Milletvekili adayları meclis kapısından girebilmek için kesenin ağzını açacak. 12 Haziran'da yapılacak genel seçimler için başlayan seçim yarışında milletvekili adaylarının cebinden 125 milyon TL çıkması bekleniyor. Bunun cazibesine kapılan birçok sektör ve bağımsız girişimci de seçim pastasından pay alabilmek için harekete geçti. Seçimler için 2 bin 500 adayın kıyasıya seçim yarışına girecek olması ve bu yılki 'ilk'ler girişimcileri yaratıcı olmaya zorluyor. Radyo Televizyon Üst Kurulu'nun (RTÜK) kararıyla ilk kez yerel radyolarda seçim müzikleri serbest bırakılması jingle pazarında büyük hareket yaratmış durumda. Politikacıların jingle yaratıcısı olarak anılan Gökhan Şen, "Yerel medyaya görüntülü, sesli propagrandanın önünün açılması çığır açacak bir gelişme. Adaylar ortalama kişi başına 50 bin TL harcıyor ama durumuna göre milyon harcayacak aday da var. Bu seçimlerde öne çıkacak olan şey ise teknoloji altyapılı propaganda olacak" diyor.


Promosyon dev oldu


İlk kez 1950 seçimlerinde Demokrat Parti'nin 'Yeter! Söz milletindir' sloganını afişlere bastırmasıyla başlayan seçim promosyonları, artık dev bir sektör. Otobüs kiralamadan, tasarıma, web hizmetlerinden, matbaaya kadar bir çok sektör seçimlerden besleniyor. Gökhan Şen, seçimin tek tek evlere girerek kazanıldığını düşünerek "görüntülü seçim broşürü" adını verdikleri bir propaganda yöntemi geliştirdiğini belirterek, "Hem çevre kirliliğini önleyecek hem de kalıcı olacak, DVD'lerin tanesi 50 kuruş civarında" diyor.

Bayrakçılar hareketli


Bu yıl bir yenilik de bayraklarla ilgili. Siyasi partiler kendi parti binaları, seçim büroları ve resmi ilan billboardları dışında bir yere bayrak asamayacak. Bu karara rağmen bayrak sektöründe seçim hareketliliğinin başladığını kaydeden Albayrak Bayrak Sanayi Genel Müdürü Funda Gündoğdu siparişlerin gelmeye başladığını belirterek şöyle konuşuyor: "Siparişler oldukça iyi gidiyor. Özel baskı gönder bayraklarının birim fiyatı 20 TL. Boyutlarına göre 8 TL'ye kadar iniyor. Bu yıl özellikle makam bayraklarına büyük ilgi var" diye konuştu.

Paraşütle uçan aday var


Adaylar, sadece karada değil havada da tanıtımın peşinde. Malatya'da milletvekili aday adayı Ali Yalçın, üzerinde ismi yazan motorlu paraşütle düzenlediği uçuşlarla kendini tanıttı. Kent semalarında paraşütlü tanıtımı gören vatandaşlar, durumu şaşkın bakışlarla izledi. Malatya Devlet Hastanesi'ndeki başhekim yardımcılığı görevinden istifa ederek, AK Parti'den aday adayı olan Dr. Yalçın, aday adaylığını duyurmak için böyle bir reklam yapmayı düşündüklerini söyledi. Mesajını havadan vermenin bir sebebi olduğunu belirten Yalçın, "Hizmet kalitesini de paraşüt uçuşu gibi yükseklere taşımak istiyoruz" dedi.

Fuara 80 firma katılıyor

Ankara'da 31 Mart- 2 Nisan tarihleri arasında düzenlenecek Seçim Hazırlıkları Fuarı'na katılacak 80 firma, milletvekili adaylarına özel ürünlerini sergileyecek. Genel seçimlerin de en az 200 milyon dolar civarında bir pazar yarattığını kaydeden Demos Fuarcılık Genel Müdürü Hüseyin Aslan, "Fuara katılan çok sayıda teknoloji firması var. Adaylar bu seçimde SMS, e mail gibi teknolojinin tüm nimetlerinden faydalanacak" diye konuşuyor.