Yeni Rakı dünyanın en büyük 16. markası oldu

Mey İçki CEO'su Yorgancıoğlu, Yeni Rakı'nın dünya damıtılmış alkollü içkiler liginde 10 sıra atlayarak en büyük 16. içki markası olduğunu açıkladı. Yeni pazar arayışında olan Mey, Hindistan'a da girecek

Yeni Rakı dünyanın en büyük 16. markası oldu
20 Nisan 2011 Çarşamba 18:22

Mey İçki CEO'su Galip Yorgancıoğlu, dünya alkol endüstrisinde son trendleri inceleyen The Global Drinks Market'ın yayın organı Impact Databank'ın verilerine göre damıtılmış alkollü içeceklerde 2010 sonu itibariyle Yeni Rakı'nın önceki yıla göre 10 sıra atlayarak dünyanın 16. büyük markası olduğunu, Mey İçki'yi satın alan İngiliz Diageo'ya ait 5 markanın da ilk 15'te yer aldığını söyledi.
Listede perakende değeri açısından dünyanın 16. büyük markası olan Yeni Rakı'nın üzerinde ve altında birçok ünlü markanın bulunduğunu ifade eden Yorgancıoğlu, 2006'da 320 milyon dola olan Yeni Rakı'nın yıllık satış değerinin 1 milyar 50 milyon dolara çıktığını ve Türkiye'deki pazarın yüzde 65'ini oluşturduğunu kaydetti.
Mey İçki'nin lokomotif markası olan Yeni Rakı'nın sıralamadaki başarısının büyük gurur kaynağı olduğunu dile getiren Yorgancıoğlu, Mey İçki'yi devraldıkları 2004'den beri markaya yatırım yaptıklarını anlattı.
Yorgancıoğlu, Almanya'da alkollü içki satılan her 100 noktanın 67'sinde Yeni Rakı'nın bulunduğunu ve şu anda ABD'nin 17 eyaletinde distribütörlerle direkt satış yaptıklarını söyledi.

İhracat 3 yılda katlanacak
67 yıllık Yeni Rakı markasını 50 ülkeye ihraç ettiklerini, 2010'da girdikleri Çin'de Yeni Rakı'nın bir "gece hayatı içkisi" olarak tüketildiğini, Almanya'da ise Yeni Rakı içenlerin sadece yüzde 65'inin Türk olduğunu belirten Yorgancıoğlu, "Yeni Rakı'nın Avrupa ve dünyada çok büyüyeceğini düşünüyorum. Çok önem verdiğimiz Rusya'ya gireceğiz. Çin pazarındaki başarı bizi cesaretlendirdi. Alkollü içki tüketimi önemli olan Hindistan ise üzerinde durduğumuz yeni bir pazar" dedi.
Yorgancıoğlu, önümüzdeki 3 yılda ihracatı iki misline çıkarma hedefi koyduklarını, şu anda 35 milyon dolara tekabül eden 4 milyon litrelik ihracatları bulunduğunu, bu rakamı 3 - 4 yıl içinde 7 - 8 milyon litreye çıkarıp 70 milyon dolar ciro hedeflediklerini kaydetti.

'Alkollü içki pazarı yüzde 10 daraldı'
Galip Yorgancıoğlu, 2009 Ocak ve Ekim aylarındaki vergi artışları nedeniyle alkollü içkiler pazarında yüzde 10'a yakın bir daralma olduğunu, ancak bu daralmanın yılın ikinci yarısında, yazla birlikte, durmasını beklediklerini söyledi.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.