Bu yıl tanıtım için 45 milyon dolarlık tahmini bütçe öngören Kültür ve turizm Bakanlığı, en büyük reklam payını 7.5 milyon dolar ile Almanya'ya ayırırken, Suriye'li ve İsrailli turistlerden de vazgeçmedi. İç karışıklığın yaşandığı Suriye'de tanıtım yapılması için 400 bin dolar, Mavi Marmara krizinin yaşandığı İsrail'deki çalışmalar için de 1 milyon dolar ayrıldı.

İmajın geliştirilmesi amaçlandı

2012 reklam ihalesi için 29 Eylül'e kadar firmalardan tekliflerini vermesini isteyen Bakanlık, ihaleyi de Roma Kültür ve Tanıtma Müşavirliği'nde gerçekleştirmeyi kararlaştırdı. İhalede Almanya'nın ardından en fazla bütçe, 5 milyon dolar ile Rusya, 4.5 milyon dolar ile İngiltere ve 4 milyon dolar ile de ABD'ye ayrıldı. En az bütçeler de 200 bin dolar ile Bosna Hersek'e, 250 bin dolar ile Mısır ve Makedonya'ya ayrıldı.
Reklamlarla "Türkiye'nin turistik tanıtımının destinasyon odaklı biçimde gerçekleştirilerek Türkiye imajının geliştirilmesini" amaçlayan Bakanlık, pazarlama hedefini ise şöyle sıraladı: "Türkiye'nin pazar payının ana pazarlarda ve gelişmekte olan pazarlarda artırılması, olgun pazarlarda korunması, ülkemize gelen üst gelir grubu ziyaretçi payının artırılması, kişi başı harcamanın ve kalış sürelerinin artırılması, mevsimselliğin azaltılarak turizm talebinin 12 aya yayılması, kültür, golf, kış, kongre, yatçılık, şehir, gençlik, sağlık ve eko turizm gibi turizm çeşitlerine yönelik talebin arttırılması, turizmin bölgelere dengeli dağılımının sağlanması."

İzmir, Kapadokya ve Nemrut

İletişim hedefleri ise "Türkiye'nin dünya turizm pazarındaki imajının güçlendirilerek köklü bir kültürel mirasa sahip, farklı bir yaşam tarzı ve eşsiz bir seyahat deneyimi sunan, modern bir ülke olarak konumlandırılması" olarak belirtilirken izlenecek iletişim stratejisinde de şunlar yer aldı: "Tanıtımlarda Türkiye'nin sunduğu yaşam tarzı ve seyahat deneyiminin gerçekçi ve çarpıcı bir biçimde aktarılması, deniz-kum-güneşten farklı seyahat motivasyonlarına da odaklanılarak Türkiye'nin ürün çeşitliliğinin vurgulanması, destinasyon odaklı tanıtım yapılması, başta İstanbul olmak üzere İzmir, Kapadokya ve Nemrut gibi destinasyonlarımızın kısa tatiller için önemli bir alternatif olarak konumlandırılması, ülkemizde gerçekleştirilen uluslararası sportif, kültürel, sanatsal etkinliklerin tanıtımı için çalışmalar yapılması."

Editör: Haber Merkezi