İzmir'in yakaladığı rüzgarı değerlendirelim

35 İzmir 35 Proje'nin 1 yıllık değerlendirmesinde bulunan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım konuşmasında, "İzmir'in daha fazla zaman kaybetmesine izin vermeyeceğiz. Herkes sesini yükseltsin. İzmir zaten kaybedeceğini kaybetmiş. Madem bir rüzgar yakaladık bunu değerlendirelim" dedi

İzmir'in yakaladığı rüzgarı değerlendirelim
15 Haziran 2012 Cuma 17:54

İskender Dörtoluklar- Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, 35 İzmir 35 Proje'si kapsamında gerçekleştirdiği 1. Değerlendirme toplantısını Hilton Otel'de gerçekleştirdi. Toplantıda konuşan Bakan Yıldırım, 1 yıl içinde İzmir'de gerçekleştirdikleri projelerin süreçlerini ve 2023 hedefleri kapsamında yaptıklarından bahsetti. Konuşmasına İZKARAY adını verdikler Körfez Geçiş Projesi'nin 2012 yatırım programına alındığını söyleyerek başlayan Bakan Yıldırım, projenin danışmanlık ihalesi yapıldığını ve gelen sekiz teklifin değerlendirildiğini anlattı. Konak Tüneli'nin 2011 yılında temelini attıklarını belirten Yıldırım, "Şu anda kazı çalışmaları devam ediyor. Hedefimiz bu tünelleri 2013 yılı sonuna kadar tamamlamak. Çalışma programı planladığımız gibi devam ediyor. İnşaatta 220 kişi çalışıyor" dedi.


Yap-işlet-devret modeli uygulanacak

Otoyolların 35 proje içinde yer aldığını belirten Bakan Yıldırım, kuzey oto yolunu Edremit'e kadar bölünmüş yollara çevireceklerini ve Kuzey Ege Çandarlı Limanı'nın inşaatının tamamlanmasının bu süreci daha da hızlandıracağını belirtti. Bakan Yıldırım konuşmasına şöyle devam etti: "İzmir Antalya otoyolu çalışmalarında Antalya'ya kadar bölünmüş yollarda seyahat edilebiliyor. Bu projeyi İzmir çevre yolundan Aydın'a kadar olan kesimini geçtiğimiz yıllarda tamamlamıştık. Aydın-Antalya proje çalışmaları devam ediyor. Projenin ekip çalışmaları tamamlandığında yap-işlet-devret modeli ile yapacağız."


Avrupa'nın ikinci büyük köprüsü olacak


İzmir-İstanbul otoyolu projesinin 421 km uzunluğunda olduğunu belirten Bakan Yıldırım, köprü ayaklarının oturacağı temeller bu yıl içerisinde hazırlanmaya başlanacağını ifade ederek, "Bu köprü Avrupa'nın ikinci, dünyanın da dörtüncü en uzun köprüsü. Bölgenin yapısı da dikkate alındığında zor bir proje ve iyi mimarlarla çalışmak gerekiyor. Köprü ayakları sabit yapı olarak değil hareketli yapı olarak yapılacak. Her türlü deprem ve rüzgâr hareketlerine göre hareket edecek şekilde olması için gerekli proje hazırlanmış durumda. Bir yandan da Gebze'den Bursa'ya doğru yol çalışmaları devam ediyor. Bu 11 milyar liralık bir proje. İzmir, İstanbul arasındaki yolculuk 3- 3,5 saat olacak.Kuzey otoyolu, İzmir-Antalya, İzmir-İstanbul ve İzmir-Ankara otoyolları Türkiye'yi çevreleyecek yollardır" diye konuştu.

İzmir-İstanbul-Ankara'ya aynı günde gidilebilecek

Yüksek hızlı tren projelerinden bahseden Bakan Yıldırım, hızlı tren projelerinin İstanbul-Ankara, İstanbul-İzmir, Ankara-İzmir olduğunu vurgulayarak, "Mevcut güzergâh üzerinden uygulama projeleri tamamlandı. Ankara tarafını demiryolu, İstanbul tarafını otoyolla destekleyerek geliştireceğiz. Afyon-Uşak yolunun ihalesi de bu yılsonuna kadar yapılacak. Alt yapıyı önce yapıyoruz, üst yapıyı daha sonra ihaleye sokuyoruz. Proje 5 milyar liralık bir proje. Türk firmalar olmayınca yabancı firmalara yaptırmak zorunda kaldık. Bizim bu yolu yaparken ki tek amacımız İzmir-İstanbul arasını 3 saate düşürmek değil aynı zamanda da Türk firmaların kazanmasını sağlamaktı. Yerli demiryolu sanayisinin gelişmesi için önemli bir fırsat yakalamış olacağız. Diğer önemli noktada zaman kazanmak. İzmir-İstanbul-Ankara üçgenini öyle bir hale getireceğiz ki, aynı günde bu 3 şehre gidilebilsin. Uçakla demiyorum, ya karayoluyla ya da demiryoluyla bu rahatlıkla yapılabilecek" dedi.

Vatandaş ekşiyor

Metro çalışmalarının 2000 yılından beri devam ettiğine değinen Bakan Yıldırım, "Bu inşaat çalışmaları uzadıkça vatandaş haklı olarak ekşiyor. Herkesin işi gücü var, oradaki yollar kapanıyor. Oradaki ticaret etkileniyor. 'Bu metro işi zordur, pahalıdır, uzmanlık ister' dedik. Bunu yerel yönetimler isterse kendi yapsın. Ama yapamıyorsa 'biz merkezi idare olarak da burada görev almaya hazırız' diyerek bir yasal düzenleme yaptık. Benzer çalışmaları İstanbul ve İzmir'de de yapmayı düşünüyoruz. İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin bu konuda yazılı kalemi F. Altay-Narlıdere, Şirinyer-Buca hattı yapılmasını istedi. Öncelikli olarak bitmeyen kısmı ve Dokuz Eylül Üniversitesi'ne kadar olan yeri yapacağız" diye ekledi.

Hizmet önemli

EGERAY'ın Belediye ile Devlet Demir yollarının ortak projesi olduğunu belirten Bakan Yıldırım, konunun hala siyaset malzemesi yapıldığını, muhalefetin biz yaptık dediğini anlatarak, "Kimin yaptığı değil, hizmetin yapılması önemli. Yapan bir gün unutulacak, yapılanlar kalacak. Tepeköy-Selçuk hattında da Tepeköy kısmı inşaat halinde. Aliağa-Bergama kısmının da proje ihalesini yaptık. Uygulama projeleri hazırlanıyor. Bu sene sonuna kadar da yetiştirebilirsek yapım ihalesine başlayacağız" diye konuştu.

Ödemiş-Kiraz demiryolunu rehabilite ettiklerini  ve bu hattı Kiraz'a kadar uzatacaklarını söyleyen Yıldırım sözlerine şöyle devam etti: "Kemalpaşa-Turgutlu 24 km bir hattır. Buna daha önce başlamıştık. Burayı da Ağustos Eylül gibi bitecek. Şu anda Turgutlu kısmında bir tünel var. O tünelin çalışmaları devam ediyor. Körfez dönüşüm projesinde daha mevzi iyileştirmeler için yeni bir tarama gemisi desteği vereceğiz. Belirli noktalarda Körfez'de tarama çalışmalarını yürütecek. Ayrıca devlet demir yollarının limana yönelik rehabilitasyon çalışmaları var. Kuzey Ege Limanı Projesi'nde alt yapıyı biz yapıyoruz. Muhtemelen Ocak-Şubat ayı sonlarında bitecek gibi görünüyor. Mendirek yapmak için çakılan kazıkların boyu benim boyum kadar. O kadar kapsamlı bir iş yapılıyor. Üst katlarda rıhtımlar ve taşıma kapasitesi çalışmaları da yap-işlet-devret modeliyle ihaleye vereceğiz."

İzmir kaybedeceğini kaybetmiş

Kruvaziyer limanda da çok kapsamlı ve yoğun bir çalışma yaptıklarını belirten Bakan Yıldırım, "Bu konuda özelleştirme idaresi çok ciddi çalıştı. İmar planı tüm kurum görüşleri alınarak tamamlandı. İzmir'de bu işlerin ne kadar zor olduğunu herkes biliyor. Kordon'a doğru viyadük ayakları duruyor. İhaleye çıktık, 7 Eylül'de teklifleri alacağız" dedi. Bakan Yıldırım sözlerine şöyle devam etti: "Bazı marjinal gruplar bizi sürekli keseliyorlar ama yılmayacağız. İzmir'in daha fazla zaman kaybetmesine izin vermeyeceğiz. Her şeyi benim sırtıma yüklemeyin. Herkes sesini yükseltsin. Vara yoğa değil, trübünlere oynamak için değil, haklı olduğunuz yerde sesinizi yükseltin. İzmir zaten kaybedeceğini kaybetmiş. Madem bir rüzgar yakaladık bunu değerlendirelim. Toplamda 18 yat limanı var, tamamladığımızda Türkiye genelindeki yat konaklama kapasitesinin yarısını İzmir'e kazandırmış olacağız" dedi.

İzmir nasıl marka şehir olacak?

Balıkçı barınaklarına ihtiyaç olduğunu ve acil olanın Güzelbahçe balıkçı barınağı olduğunu sözlerine ekleyen Yıldırım, "Sözünü vermiştik ihalesini yaptık. 14 haziranda teklifleri alacağız. 2014 de de bitirmeyi düşünüyoruz. İhtiyaç oldukça diğerlerini de yapacağız. Kemalpaşada bir lojistik merkez kuracağız demiştik. Onun da ihalesini yaptık. Şehir yenileme kentsel dönüşüm dedik. Kentsel değil rantsal dönüşüm dediler. Öyle diye diye bu iş uzadı. Yazık oldu, yazık... Ne kadar daha bu böyle devam edecek? İzmir nasıl marka şehir olacak? olamaz! Bir an önce bu işe başlamak lazım. Zaman geçiyor bir an önce bu meseleye başlamamız lazım. Bu konuyu siyaset üstü ele almamız lazım. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'mız kapsamlı bir çalışma yapıyor. İlk uygulamayı da İzmir'den başlatacağız. Kendin yapamıyorsan, yapana yol vereceksin" dedi.
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.