Milli Eğitim Bakanı Sayın Ziya Selçuk tarafından yapılan ve kamuoyunda ağırlıklı olarak sınıf tekrarı konusunun işlendiği açıklamaların içeriği ile ilgili analizimize ikinci yazı ile devam edeceğimizi söylemiştik. Bu yazımızda açıklamada geçen ve sınıf tekrarı konusunun öne çekilmesiyle kamuoyu tarafından üzerinde fazlaca konuşulmayan; ancak, bize göre son derece önemli olduğunu düşündüğümüz, ders saat sayıları ve Eğitim Bilişim Ağı (EBA) ile ilgili açıklamalarına dair analiz yapmaya çalışalım.
Sayın bakan; ders saat sayılarının azaltılması yönünde bir çalışmalarının olduğunu ve öncelikle seçilecek pilot bölgelerde yapılacak uygulamadan sonra elde edilecek veriler ışığında bu durumun değerlendirileceğini ifade etmişlerdir.
Elbette ders saat sayılarının artması ya da azaltılması tek başına bir anlam ifade etmemektedir. Ders saat sayılarının artırılması sonrasında sınav sistemlerinde reel bir değişiklik olmamıştır. Sadece isim değişikliği yoluna gidilmiş, gelecek hesaplamaları yapılmamıştır. Böylesi bir değişikliğin hem öğretim ortamları ve hem de sınav sistemlerinde köklü bir değişikliği beraberinde getirilmesi beklenir. Öğrencilerimizin bireysel yeteneklerinin farkındalığının yansıtılacağı ve karşılık bulabileceği bir eğitim sistemine ihtiyacımız vardır. Ders saat sayılarının fazlalığı konusunda öğretmenlerimizden sahadaki uygulamalar konusunda raporlar alınmalıdır. Ancak aynı zamanda öğrenci ve velilerimizin de ders saat sayıları hakkındaki fikirlerine başvurmanın doğru olacağı kanaatindeyim. Elde edilecek veriler doğrultusunda son tahlilde bilimsel veriler ışığında ders saat sayıları ile ilgili nihai bir sonuca varılmalıdır.
Açıklama içeriğinde bahsi geçen Eğitim Bilişim Ağı (EBA) konusu başlı başına eğitim geleceğimizin gelecek yüzüdür. 18 milyon öğrenci, 1 milyon öğretmen ve veli kullanımına açık olan EBA; öğrenme sürecinde 1.600'den fazla ders ve 20.000'in üzerinde zengin, güvenilir ve etkileşimli içerik sunan ve sürekli yenilenen bir yapıdır. EBA; aynı zamanda içerik açısından da okul dışında öğrencilerimize ışık tutan bir yapıdır. Özellikle İzmir EBA ekibinin çalışmalarını yakından takip eden biri olarak sistemin eğitime katkılarını önemsediğimi de ifade etmeliyim.
Elbette eğitim dinamik bir yapıdır. Gelişen ve değişen dünya koşulları içerisinde gelişimin ve değişimin gerisinde kalma şansınız yoktur. Geri kaldığınız her konuda ülkenin geleceği ile ilgili tüm vatandaşlarımızı ve geleceğimizi ilgilendiren sorunlarla karşılaşmanız muhtemeldir. Bu sebeple eğitimde dünyada var olan ve geleceğin dünyasında var olacakları da hesaba katarak süreklilik arz eden bir yapı oluşturulmalıdır. Eğitim Bilişim Ağı bu anlamda sistemin kendini sürekli yenilemesine ve değişimine ayak uydurabilecek bir yapıdır. Eğitim Bilişim Ağı içeriğinin sürekli güncellenerek öğretmenlerimizin, öğrencilerimizin ve velilerimizin kullanımına sunulması önemlidir.
Geleceğin dünyası çok farklı şekillenmektedir. Ayak uydurmak, geride kalmamak için eğitim sistemimizin fırsat eşitliği ile birlikte evlatlarımızın ilgi ve kabiliyetleri doğrultusunda şekillenmesine de imkân tanıyacak bir yapıda geliştirilmesine devam etmeliyiz. Sürekli tekrarladığımız bir sözle yazımızı tamamlayalım: "Gelecek Eğitimle Gelecek"