Çin Medya Grubu üç gün önce 'yeni yıl mesajı' yayınladı. Şimdi birçok kişi 'Bunda ne var?' diye düşünecektir. Baksanıza başta yönetici durumunda olanlar ile iş insanları, sözde girişimciler şunlar bunlar neler yazdılar, neler neler söylediler. Mesajların hepsi hemen hemen aynı idi...
Ama bu ilk kez olmuyor, yıllardır böyle. Ne şiş yansın ne de kebap cinsinden...
Ben yine 'Batı'da yani Avrupa ve Amerika'da yankı uyandıran şu mesaja bir bakayım;

Geçici değil 'seçici' körlük

Çin Medya Grubu Başkanı Shen Haixiong'un yeni yıl nedeniyle yayımladığı mesaj Batı medyasında geniş yer buldu. Birçok yayın kuruluşunun yer verdiği yeni yıl mesajı ABD'de ise makalelere konu oldu. U.S. Commerce News sitesinde yer alan haberde, Çin Medya Grubu (ÇMG) Başkanı Shen Haixiong'un yaptığı yeni yıl konuşmasına değinildi. Makalede, ÇMG Başkanı Shen Haixiong'un 1 Ocak'ta yaptığı yeni yıl konuşmasında, Batılı bazı medya organlarının 'seçici körlük' tavrını benimseyerek, Çin ile ilgili bazı konularda gerçeği yansıtmayan yayınlar yaptığını, bazı haberlerin kurgu romanlardan bile farkının olmadığını vurguladığı aktarıldı.
Makalede, söz konusu medya organlarının bu tutumunun adil olmadığının ve haber etiğine yakışmadığının belirtildiğine de işaret edildi.

Güvenirlik ciddi zararda

Makalede Shen Haixiong'un şu satırlarına yer verildi: Ne var ki, Batı'da bazı medya organlarının bilinmeyen nedenlerle Çin'e ilişkin önemli konularda 'seçici körlük' tavrıyla yayın yaptıklarını üzüntüyle görüyoruz. Üstelik, yayınlarında asılsız kaynaklar ve yalanlara yer verildi, gerçekler anlatılmadı. Bazı haberlerin kurgu romanlardan bile farkı yok. Biz hep gerçeklerin haberin hayatı olmasından yanayız. Hayaller üzerinde haber yapılması veya haberin roman gibi kurgulanması herhangi bir medyanın güvenilirliğine ciddi zarar verir. Bu iş ahlakında ısrar eden herkesin farkında olması gereken bir husustur.
Ayrıca asılsız olduğu iddia edilen haberlere de vurgu yapıldı.

Tek tek ele alırsak

Bu mesajdan belki bizimkiler de kendilerine pay çıkarmamız lazım. Örneğin iş ahlakı olmayan kişi ve şirketler ile yöneticileri...
Tabi ki 'yandaş' olarak adlandırdığımız havuz medyası. Her şeyi öyle güzel allayıp pullayıp bize sunuyorlar ki, ağzımıza çalınan bir kaşık bal gibi...
Hoşumuza gidiyor. Ama aldatılıyoruz...
İyileşmemiz için gerekli olan nedir?
Reçete değil mi?
Ama reçetede yazılı olan ilaç aslında acı. Ama üzeri şekerle kaplı...
Bize şekeri gösteriyorlar, bunda da aldatıyorlar. Asılsız kaynaklar, aldatmacalar. Piyasa de bunlarla dolu...
'Merdiven altı' deniliyor. Sıradan vatandaş bir ürünü imal edebilir mi?
Tabi ki yine sanayici diye geçinenler. Belki de en fazla bağıran bu işin içinde...
Gözleri kör olsun bunların eyi mi?
Yalnız bizim medya mı?
Çinlilerin dediği gibi ya şu batı medyası. Bir günden bir güne bizimle ilgili güzel bir yayın gördünüz mü?
Göremezsiniz...
Ama onlara 'ilan' yani 'para' verirseniz hiç korkmayın hemen sizden, bizden yana olurlar...
Profesyonel standartlara ve rekabet gücüne sahip bir 'meydan okuyucu' olarak sahneye çıkmamız ve yeni yılda sahtekarlara karşı ortaya çıkmalıyız. Tekele karşı koymalıyız...
Yeni yükselen ekonomiler içinde yer almak için bu da şart...

DİP EKSPRES

Savunma sanayi buluşmaları

Savunma sanayimizin giderek artan millileştirilmesi çalışmaları hem içerdiği stratejik önem hem de ekosistemde yaratacağı teknolojik gelişme etkisi ile ülkemizin küresel arenadaki gücünü belirlemede en önemli etkenlerden biri olarak görülüyor. Bu anlayıştan hareketle İstanbul Sanayi Odası olarak, ilkini 2017'de başarı ile gerçekleştirdiği 'Savunma Sanayi Buluşmaları'nın ikincisini 23 Ocak 2020 tarihinde İstanbul'da hayata geçiriyor. Program kapsamında, 'Savunma Sanayiinde Yerli ve Milli Üretim Arayışları'  başlıklı panelin ardından ülkemizin önde gelen savunma sanayi kuruluşları ile İstanbul'daki tedarikçi firmaları bir araya getirecek ikili görüşme etkinliği de yer alacaktır.