakıt maliyetleri çok yüksek


Havayolu taşımacılığında, dünyanın birçok noktasında sıkıntı yaşadığını belirten Say, "Birçok firma battı, bazıları da batma noktasında. Yurtdışında yakıt en büyük maliyet. Bizim de en büyük derdimiz yakıt. İzmir'den Antalya'ya uçtuğumuzda maliyetimizin yüzde 40'ını yakıta ayırmak zorundayız. Spekülasyonlar nedeniyle fiyatlar çok oynuyor ve belli bir noktaya oturmuyor. Ama Türkiye biraz daha şanslı. Birçok firmamız filosuna yeni uçaklar eklemeye devam ediyor" dedi.
Editör: Haber Merkezi