Vestel Beyaz Eşya San. ve Tic. A.Ş. Yönetim Kurulu, 2011 Yılı Faaliyet Raporu'nu açıkladı. Raporda sektördeki gelişmelerle ilgili değerlendirme yapan Yönetim Kurulu Üyeleri, 2011 yılında iç piyasada buzdolabı, çamaşır makinesi, fırın ve bulaşık makinesinden oluşan 4 ana ürün grubu satışlarında 2010 yılına göre yüzde 19 artış kaydedilerek 6 milyon 470 bin 789'a ulaşıldığını kaydetti. Başlıca ihracat pazarı olan Avrupa'da olumsuz ekonomik koşullardan kaynaklı beyaz eşya talebinin 2011 yılında da düşüş trendinde olduğuna değinen yetkililer, "Bu dönemde gerek coğrafi konumları dolayısıyla gerekse Avrupa'da talebin daha düşük fiyatlı ürünlere kayma trendinden dolayı avantajlı konumda olan Türk üreticileri ihracatlarını geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5 artırarak pazar paylarını yükseltmeye devam etmiştir" dedi.


Şirket, 2011 yılında toplam 50 milyon dolarlık yatırım yaparken bunda en büyük payı 24 milyon dolarla buzdolabı fabrikası aldı. Onu bulaşık ve çamaşır makinesi fabrikaları izledi. Vestel Beyaz Eşya 2011 yılında faaliyet karı hanesine 35 milyon 841 bin dolar, net dönem karı hanesine ise 12 milyon 63 bin dolar yazdırmayı da başardı.

%64 ihracat

Raporda yer alan verilere göre Vestel, 2011 yılında kapasite kullanım oranını yüzde 63'ten yüzde 70'e çıkarırken, üretim adetleri yönünden de yüzde 11'lik artış sağladı. Net satışlar ise 1 milyar 181 milyon 538 bin olarak gerçekleşirken toplam satışın yüzde 48'i Avrupa ülkelerine, yüzde 36'sı yurtiçine ve yüzde 16'sı ise diğer ülkelere yapıldı. 2010 yılına göre net satışlar TL bazında yüzde 38.5 artış gösterdi. İhracatın toplam satışlar içindeki oranı ise yüzde 64 oldu.

Editör: Haber Merkezi