Atama bekleyen öğretmenler ve gelecek vizyonu


Merih Eyyüp Demir

Merih Eyyüp Demir

13 Ocak 2020, 15:28

Ülkemizde son yıllarda üzerinde en çok konuşulan konulardan biri de işsizlik. Ülkemiz nüfusunun genç olması sebebiyle işsizlik sorunu birçok sorunu da beraberinde getiriyor. Bunlardan biri olan genç evlilik konusunda Sayın Cumhurbaşkanımız ve Diyanet İşleri Başkanlığı açıklamalarda bulunmuşlardır. İşsizlik sorunu aslında günümüz dünyasının sorunudur. Bu sorunun değişen dünya koşulları ile olan ilişkisini de göz ardı etmemeliyiz. Ancak geleceğe dair atacağımız adımları özellikle endüstri 4.0 çerçevesinde değerlendirmeye almamız gerekmektedir.

Temel beklenti atanma

Geçtiğimiz hafta içinde atama bekleyen öğretmen arkadaşlarımız sendikamızı ziyaret ettiler. El sanatları/nakış alanları öğretmenleri toplumumuzun genel sorunu olan işsizliğin ötesinde mesleklerini icra edebilmenin arayışındalar. İçlerinden birçoğu ücretli öğretmen olarak halk eğitim merkezlerinde görev yapmaktalar. Ancak, atama bekleyen bütün meslektaşlarımız gibi onların da temel beklentisi kadrolu olarak göreve başlamaktır. El sanatları/nakış alan öğretmenliği alanında 2002 yılından bugüne kadar toplam 804 nakış öğretmeni ataması yapılmış olup; 267 norm fazlası öğretmen olduğu ifade edilmiştir. Atama bekleyen el sanatları/nakış alanı öğretmenleri her ne kadar ataması yapılmıyor olsalar da; halk eğitim merkezlerinde usta öğretici olarak, haftada 40 saate kadar ders verdikleri de bilinmektedir. Ülkemizde mesleki ve teknik kurs türünde 2018 yılında 3 milyon 452 bin 819 kursiyer yapılan faaliyetlere katılmıştır. Hayat Boyu Öğrenme 2018 izleme değerlendirme raporunda yer alan bilgiler ışığında ülkemizde 993 halk eğitim merkezi ve 19 olgunlaşma enstitüsü olduğu görülmektedir. Bu durumda basit bir hesapla kursiyer sayısını halk eğitim merkezleri sayısına böldüğümüzde sadece bir halk eğitim merkezine 3447 kursiyer düştüğü görülecektir. Halk eğitim merkezi norm kadrosu bağlamında öğretmen başına düşen kursiyer sayısının 347 gibi izah edilemeyecek bir rakama tekabül ettiği görülmektedir.

Doğru okumalıyız

Atama bekleyen öğretmen konusu ülke gündemine sık sık gelmektedir. Sorun elbette akşamdan sabaha çözülebilecek bir sorun değildir. Ülkemizdeki eğitim fakültelerinin sayısı, geleceğin dünyası, eğitim öğretim faaliyetlerinin ülkemiz genç nüfusu itibariyle mevcut durumu ve daha sayılabilecek onlarca konunun birlikte değerlendirilmesi gereken bir durum olduğu açıktır. Ülkemiz genç nüfusu dünya ülkeleri arasında dikkate değer bir orandadır. Bu durumun geleceğimiz açısından doğru değerlendirildiğinde geleceğin dünyasındaki yerimizin çok farklı noktalarda olması işten bile değildir. Özellikle sanayi devrimi sonrası değişen dünya koşullarını ne kadar doğru okuyabildiğimiz ve 19. yüzyılı ne şekilde değerlendirdiğimiz dikkatle analiz edilmelidir. Bilgi teknolojileri ve sanayinin gelişimi birlikte değerlendirilerek gelecek adımlarımızı geçmişten alacağımız derslerden çıkarımlarımızla daha dikkatli atmalıyız. Alanlarında geleceğin dünyasında iz bırakabilecek gençlerimizi kendi alanlarında daha verimli olabilecekleri şekilde değerlendirmenin önünü açmalıyız.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Emine - 1 yıl önce
Eğitim fakültesi mezunu NAKIŞ öğretmenleri
3 sene lise 4 sene üniversite olmak üzere 7 sene tam donanımlı nakış eğitimi almıştır. 160 saatlik usta öğretici belgesi alan ile bir tutulamaz. Hakkının verilmesini ve eğitimin daha kaliteli olmasını istiyorum. Nakış öğretmenleri 0 kontenjan hak etmiyor.
Avatar
Feride - 2 yıl önce
Geçmişi taki Osmanlı dönemine kadar dayanan, kullanılan her bir motifin,rengin ve desenin bizim kültürümüzü yansıtan bu güzel değerleri yaşatmak, ayrıca ülkemizde sanayinin gelişimiyle birlikte genç kuşaklara meslek kazandırmanın yanında ara eleman yetiştirmek için meslek liselerine gereken önem verilmelidir. En son ki yapılan öğretmen atamaları kontenjanlarına baktığımızda Meslek lisesi memleket meselesi diyerek bir çok meslek öğretmeni ve El Sanatları/Nakış öğretmenlerine 1 kontenjan verilerek bizleri görmezden gelinmiştir.Biz Nakış öğretmenleri olarak yıllardır atama bekliyoruz. Açık yok deniliyor. Açık yoksa niçin halk eğitim merkezlerinde ve Olgunlaşma Enstitülerinde binlerce ücretli usta öğretici çalışıyor??????
Avatar
Özge - 2 yıl önce
Bizlerde nakış öğretmenleri olarak senelerdir atanmayı bekliyoruz..8 sene ücretli çalıştım ama mesleki eğitim denilince sadece din kültürüne önem verilmesinin,bizlerin görülmemesinin sebebini anlayamıyoruz..
Avatar
Hatice aykun - 2 yıl önce
Bende bir nakıs öğretmeni olarak magduriyetimizin giderilmesini istiyorum...mesleğimi kadrolu öğretmen olarak icra etmeyi hakkım olarak görüyorum....şuan halk eğitim merkezinde usta öğretici olarak 6.yılımı çalışmaktayım...bizlere ihtiyaç varki çalışabiliyoruz ama bunu hak ettiğimiz bir şekilde olmasını istiyorum..
Avatar
Züleyha Aksoy - 2 yıl önce
El Sanatları Nakış Öğretmenliği mezunu olarak bizimle ilgilenip aynı yolda olduğunuz için teşekkürler. İnşAllah çok sayıda alım olur sesimizi duyarlar
Avatar
Çiğdem - 2 yıl önce
Sorunlarımızı çok güzel dile getirmişsiniz teşekkür ederiz
Avatar
Fatma Yılmaz - 2 yıl önce
Bende 2002 yılı mezunuyum 13 yıldan beri halk eğitimde ücretli çalışıyorum bizler de artık atanmak istiyoruz her yıl kpss ye giriyoruz ama verilen kontenjanlar 1. 3.5i geçmiyor
Avatar
Sinem - 2 yıl önce
Durumumuzu çok güzel anlatmışsınız teşekkürler 9 yıldır atama beklıyorum nakış öğretmenlığı