Edinilen bilgilere göre, olayda FEDEX şirketine ait bir Boeing 767 tipi kargo uçağı yer aldı. Uçak, saat 08:30 sıralarında İstanbul Havalimanı'na yaklaşırken ön iniş takımlarının açılmadığı fark edildi. Pilotlar, uçağı gövde üzerine indirmek için acil iniş prosedürü uygulamaya koydu. 

Boeing mühendisi uyarmıştı, Boeing uçakların sorunu ne?

Boeing'un 10 yıllık bir mühendisi olan Sam Salehpour, 787 Dreamliner uçaklarının gövde parçalarının uygun olmayan bir şekilde bağlandığını ve uçuş sırasında parçalanma riski taşıdığını iddia etmişti. Salehpour, bu sorunun ciddiyetini vurgulayarak tüm 787 Dreamliner uçaklarının acil bir şekilde yerden indirilmesi gerektiğini savunmuştu.

Oysa Boeing şirketi, Salehpour'un iddialarını reddetmiş ve 787 Dreamliner uçaklarının güvenli olduğunu savunmuştu. Şirket, uçakların sıkı bir şekilde test edildiğini ve gövde parçalarının sağlamlığı konusunda herhangi bir endişe olmadığının ise altını çizmişti.

Yakın zamanlarda benzerleri yaşanmıştı

Yakın zamanda Alaska Havayolları'na ait bir Boeing 737-9 MAX'ın 5 km yüksekliğe çıktıktan sonra kapısı kopmuştu.

İskenderun'da müze gemileri ziyaretçilerini bekliyor! İskenderun'da müze gemileri ziyaretçilerini bekliyor!

16 Mart tarihinde ise San Francisco'dan kalkan Boeing 737, gövdesindeki bir parçanın parçalanması sonrasında acil iniş yapmıştı.

Yaşanan Boeing kazaları tesadüf mü yoksa ihmal mi?

ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA), Salehpour'un iddialarını incelemeye başlamıştı. Uçakların gövde parçalarının incelenmesi için incelemeler başlatılarak FAA, Boeing'den gerekli belgeleri ve bilgileri talep etmişti. Ancak herhangi bir sonuçla henüz karşılaşılmadı.

Mühendis tehdit mi edildi?

Salehpour, Boeing 787'nin gövdesinin parçaları arasındaki boşluk gibi sorunlara dair endişelerini ifade etti. Fakat sonrasında tehditler ve toplantılardan dışlanma gibi mobbing uygulamaları da dahil olarak misillemelerle karşı karşıya kaldığını açıkladı.

Kaynak: Haber Merkezi