Son zamanlarda sıkça tartışılan ve vatandaşlar için randevu almanın epey zor hale geldiği Merkezi Hekim Randevu Sistemi'ne (MHRS) Sağlık Bakanlığı'ndan çözüm geldi.

MHRS'de yeni sistem

Bakan Fahrettin Koca'nın talimatlarıyla bir süredir konuya ilişkin yaşanan sorunlara kalıcı çözümler üretecek çalışmalar yürütülüyordu. Bakan Koca, "Ulusal Sağlık Değerlendirme ve Koordinasyon Toplantısı"nın ardından basın açıklaması düzenledi. Konuşmasında MHRS sistemindeki değişiklere değinen Koca, yapılacak düzenlemeleri tek tek açıkladı.

Onaylı randevu dönemi

Onaylı randevu dönemine geçiş sisteminin devreye alındığını ve pazartesi günü başlayacağını aktaran Fahrettin Koca, ertesi gün randevusu olan hastaların saat 20.00'ye kadar onay vermesi gerektiğini belirtti.

Kanser hastaları ile 65 yaş üstü vatandaşlar muaf

Yeni sistemden kanser hastaları ile 65 yaş üstü vatandaşların muaf olduğunu duyuran Bakan Koca, randevulu ve randevusuz hasta sayısının neredeyse eşit olduğunu açıkladı.

Sağlık Bakanı Fahrettin Koca şu ifadeleri kullandı:

Lens kullanırken dikkat edilmesi gerekenler Lens kullanırken dikkat edilmesi gerekenler

Sağlık yöneticileri ve yazılım mühendisleri olarak birlikte bir alt yapı kurduk. MHRS, telefon ve internet erişiminin olduğu her yerde yepyeni bir özellik kazanmış, modifiye olmuş durumda. Sistem artık şöyle işleyecek: Ertesi gün randevusu olan her hastamız akşam saat 8'e kadar randevusuna onay verecek veya gelemeyeceğini bildirecek. Bu sisteme onaylı randevu sistemi, MHRS'de başlatılan bu yeni döneme de onaylı randevu dönemi diyoruz. Uygulama pazartesi günü başlıyor. Onaylı randevu dönemi hayırlı olsun. Yeni dönemde ayrıcalıklı iki hasta grubumuz var. 65 yaş üstü hastalarla kanser hastaları. Bu gruptaki hastalar, onay işlemlerinden istisnadır.

"Şahsen takip edeceğim"

Onaylı randevu sistemi hastanelerimize, hekimlerimize zamanı verimli kullanma imkanı sağlayacak. Hasta gelemeyeceği randevuyu iptal edecek. Böylece randevu sadakatsizliği sebebiyle şu an boş kalan kapasitemizi hizmet bekleyen hastalar için kullanabileceğiz. Boş kalan her bir randevuda sistemden randevu alamayıp talep bırakmış hastalarımıza ulaşacağız. Öncelik talep bırakan hastalarda olacak. Bu yeni sistemden beklenen sonucu alacağımıza inanıyoruz. Taleplerin etkin şekilde karşılanabilmesi için ise Randevu Koordinasyon Merkezini devreye alıyoruz. Bu merkezin faaliyetlerini şahsen takip edeceğim.

Kaynak: Haber Merkezi