Anayasa Mahkemesi'nin, Emekli Sandığı Kanunu'nun, 'emekli ikramiyesinin hesabında 30 fiili hizmet yılından fazla sürelerin dikkate alınmayacağına' ilişkin hükmünün iptaline ilişkin kararının gerekçesi, Resmi Gazete'de yayımlandı.
Kamu görevinden emekli bir kişiye, 36 yıl kamu hizmeti yapmasına rağmen 30 fiili hizmet yılı üzerinden emekli ikramiyesi ödendi. Vatandaş, kalan 6 yılın da ikramiyede hesaplanması için itirazda bulundu, itirazın reddedilmesi üzerine, bu işlemin iptali istemiyle Ankara 10. İdare Mahkemesi'nde dava açtı.

Anayasa'ya aykırı

İdare Mahkemesi de Emekli Sandığı Kanunu'nun, 6270 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun ile değiştirilen maddesinde yer alan '...verilecek emekli ikramiyesinin hesabında 30 fiili hizmet yılından fazla süreler dikkate alınmaz' ibaresinin Anayasa'ya aykırı olduğu kanısına vararak, iptaline karar verilmesi istemiyle Anayasa Mahkemesine başvurdu.
Davayla ilgili esas incelemesini yapan Anayasa Mahkemesi, emekli ikramiyesi ödenebilecek sürenin 30 yılla sınırlandırılmasına ilişkin hükmü oy çokluğuyla iptal etmişti.

Ağa bağlı çözümler

Dünya artık ağa bağlı bir hale geliyor.
Yaşam için teknoloji üreten Bosch, Nesnelerin İnterneti yolundaki gelişmelere yön veriyor.
Bosch tarafından, daha rahat, verimli ve güvenli bir yaşam için geliştirilen çözümler, 2015 Uluslararası Tüketici Elektroniği Fuarı'nda (CES) görücüye çıkıyor.
Bosch, akıllı bina ve mobilite başlıkları altında, akıllı sensörlerden enerji çözümlerine, eMobilite'den otonom sürüşe, akıllı şehirlere, termoteknoloji ve ev aletlerine kadar günlük yaşamın içerisinde yer alan 'ağa bağlı' çözümleri sunuyor.
Bosch Grubu basın toplantısında konuşan Bosch Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Werner Struth, 'Bosch'un mobilite sektörü için odak alanı otonom. Bu hedefimizle yaralanmanın olmadığı ve nihayetinde, kazanın olmadığı bir geleceği amaçlıyoruz. Bosch'un otonom sürüş fonksiyonlarını geliştirmeye yatırım yapmasının sebeplerinden biri de bu' dedi.

6 milyar nesne...

Bosch, 2015 yılında dünya nüfusunun yaklaşık yüzde 75'inin internet erişimine sahip olacağını öngörüyor.
Aynı zamanda, 6 milyar nesnenin de internete bağlı olması bekleniyor. Bosch, nesnelerin internet üzerinden birbirine bağlanması söz konusu olduğunda kilit bir teknoloji olan mikroelektromekanik sensörler (MEMS) alanında küresel pazar lideri konumunda.
Bugün, dünyadaki her iki akıllı telefonun birinde Bosch sensörleri bulunuyor.

Bir adım sonrası

Geçen yılki CES'te, Bosch çevresel sensör teknolojisinde dünyada bir ilke imza atarak basınç, nem ve sıcaklık sensörlerini tek bir kasa içinde birleştiren entegre bir üniteyi görücüye çıkarttı.
Bosch, geleneği sürdürerek bugün çevresel algılamada bir sonraki adım olan BME680 Gaz Sensörü'nün çıkışını duyuruyor.
Bu, 3 x 3 mm bir kutu içinde dünyanın ilk karma sensörü olarak gaz, sıcaklık, nem ve basıncı ölçüyor.

Güvenlikten ısınmaya akıllı binalar: Enerji ve ısı tek merkezden yönetiliyor

Bu gelişme, diğer tüm sektörleri olduğu kadar enerji ve bina teknolojisi pazarını da etkiliyor. Temel uzmanlık alanlarından biri enerji dönüşümü olan Bosch, konut ve ticari bina sahiplerine teknoloji ve hizmeti bir araya getiren paketler sunuyor.
Bosch çözümleri, enerji-ısı üretim ve tüketimini akıllı şekilde birbirine bağlayarak merkezden yönetilir hale getiriyor. Böylelikle enerji ve kaynakların daha etkin şekilde kullanılması sağlanıyor.
Bosch, bugüne kadar satmış olduğu 50 bin ağa bağlı ısıtma sistemi ile bu alanda öncü rol oynuyor.

Fonksiyonel amaçlar için 3D yazıcı

Bosch'un Dremel markası, pazardaki en kullanıcı dostu 3D baskı deneyimi olan Dremel 3D Idea Builder'ı sunuyor. Bu, markanın çok yönlü alet sistemleri portföyüne yeni bir boyut ekliyor. Idea Builder, son kullanıcıya Dremel Uzmanları'nın desteği ve koçluğu ile kendi fikirlerini geliştirmesi için ilham ve güç vermek üzere Dremel tarafından tasarlanan bir diğer yüksek kaliteli ve kullanımı kolay alet. Autodesk ile gerçekleştirilen bir stratejik ortaklık yoluyla, Dremel baskıya hazır ücretsiz 3D modeller ve basit tasarım araçları sunarken kullanıcılara üretim süreci boyunca rehberlik sunmak için Dremel3D.com üzerinde yeni tasarım araçları sunmaya da devam edecek.

Leo PR'ın genel müdürü

1999 yılında Leo Burnett tarafından kurulan Leo PR'ın Genel Müdürlüğü görevine deneyimli iletişimci Karolin Ergin getirildi.
Avrupa'nın en büyük halka ilişkiler grubu olan MSLGROUP'un da Türkiye Ofisi olan Leo PR, yeni hizmet anlayışı ve yapısıyla Karolin Ergin yönetiminde müşterilerine hizmet vermeye devam edecek.
İletişim sektörüne profesyonel olarak ilk adımı 1999 yılında Leo PR'ın kuruluşu ile atanan Karolin Ergin, Leo PR'ın ardından iletişim sektöründe farklı birçok ajansta ulusal ve uluslararası markalara iletişim alanında hizmet verdi.
2004-2007 yılları arasında Polat Turizm Grubu'nda Pazarlama İletişimi Müdürü olarak görev yapan Ergin, son olarak Yeşil Holding'in Kurumsal İletişim Müdürlüğü'nü yürütüyordu.

Tasarrufa dikkat ediyoruz

Su tasarrufu deyince aklımıza el yıkarken, diş fırçalarken ve duş alırken gereksiz yere su akıtmamak geliyor.
Dünyanın önde gelen sıhhi tesisat üreticisi Grohe'nin Türkiye'deki su kullanım alışkanlıklarını ve su ve enerji kullanımındaki tasarruf eğilimlerini belirlemek üzere TNS işbirliğiyle gerçekleştirdiği araştırmaya göre; Türkiye'de ürün satın alma konusunda sırasında elektrik ve su tasarrufu sağlıyor olması katılımcıların yüzde 85'i tarafından 'önemli' görülürken, evinde su ve elektrik tasarrufu sağlayan bir ürüne sahip olanların oranı yüzde 45.

Teknolojiden yararlanmalıyız

Türkiye genelini temsil eder nitelikteki toplam 18 ilde 18 yaşın üzerindeki 1448 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırmada öne çıkan sonuçlar şöyle:
Grohe'nin TNS işbirliğiyle gerçekleştirdiği araştırmanın sonuçlarına göre katılımcıların yüzde 62'si su tasarrufunu önemserken, yüzde 17'si su tasarrufu konusunda herhangi bir şey yapmıyor.
Yapılan su tasarruf yöntemlerinin başında ise hem kendisi hem de çocuğu olanlar için 'Elleri yıkarken, dişleri fırçalarken, traş olurken musluğu gereksiz yere açık bırakmamak' geliyor.
Çocuğu olanların yüzde 19'u ise su tasarrufu konusunda çocuklarına herhangi bir açıklama yapmıyor.

Buna rağmen!

Ürün satın alımı sırasında elektrik ve su tasarrufu yapıyor olması yüzde 85 düzeyinde önemli bulunmasına rağmen katılımcıların sadece yüzde 44'ünün evinde elektrik ve su tasarrufu sağlayan ürün bulunuyor.
Bu özelliğe sahip ürünlerin ise yüzde 35 ile çamaşır makinası ve yüzde 22 ile buzdolabı geliyor.
Evinde çift kademeli rezervuar olanların oranı yüzde 2,8 iken su tasarrufu sağlayan perlatör olanların oranı ise yüzde 0,1.

Küçükten büyüğe herkese!

Duvar kağıdında trendleri belirleyen Rasch markası, çocukların ve gençlerin canlı ve enerjik dünyasından ilham alarak hazırladığı yeni koleksiyonu Kids&Teens ile birbirinden farklı renk ve desenlerde duvar kağıdı seçenekleri sunuyor.
Koleksiyonda kullanılan kırmızı, turuncu, mavi gibi canlı renkler çocuk odalarına hareketli ve enerjik bir hava katacak, araba, baykuş gibi hayali arkadaşlar da çocukların renkli hayal dünyasına eşlik ederek, onların birer süper kahramanı olacak...
Özellikle pop-art temalar, jean desenler ile gençlerin stilini de yansıtan Kids&Teens koleksiyonu; sadece gençleri değil yetişkinleri de cezbedecek farklı pek çok tema sunarken, siz de güzel bir müziğin ritmine kapılabilir, yeni bir ülkeyi keşfe çıkabilir, hatta içinizdeki çocuğun sesini dinleyebilirsiniz.

40'ncı yıl hatırası

Güzelliğin yaşı olmadığını savunan cilt yaşlanması konusunda uzman ilk Fransız dermokozmetik markası Lierac, 40 yaşında!
Her yaşta güzel kalmayı bilen, kendine güvenen, göz kamaştıran, hayatın kontrolünü elinde tutan kadınların zamanı da kontrol etmesine yardımcı olan Lierac, 40. yılında en çok satan yaşlanma karşıtı ürünlerin 30 ml'lerinden oluşan özel koleksiyonu piyasaya sundu.
Magnificence, Liftissime ve Premium'un 30 ml'lerinden alanlara, Lierac'ın 40. yıl için hazırladığı çok özel bileklikler de hediye.
Lierac'ın hikayesi 1975 yılında, Fransız Estetik Tıp Derneği kurucu üyesi olan Dr. Leon Cariel'in tecrübesini ve cilt uzmanlığını tüm kadınlara sunmaya karar vermesiyle başladı.

***

DİP NOT

Önemi kavranıldı

Balıkesir Üniversitesi Edremit Meslek Yüksekokulu Zeytincilik bölümü tarafından 16 şubat 2015 - 19 şubat 2015 tarihleri arasında zeytinyağı operatörlük kursu verilecek.
Kursu Zeytindostu Derneği, Güven-Asa Zeytinyağları, HAUS ve Kahyaoğlu paslanmaz çelik birlikte düzenleyecek.
Kursun amacı sektörde çalışan operatörlerin daha kaliteli zeytinyağlarını üretmesi ve depolamanın ambalajlamanın öneminin arttırılması.

Ön şart yok

Hiçbir ön şartın aranmadığı kursa devam etme zorunluluğu var. Zeytinyağı makinelerinde teorik eğitimin yanında pratik eğitim de verilecek.
Yüksekokulun kendi tesislerinde, makineler üzerindeki eğitimler uygulamalı şekilde gösterilecek.
Ayrıca duyusal analiz eğitimleri de profesyonel kişiler tarafından kursiyerlere verilecektir.
Kaliteli üretilen zeytinyağlarının depolanması ve ambalajlanması da pratik şekilde gösterilecek.
Üretmenin yanında markalaşma ve marka tasarımı dersleri de verilecek.