POLİTİKA

"Yap-işlet-zararı seyret"

Abone Ol


GÜNLÜK 40 BİN GARANTİ, 14 BİN GEÇİŞ


Haydar Akar, Osmangazi Köprüsü'nde günlük 40 bin araç geçiş garantisi verildiğini, yaklaşık 37.8 dolar olarak belirlenen geçiş bedeli sonrasında günlük 40 bin aracın yarısının bile sağlanamadığını, Mart ve Nisan aylarında günlük ortalama 14 bin aracın geçiş yaptığı Osmangazi Köprüsü için yılın ilk 4 ayı için Hazine'nin işletmeci firmaya ödeyeceği tutarın ise 585 milyon 200 bin TL olduğunu belirtti.
 

YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ'NDE DE ZARAR


CHP'li Akar, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde günlük tek yönlü olarak 135 bin araç garantisi verilirken 12.20 TL geçiş ücreti belirlendiğini, 1 Ocak- 30 Nisan tarihlerinde 16 milyon 200 bin araç geçişi garantisi verilen Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden 4 milyon 600 bin araç geçişinin sağlandığını söyledi. Akar, Yavuz Sultan Selim Köprüsü için yılın ilk 4 ayı sonunda hazineden işletici firmaya ödenmesi gereken tutarın 140 milyon 376 bin TL olduğunu belirtti.
 

'YAP- İŞLET- ZARARI SEYRET'


Akar bugünkü tablonun değişmemesi halinde Hazine'nin tünel ve köprüler için yıl sonunda ödeyeceği faturanın 2 milyar 400 Milyon TL olacağını belirterek, şu açıklamada bulundu:

"Yılın ilk 4.5 ayındaki araç geçişlerine göre hazine Avrasya Tüneli, Osmangazi Köprüsü ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü için 803 milyon TL işletmeci firmalara ödeyecek. Bugünkü tablonun devam etmesi halinde yıl sonunda işletmeci firmalara 2 milyar 410 milyon TL ödenecek. Yap-işlet-devret olarak hizmete giren köprü ve tünellerin bedelini millete yükleyenler bugün 'yap-işlet-zararı seyret' politikası ile hareket ediyor. 'Yap-İşlet-Devret ile milletin cebinden 5 kuruş çıkmayacak' diyen AKP hükümeti maalesef elini milletin cebinden çekmiyor. Eğer bu rakamlarda bir değişim olmazsa yıl sonunda zarar Osmangazi Köprüsü'nün maliyetini bulacaktır."