Yine öncelikle; Atamızın aziz hatırası önünde saygıyla eğildiğimi belirtmek istiyorum...

Ulusumuzun kurtarıcısı, Cumhuriyetimizin kurucusu, ebedi başkomutanımız Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ü ebediyete intikal edişinin 81. yıl dönümünde özlemle, şükranla ve minnetle andığımı söylemeden edemeyeceğim.

Gülizar Biçer Karaca'nın da açıklamasında belirttiği gibi, varlığımızı borçlu olduğumuz Cumhuriyetin ilanıyla ve gerçekleştirdiği devrimlerle tüm dünyaya örnek Kurtuluş Mücadelemizi taçlandıran Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün öngörüleri, kararlılığı ve liderliği sayesindedir ki bugün bağımsız bir ülkede yaşıyoruz.

Bağımsızlık ateşini yüreğinde taşıyan ulusumuzun hiç kimsenin boyunduruğuna girmesine izin vermeyen Atatürk'ün bugüne olduğu kadar geleceğe de güvenle bakmamızı sağlayan eşsiz liderliğinin önemi bugün her zamankinden daha çok öne çıkıyor.

Kurduğu fabrikalarla, yaptıklarıyla bugün değil yıllarca sevgi ile anacağımız gerçeğini bazılarının kafalarına soka soka öğreteceğiz herhalde..

Atatürk'ten sonra...

Murat Ağırel 'Sıra şimdi bor karbüründe mi?' diye soruyor...

Sonra anlatıyor:

Aylarca tartıştığımız tank paleti sattıkları Katar ortaklı BMC'ye şimdi de savunma sanayinin en kritik üretim malzemesi olan Bor Karbür tesislerini veriyorlar.

Ama önce bor madeninin, dünya üzerindeki tüm rezervlerinin yüzde 73'üne sahip Türkiye için nasıl bir tarihsel önemi var onu anlatayım. Sonra bor madeni üzerinden dönen, 'sen, ben bizim oğlan'  ilişkilerini anlatacağım.

Aslında, bor yeni bulunan bir element değil.

Dünya'da birçok ülke bor elementi kullanmış.

Ancak, ülkemizde 1861 yılında yani Sultan Abdülaziz zamanında ilk 'Maadin Nizamnamesi' çıkarıldı.

Yazılanlara göre;

'Bu nizamnameye göre, her vilayette bir mühendis bulundurulacaktı. Ancak Osmanlı'da o dönemde bırakın her ile bir mühendisi sadece bir tane mühendis vardı!

Bu nedenle yabancı mühendislerden yararlanıldı.

1861 Maden Nizamnamesi ile yabancılara 'hissedar' olarak maden imtiyazı elde etme hakkı verildi.

Neticesinde de bir Fransız Mühendis'e ve ortağına bu doğrultuda işletme hakkı tanındı.

 İki ortak, 1865 yılında Sultan Abdülaziz'den bu yetkiyi alınca Balıkesir'deki ilk bor işletmesi olan 'Desmazures' şirketini kurarak bor üretmeye başladı.

Bu şirket elindeki imtiyazı 1887 yılında II. Abdülhamit döneminde Boraks Consolidated Ltd. adlı şirketine devretti.

Atatürk zamanında...

Atatürk, 1925 İzmir iktisat kongresinde 'yeraltı ve yerüstü doğal kaynaklarımızı kendimiz işleyeceğiz' ilkesine istinaden 1935'te Etibank'ı kurdurdu.

Etibank çok sonraları bor elementi ile ilgili ciddi yatırımlar yaptı.

1960 yılında da bor üretimi başladı.

1964 yılında Bandırma Boraks ve Asit Borik fabrikalarının temeli atıldı. 1983 yılında yayınlanan 2840 sayılı Kanun ile birlikte Türkiye'de bor ve bor ürünlerinin üretilmesi, işletilmesi ve pazarlanması faaliyetlerini gerçekleştirme görevi Eti Maden'e verildi.

Yine bir CHP'li...

CHP Balıkesir Milletvekili Ensar Aytekin'in verdiği soru önergesi ile bazı gruplarda endişe ortaya çıktı.

Konu tam olarak şu;

Milli Savunma için hayati önem arz eden Bor Karbürü için Bandırma'da fabrikanın temelleri törenle atıldı.

Savunma sanayinin hammaddelerinden belki de en önemlisi olan Bor'un türevi bu fabrikada üretilecek.

 Kanuna göre, işletmenin tamamı için tek yetkili devlet kurumu olan Eti Maden İşletmeleri Genel Müdürlüğü olması bekleniyor.

Ancak bakılıyor ki, bu fabrika ve işletme için TRBOR Teknolojileri A.Ş. adında bir iştirak oluşturulmuş ve sadece yüzde 33'ü Eti Maden'e ait. Firmanın diğer ortakları SSTEK yüzde 5, Türk Havacılık Uzay Sanayi yüzde 25 ve Bor Savunma Teknolojileri A.Ş. yüzde 37 hisse sahibi olarak gözüküyor.

 İştirakin sitesinde ise 'Paydaş' olarak Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanlığı, Savunma Sanayi Başkanlığı, Boren ve BMC gözüküyor. TRBOR Teknolojileri A.Ş. adlı firmanın Yönetim Kurulu Başkanlığına 21 Aralık 2019 tarihine kadar Serkan Keleşer seçilmiş.

Ancak yetki sadece kendisinde değil.

Diğer yönetim kurulu üyeleri Osman Dur (BMC Genel Müdürü) ve Talip Öztürk ile müştereken temsile yetkili kılınmış.

Aslında TRBOR Teknolojileri A.Ş. yeni kurulmamış sadece isim değiştirmiş.

Verilen adresinde ise BMC Power Motor ve Kontrol Teknolojileri A.Ş. de var.

Hatırlayın; Tank palet fabrikası da yine aynı ortaklara verilmişti.

TRBOR Teknolojileri adlı firmanın yönetiminde de BMC Genel Müdürü var.

TRBOR Teknolojileri aynı zamanda BMC Power Motor'un adresine taşınmış.

Yani...

Yanisi yok!

İşte durum bu!

Şimdi şu soru akla geliyor:

'Tank Palet yetmedi, BorKarbür'ü de Katarlılara veriyorlar?'

DİP EKSPRES

Fark yaratıyor

Dünyanın en büyük filo kiralama şirketlerinden biri olan LeasePlan, ticaret hayatı içerisinde yer alanlara en avantajlı otomobil ve hafif ticari araç kiralama seçenekleri sunmaya devam ediyor. LeasePlan Türkiye'nin online kiralama kanalı www.tiklakirala.com uzun dönem kiralama yapmak isteyen şahıs şirketi, KOBİ ya da büyük ölçekli şirketlere, tüm kiralama süreçlerinin baştan sona online olarak takip edilebildiği bir web-site olarak öne çıkıyor.
Ayrıca LeasePlan Türkiye, Tıkla Kirala üzerinden sunduğu uygun bütçeli, düşük kilometreli, kaliteli ve teslime hazır ikinci el araç kiralama hizmetiyle de fark yaratıyor.