Zeytin ve zeytinyağında yeni bir sezon başlarken Zeytindostu Derneği ve Fora Zeytin, vatandaşları açıkta, kontrolsüz olarak satılan zeytinlere karşı uyardı.
Her iki kurumdan yapılan ortak açıklamada iç piyasadaki zeytin satışlarının yüzde 80'inin dökme olarak açıkta gerçekleştiği vurgulanırken, gıda denetimlerinin yetersizliğine ve merdivenaltı üretimde kullanılan sağlığa zararlı kimyasallara da dikkat çekildi.
Zeytindostu Derneği Başkanı Abidin Tatlı ve Fora Zeytin Genel Müdürü Nail Öztaş yaptıkları ortak açıklamada vatandaşları açıkta kontrolsüz olarak satılan zeytinler yerine ambajlı ve üzerinde 'künyesi' bulunan zeytinleri satın almaları konusunda uyardılar. İç piyasada yüzde 80 oranında dökme olarak açıkta zeytin satışı yapıldığının vurgulandığı açıklamada, merdivenaltı üretimde zeytini fermante etmek adına insan sağlığına zararlı bazı uygulamalara da işaret edildi.
Sekiz aylık süre
Hasadı gerçekleştirilen zeytinlerin tüketilebilir hale gelmesi için yaklaşık sekiz aylık bir süreye ihtiyaç olduğuna değinen Tatlı ve Öztaş açıklamalarında şu ifadeleri kullandılar; 'Açıkta pazarlarda, yol kenarlarında satılan zeytinin hem insan sağlığına zararı vardır hem de 'ceplere'... Hem kaliteli diye kötü ürün almakta, hem de fazla bedel ödemek zorunda kalmaktayız.
Sofralık zeytinin iç piyasa satışlarının yaklaşık yüzde 80'i 350.000 ton dökme olarak açıkta satılıyor. Ambalajlı satılan zeytin yaklaşık yüzde 20 oranında ve 50.000 ton civarında... Dökme olarak açıkta satılan zeytinlerin büyük bölümü de merdiven altı olarak tabir edilen sağlıksız, hijyenik olmayan ortamlarda üretilmektedir.
Zeytin, dalından toplandığı haliyle yenilemeyen bir meyvedir, zeytin etindeki acı maddenin çıkarılması gerekir.
Buna teknik olarak tatlandırma veya fermantasyon denilmektedir.
Siyah zeytinin tatlandırma süreci doğal yöntemlerle sadece su ve tuz veya sadece tuz ile yapılmaktadır. Bu doğal süreç yaklaşık 8 ay sürmektedir.
Hasat zamanı olan Kasım, Aralık ayında toplanan zeytinlerin yenilebilir hale gelmesi Temmuz, Ağustos aylarına denk gelir. Ancak bazı imalatçılar bu kadar uzun süre beklemeden zeytini bir an önce satmak için maalesef insan sağlığına aykırı yöntem ve maddeler kullanmaktadırlar.
Açıkta dökme olarak satılan zeytinlerde üretici firma, zeytin çeşidi, kalibre, üretim metodu, kullanılan kimyasallar, son kullanma tarihi, saklama koşulları gibi pek çok önemli ve gerekli bilgi bulunmamakta, tüketiciler ne aldığını bilememektedir.
Bu nedenle tüketicilerin bütün bu bilgileri bulabilecekleri ambalajlı zeytin almaları kendi menfaatlerinedir.'
Denetim yetersi
Gıda denetimleri konusunda resmi kurumların yetersiz kaldığının dile getirildiği açıklamada yaptırımların caydırıcılıktan uzak ve yetersiz kalmasının da üzerinde duruldu. Bu tip kontrolsüz satışlarla bir haksız rekabet ortamının da oluştuğunun belirtildiği açıklamada şöyle denildi: 'Açıkta pazarlarda, yol kenarlarında satılan zeytin hem insan sağlığına zararı vardır. Hem de devletin vergi ve SSK gelirleri açısından gelir kaybına neden olmaktadır. Zeytin Sektörümüz; sektörel olarak büyük yatırımlar yaparak giren, sektörü ayakta tutmaya çalışan, sağlıklı, hijyenik ve kaliteli üretim yapan, vergisini, SSK primlerini ödeyen bizim gibi özel sektör zarar ettiği için uzun süre ayakta kalamamaktadır. Tüketicilerin herhangi bir şekilde kuşku duydukları her gıda ürününü: internet, Alo 174 veya yazılı olarak İl ve İlçe Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüklerine şikâyet etmeleri en doğru yoldur.'
+++
Kelebek Mobilya'dan yeni mağaza
Türkiye'nin köklü markası Kelebek'in, yurt genelinde gerçekleştirdiği mağazalaşma atağı sürüyor. Kelebek Mobilya'nın yeni mağazacılık konseptiyle Kırşehir'de faaliyete geçirdiği son showroomunun açılışında konuşan Kelebek Mobilya Yönetim Kurulu ve Türkiye Mobilya Meclisi Başkanı Davut Doğan, Kelebek'in yeni tasarımları ve mağazaları ile atağa kalktığını söyledi.
Türkiye'de modüler mobilya denince akla gelen ilk marka olan Kelebek; bu yıl gerçekleştirdiği açılışlarla hızlı bir büyümeye imza atıyor. Sadece Nisan ayı içinde toplam 45 açılış gerçekleştirerek mağazalar zincirine önemli halkalar ekleyen Kelebek'in, yeni mobilya ve mutfak mağazaları birer birer hizmete açılıyor. Son olarak Kırşehir'de faaliyete geçen Kelebek Mobilya mağazasının açılışı; Kırşehir Valisi Özdemir Çakacak, İl Garnizon Komutanı Albay Murat Bulut, Belediye Başkanı Yaşar Bahçeci, Kelebek Mobilya Yönetim Kurulu ve Türkiye Mobilya Meclisi Başkanı Davut Doğan, Kelebek Mobilya ve Mutfak Satış Direktörü Ali Serdar Sorfük ve çok sayıda davetlinin katılımıyla gerçekleştirildi.
Tercih için
Kelebek'in tasarım ve mağazalaşma konusunda atağa kalktığını belirten Davut Doğan, 'Türk mobilya sektörünün gelişiminde öncü rol oynayan bir kuruluş olarak, açtığımız her mağazanın, hem markamıza hem de bulunduğumuz bölgeye ve ülke ekonomisine katkı sağladığına inanıyoruz. Bölgedeki bayi ağımızla Ankaralılar'ın öncelikli tercihi haline gelmeyi hedefliyoruz' dedi.
Hedef 155 mağaza
76'ıncı mobilya mağazasının açılışını Kırşehir'de gerçekleştiren Kelebek Mobilya; mağaza sayısını ay sonuna kadar 80'e, yıl sonuna kadar da 95'e çıkarmayı hedefliyor. Ayrıca yurt genelinde 50 olan Kelebek Mutfak mağazası sayısının da 60'a çıkarılması planlanıyor.
+++
DİP EKSPRES
Dünya'da bir ilk
Kale, dünyanın en saygın iş ödüllerinden 'Stevie Awards'ta, her kullanıcının kendi banyosunu kendisinin tasarlayabildiği 'Kale 360' programı ile ödüle layık görüldü. 60 ülkeden 3 bin 500 başvurunun değerlendirildiği Stevie Awards'ta finale kalan Kale, alanında dünyada bir ilk olan www.kale360.com sitesindeki uygulaması ile 'Yapı ve Malzeme' kategorisinde 'Gümüş Stevie' ödülünün sahibi oldu.
Dünya çapında şirket ve organizasyonların farklı kategorilerde yarıştığı 'Stevie-International Business Awards'a bu yıl 60 ülkeden 3 bin 500 başvuru yapıldı.
Hemen her endüstriden firmaların yıl içinde gösterdikleri performans ve sosyal hayata yansıyan pozitif katkıları çerçevesinde ödüllendirildiği program kapsamında, 3 ay süren inceleme sonucu finale kalmayı başaran Kale, finalde de jüri kararıyla, 'Yapı Malzemeleri' kategorisinde 'Gümüş Stevie' ödülü almaya hak kazandı.
Fark yaratıyor
Kale'nin binlerce şirket ve organizasyonu geride bırakarak 'Gümüş Stevie' ödülünü kazandığını belirten Kale Grubu Yapı Ürünleri Grubu Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Bahadır Kayan, 'Yenilikçi ürünlerimiz ve modern uygulamalarımızla attığımız önemli adımların, uluslararası platformda ödüllendirilmesinden dolayı gururluyuz. Kaleseramik bünyesinde geliştirdiğimiz tasarımların ve tasarım yönetimi alanında oluşturduğumuz stratejide emin adımlar ile ilerlediğimizi, uluslararası düzeyde bir kez daha kanıtlamış olduk. Yeni uygulamalarla önemli atılımlar yapıp, pazarda fark yaratmaya devam edeceğiz' dedi.