Dokuz Eylül Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi'ndeki etkinlikte platformdaki 8 üniversitenin engelli birim yöneticileri ve ilgili akademisyenleri bir araya geldi.

Ege Üniversitesi Engelsiz Ege Birim Koordinatörü Doç. Dr. Hatice Şahin'in moderatörlüğünü yaptığı panelde, İzmir Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Neslihan Koçer, Yaşar Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Refet Bolat, Gediz Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Mine Uzun, Dokuz Eylül Üniversitesi'nden Aylin Çepiş, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü'nden Gizem Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi'nden Verda Sigura ve İzmir Üniversiteler Platformu'ndan Kıvanç Hekim konuşmacı olarak yer aldı.

Engellilik konusunda farkındalığın artırılması ve üniversiteler arası dil birliğinin oluşturulması, engelli öğrenci birimlerinin kurulmasını sağlama ve ortak amaçlar doğrultusunda fikir paylaşımı amacı ile düzenlenen panelde, engelli hakları, engelli öğrenci birimlerinin çalışmaları ve karşılaştıkları güçlükler, üniversitelerin engellilerin eğitimine ne kadar olanak sağladığı, engellilikle ilgili gerçekler ve mitler başlıklarına değinildi. Panelde, yükseköğretim aşamasına gelebilen engelliler için daha fazla olanak yaratılması düşüncesi üzerinde fikir birliğine varıldı.


Fiziki şartlar yetersiz


Engellilerin sosyal hayata katılmada yaşadığı en önemli sorunlardan birinin fiziksel açıdan yetersiz şartlar olduğuna vurgulayan Yrd. Doç. Dr. Neslihan Koçer, "Herkes, tüm yaşamsal alanlara ulaşma hakkına sahiptir. Üniversiteler, akıl sürecini duygusal sürecin önüne alarak eğitim yapan, kamu yararı için bilgi üreten, yayan, sistematik olarak bilgiyi düzenleyen, topluma yol haritası çizen kurumlardır. Engelleri kaldırmaya yönelik fiziksel düzenlemeleri yapma ve uygulama konusunda da üniversitelere topluma örnek kuruluşlar olma nedeniyle önemli bir görev düşmektedir"görüşünü ifade etti.

Yrd. Doç. Dr. Mine Uzun ise üniversitelerde yardım temelli anlayışın terk edilip hak temelli yaklaşımın benimsenmesi gerektiğini kaydetti.
Üniversitelerin Engelli Öğrenci Birimlerinin yaşadığı en önemli sorunun ödenek yetersizliği olduğuna değinen Dokuz Eylül Üniversitesi'nden Çepiş ise engelli öğrenciler ders çalışmak konusunda çok daha hevesli ve uygun ortama sahip olduklarında diğer öğrencilerden çok daha başarılı olduğunun belirlendiğini kaydetti.


Editör: Haber Merkezi